Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sąsiedzkich skarg ciągle przybywa

04-03-2019, 20:49

Coraz częściej skarżymy się na sąsiadów. Polscy konsumenci reklamują głównie zakupy dokonane u niemieckich przedsiębiorców, z kolei na polskich najwięcej skarg wpływa od czeskich klientów.

konto firmowe

reklama


Na co najczęściej skarżyli się transgraniczni konsumenci do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w 2018 roku? 30% skarg dotyczyło usług lotniczych (uszkodzonych bagaży, odwołanych i opóźnionych lotów, problemów przy płatnościach, rozliczeń kosztów anulacji biletu). 13% tyczyło się zakupionej odzieży i obuwia (najczęściej był to towar niezgodny z umową). 5% reklamacji dotyczyło portali randkowych (automatycznego przedłużenia subskrypcji konta), zaś 4% elektroniki (głównie telefonów).

Zagraniczni konsumenci najczęściej skarżyli się na polskich przedsiębiorców w zakresie zakupu:

  • produktów medycznych np. aparatów słuchowych,

  • usług lotniczych,

  • edukacji pozaszkolnej (kursy językowe).

Nietypowy charakter skarg:

  • Zakup kurnika, który uległ zniszczeniu w czasie użytkowania i pozbawił kury życia. Dzięki pomocy ECK  konsumentka uzyskała zwrot wysokości 75 euro.

  • Zagubiony pierścionek zaręczynowy. Wybranka konsumenta nie doczekała się zaręczyn, bowiem klient otrzymał puste pudełko. Dzięki pomocy ECK Polska i ECK Niemcy konsument otrzymał blisko 1000 euro zwrotu.

  • Włoski sklep uniemożliwił polskiemu konsumentowi dokonywania zakupów, gdy ten za często zwracał towary w ciągu 14 dni. Po interwencji  konsument  mógł znów dokonywać zakupów, przymierzać i zwracać towary bez podawania przyczyny.

  • Automatyczny dystrybutor paliwa w Austrii pobrał pieniądze, a nie wydał paliwa. Konsument stracił 40 euro. Dzięki pomocy odzyskał przywłaszczone przez maszynę pieniądze.

Konsumenci z Polski najczęściej skarżyli się na przedsiębiorców z Niemiec (14% skarg), Wielkiej Brytanii (8%), Luksemburga (8%) oraz  z Irlandii (7% skarg). Zaś na polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli się konsumenci z Czech (20% skarg), Rumunii (12%), Litwy (10%) i Bułgarii (8%)

Źródło: ECK Polska


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *