Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

prawa konsumenta

  • Kłopoty ze spłatą zadłużenia? Sprawdź, co firmy windykacyjne mogą a czego nie

    Inflacja, drożyzna, wzrost stóp procentowych. Niepewna sytuacja gospodarcza coraz mocniej dotyka konsumentów – zwłaszcza tych posiadających zadłużenie. Gdy pojawiają się problemy z jego spłatą, wielu wierzycieli, nie mogąc lub nie mając czasu na egzekwowanie należności, przekazuje to zadanie firmom windykacyjnym. Te niestety nie zawsze działają zgodnie z prawem.  więcej
    13-01-2022, 17:04, _,
  • Kiedy kurier puka do drzwi

    Na „kupuję i płacę” zakupy internetowe się nie kończą! Istotnym elementem jest również dostawa, o której warto wiedzieć więcej. Kto jest odpowiedzialny za przesyłkę? Czy trzeba ją sprawdzić przy odbiorze? Do kiedy można spisać protokół szkody? Odpowiedź na te i inne pytania przygotowało Europejskie Centrum Konsumenckie.  więcej
    24-02-2020, 11:15, Artykuł poradnikowy, Pieniądze
  • Czy można zatrzymać dla siebie niezamówiony towar otrzymany w wyniku błędu sklepu internetowego?


    Sofort
    Robiąc zakupy w sklepie internetowym, może dojść do sytuacji, w której konsument wraz z zamówionym produktem otrzyma rzecz, której nie zamawiał. Czy taki towar można zatrzymać dla siebie, czy należy go oddać sprzedawcy?  więcej
    26-06-2019, 16:55, Redakcja , Lifestyle
  • Platformy handlowe i porównywarki ujawnią informacje o produktach promowanych przy pomocy płatnych kampanii


    wk1003mike / shutterstock
    O wysokim miejscu na liście proponowanych produktów może decydować nie tylko zainteresowanie konsumentów, ale i wykupienie przez producenta kampanii promocyjnej oraz opłata za wysokie pozycjonowania produktu w wyszukiwarce. Z tego powodu Parlament Europejski zatwierdził nowe przepisy, które mają poprawić przejrzystość działania wyszukiwarek usług i produktów.  więcej
    19-04-2019, 20:53, Nika, Pieniądze
  • Sąsiedzkich skarg ciągle przybywa


    wavebreakmedia / shutterstock
    Coraz częściej skarżymy się na sąsiadów. Polscy konsumenci reklamują głównie zakupy dokonane u niemieckich przedsiębiorców, z kolei na polskich najwięcej skarg wpływa od czeskich klientów.  więcej
    04-03-2019, 20:49, Nika, Pieniądze
  • E-konsumencie, wiedz, że masz prawo


    Pressmaster/Shutterstock
    Otrzymanie wadliwego towaru lub przesyłki po ustalonym czasie czy też próby kontaktu z nieuczciwym sprzedawcą uchylającym się od wysyłki mimo uiszczenia zapłaty - te „przygody” mogą spotkać każdego e-klienta. Warto wiedzieć, jakie prawa przysługują kupującemu, aby nie narażać się na niepotrzebne straty finansowe.  więcej
    10-09-2018, 10:03, Nika, Lifestyle
  • Większa ochrona dla abonentów


    shutterstock.com
    Sejm przyjął nowelizację prawa telekomunikacyjnego. Nowe regulacje dotyczą dwóch obszarów: tzw. SMS-ów premium rate oraz ujednolicenia przepisów związanych z ochroną abonentów.  więcej
    23-03-2018, 18:11, Nika, Pieniądze
  • Roszczenia konsumenckie. Jak poradzić sobie z nieuczciwym przedsiębiorcą z siedzibą poza Polską?


    Shutterstock.com
    Roszczenia konsumenckie najczęściej nie opiewają na bardzo wysokie kwoty - to kilkadziesiąt, kilkaset złotych. Po nieuznaniu reklamacji często nie wybieramy drogi sądowej, bo to zbyt kosztowne i skomplikowane - szczególnie, gdy dotyczy firmy spoza Polski. W odwodzie zawsze zostaje Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) z sieci Europejskich Centrów Konsumenckich ECC-Net.  więcej
    07-03-2018, 15:54, Nika, Lifestyle
  • Szczegółów umowy kredytu nie wystarczy opublikować na stronie - istotny pogląd UOKiK


    Shutterstock.com
    Umieszczenie regulaminu pożyczki na stronie WWW, nawet koncie użytkownika, nie jest wystarczającym sposobem przekazania konsumentowi niezbędnych informacji. Tak stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w opinii przekazanej sądowi w Nowym Sączu.  więcej
    30-03-2017, 11:14, Marcin Maj, Pieniądze
  • Różnica między gwarancją a rękojmią

    Zakupione buty nie przetrwały pierwszego deszczu, a może pralka przestała działać po 5 latach? Kupując w krajach UE masz zagwarantowane 2 lata na reklamację zakupionego produktu, w tym celu możesz wybrać podstawę swoich roszczeń - rękojmię lub gwarancję. Nie wiesz, jaka jest między nimi różnica i co jest dla ciebie korzystniejsze? Przeczytaj ten artykuł  więcej
    22-03-2018, 10:29, Redakcja , Pieniądze
  • UOKiK przejrzał regulaminy Facebooka i ma wątpliwości. Ruszyło postępowanie


    endermasali / Shutterstock.com
    Polski urząd ds. ochrony konsumentów przyjrzał się regulaminom Facebooka. Odniósł takie samo wrażenie jakie może odnieść wielu zwykłych ludzi...  więcej
    29-12-2016, 15:05, Marcin Maj, Pieniądze
  • Drogi sprzedawco energii. Twoje cwaniactwo wychodzi Ci bokiem!


    http://www.shutterstock.com/gallery-518803p1.html
    W ubiegłym tygodniu odwiedzili mnie przedstawiciele firmy sprzedającej energię. Tak bardzo próbowali mnie zrobić w konia, że nawet nie potrafili przełączyć się na uczciwą rozmowę. Dziś UOKiK poinformował o postępowaniu w sprawie sprzedawców energii i wcale mnie to nie dziwi.  więcej
    29-09-2015, 14:49, Marcin Maj, Pieniądze
  • Polski a europejski konsument


    Bloomua / Shutterstock
    Polacy pod wieloma względami lubią porównywać się z innymi, europejskimi krajami. ECK Polska proponuje porównanie pod względem przysługującej ochrony konsumenckiej. Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze rękojmi i gwarancji? Informacje na ten temat znajdziemy w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.  więcej
    06-06-2015, 11:41, redakcja, Pieniądze
  • Parametry techniczne podane w tytule aukcji mają znaczenie [akt.]


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Jeden z naszych czytelników kupił na aukcji aparat fotograficzny z konkretnym typem obiektywu. W zrealizowanym zamówieniu konfiguracja sprzętu była inna, a czytelnikowi zaproponowano rabat. Czytelnik oczekuje wydania właściwego sprzętu.  więcej
    19-02-2015, 01:16, Marcin Opolski, Listy Czytelników
  • Bądź na bieżąco. Nowelizacja prawa konsumenckiego w e-commerce już za MIESIĄC!


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Dyrektywa 2011/83/UE, która jest podstawą do wprowadzenia nowych praw i obowiązków przedsiębiorców i konsumentów w nowej ustawie o prawach konsumenta, wchodzi w życie JUŻ 25 grudnia 2014 r. 13 czerwca 2014 r. nowe zasady wprowadzane zostały do większości systemów krajowych państw UE, w RP zmiany wchodzą z opóźnieniem, mimo że data 13 czerwca była wskazana w treści Dyrektywy 2011/83/UE w 2011 r. Polski ustawodawca dał przedsiębiorcom 6 miesięcy na przygotowanie się do zmian, jednakże ustalenie terminu wejścia w życie ustawy na Boże Narodzenie w sytuacji, gdy grudzień jest najlepszym okresem handlowym dla większości sklepów internetowych, można uznać co najmniej za dyskusyjny.  więcej
    25-11-2014, 16:48, Magda Judejko, Pieniądze
  • Karać telemarketerów za natrętność? Przepisy w drodze


    Shutterstock.com
    Będą kary za natrętny telemarketing, a przynajmniej jest na to szansa. Prace mają być już prowadzone w Sejmie.  więcej
    15-09-2014, 09:24, Marcin Maj, Pieniądze
  • UOKiK analizuje skargę na wysyłanie pism do internautów ws. rzekomego piractwa


    Shutterstock.com
    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał skargę na kancelarię prawną, która zajmuje się rozsyłaniem pism do internautów z żądaniami wpłaty. Obecnie ta skarga jest analizowana.  więcej
    04-07-2014, 16:00, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)