Europejskie Centrum Konsumenckie

  • Ważkie transgraniczne sprawy konsumentów. Podsumowanie II kwartału 2019 roku


    Shutterstock.com
    W II kwartale (kwiecień - czerwiec) 2019 r. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) otrzymało 1227 zgłoszeń - ok. 50% skarg i 50% zapytań. Największa część skarg o charakterze transgranicznym dotyczyła transportu lotniczego. Jakie kategorie pojawiły się na niższych miejscach niechlubnego rankingu?  więcej
    08-07-2019, 22:15, Nika, Internauci
  • Wyprzedaże w Europie - ceny coraz niższe, lecz prawa konsumenta te same


    gpointstudio / shutterstock
    W każdym kraju odbywają się w innym terminie. Niektórzy przemierząją kontynent, aby upolować najlepsze okazje. Mowa o letnich wyprzedażach. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że obniżka towaru nawet o 50%, 70%, 80% nie oznacza zmniejszenia wartości naszych praw konsumenta.  więcej
    17-06-2019, 23:50, Nika, Porady
  • Co robić, gdy linie lotnicze pomylą dane pasażerskie?

    Rezerwujesz lot, a system automatycznie wprowadza zapamiętane wcześniej dane? Wygoda, a może kłopot? Europejskie Centrum Konsumenckie postanowiło przyjrzeć się rezerwacyjnym formularzom linii lotniczych.  więcej
    14-05-2019, 16:47, Nika, Porady
  • Wybierasz się na majówkę do cieplejszych krajów? Przed lotem zapoznaj się z listą nadużyć linii lotniczych

    Nie daj się nabić w butelkę. Jeśli linie lotnicze zawalą i będziesz chciał złożyć reklamację, przede wszystkim pamiętaj o tym, że przewoźnicy dość często dopuszczają się nadużyć podczas procedury dochodzenia roszczeń. Oto ich lista.  więcej
    29-04-2019, 19:03, Nika, Internauci
  • Pamiętaj, że wszędzie możesz oglądać programy z Netflixa i tym podobnych platform

    W trakcie każdego wyjazdu możemy oglądać seriale, transmisje wydarzeń sportowych czy słuchać muzyki przy użyciu posiadanych przez siebie kont w platformach audiowizualnych. Zagwarantowało nam to tzw. rozporządzenie „portability”, które weszło w życie rok temu.  więcej
    18-03-2019, 21:41, Nika, Media
  • Sąsiedzkich skarg ciągle przybywa


    wavebreakmedia / shutterstock
    Coraz częściej skarżymy się na sąsiadów. Polscy konsumenci reklamują głównie zakupy dokonane u niemieckich przedsiębiorców, z kolei na polskich najwięcej skarg wpływa od czeskich klientów.  więcej
    04-03-2019, 20:49, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Zasadzki na zakochanych klientów


    Finchen / Shutterstock
    Walentynki to okres intensywnego poszukiwania prezentów, a czasami partnerów. Zakochani oraz poszukujący miłości konsumenci są narażeni na różne zasadzki. Europejskie Centrum Konsumenckie dostarcza informacji o tym, czego nie robić w miłosnym amoku.  więcej
    07-02-2019, 23:16, Nika, Porady
  • Zakaz nieuzasadnionego blokowania geograficznego ułatwi zakupy w całej UE


    © sven hoppe - fotolia.com
    3 grudnia w całej UE zaczną obowiązywać nowe przepisy w zakresie zakazu nieuzasadnionego blokowania geograficznego. Europejczycy uzyskają łatwiejszy dostęp do towarów i niektórych usług na terenie UE. Europejskie Centrum Konsumenckie sprawdza, na jakie korzyści mogą liczyć konsumenci i czy regulacje rozwiążą wszystkie problemy.  więcej
    27-11-2018, 21:27, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Dropshipping w praktyce


    © - gmutlu - istockphoto.com
    Zamawiając towary przez internet oczekujemy, że to sklep będzie odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki i jakość nadesłanego produktu. Model dropshippingu zakłada jednak inny scenariusz - konsument często nieświadomie staje się importerem. Jak wytropić pośrednika, który nie jest typowym sprzedawcą?  więcej
    24-10-2018, 22:18, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Praktycznie o podróżowaniu samochodem po Europie

    Planujesz samochodową podróż po Europie? Pamiętaj, że obowiązkowe wyposażenie auta różni się w zależności od kraju. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jakie przedmioty powinny znajdować się w Twoim aucie przed wyjazdem na zagraniczne drogi.  więcej
    20-08-2018, 19:34, Nika, Internauci
  • Opóźnił się lot? Bagaż jest uszkodzony? Przeczytaj, co robić w takich sytuacjach

    Opóźnione lub odwołane loty i zaginione ewentualnie uszkodzone bagaże to najczęstsze problemy, jakie przytrafiają się nam w czasie podróży samolotem. Europejskie Centrum Konsumenckie zachęca do korzystania z przydatnych narzędzi, dzięki którym można dowiedzieć się za co przysługuje nam odszkodowanie i jak można egzekwować swoje prawa.  więcej
    19-07-2018, 13:19, Nika, Internauci
  • City break w długi weekend? Wybrnij z podróżniczych problemów

    Przed nami kolejny długi weekend. Jest to idealny czas, aby wyjechać do jednego z europejskich miast. Kilka dni urlopu wystarczy, aby zobaczyć najważniejsze atrakcje turystyczne. Co może nas zaskoczyć, to nieprzewidziane utrudnienia ze strony linii lotniczej, hotelu lub firmy wynajmującej auta. Eksperci podpowiadają, jak sobie z nimi poradzić.  więcej
    28-05-2018, 16:05, Nika, Internauci
  • Sezon festiwalowy czas zacząć. Nie podejmuj pochopnie decyzji o zakupie biletów na letnie imprezy!


    RyanMcGuire/pixabay
    Przed nami miesiące festiwalowego i sportowego szaleństwa. Warto zrobić wszystko, aby należały do udanych. Europejskie Centrum Konsumenckie wskazuje, na co należy zwrócić uwagę przed zakupem biletu na wydarzenie artystyczne lub sportowe.  więcej
    24-05-2018, 16:06, Nika, Internauci
  • Jak i ile płacimy za zagraniczne e-zakupy?


    Rido / Shutterstock
    Kupując produkty przez internet w zagranicznym e-sklepie zastanawiamy się, jak dokonywać płatności w sposób bezpieczny. Co w sytuacji gdy posiadamy konto w złotówkach, a sprzedawca operuje inną walutą i po jakiej cenie można zwrócić towar?  więcej
    10-04-2018, 17:02, Nika, Internauci
  • Rezerwujesz samochód przez internet? Nie daj się nabrać!

    Rezerwacja auta przez internet jest łatwa i niedroga, ale na wynajmujących często czekają przykre niespodzianki, np. żądanie dodatkowych opłat podczas odbioru samochodu z wypożyczalni lub przy jego zwrocie. Europejskie Centrum Konsumenckie zwraca uwagę na sztuczki samochodowych naciągaczy.  więcej
    14-07-2017, 10:14, Katarzyna Słupek, Internauci
  • Różnica między gwarancją a rękojmią

    Zakupione buty nie przetrwały pierwszego deszczu, a może pralka przestała działać po 5 latach? Kupując w krajach UE masz zagwarantowane 2 lata na reklamację zakupionego produktu, w tym celu możesz wybrać podstawę swoich roszczeń - rękojmię lub gwarancję. Nie wiesz, jaka jest między nimi różnica i co jest dla ciebie korzystniejsze? Przeczytaj ten artykuł  więcej
    22-03-2018, 10:29, Redakcja , Biznes, Finanse i Prawo
  • Sprawdź wiarygodność e-sklepu w 6 krokach


    shutterstock.com
    Co roku w okresie bożonarodzeniowym wielu konsumentów dokonuje zakupów w sieci. Jak nie dać się oszukać internetowemu sprzedawcy i w sześciu, szybkich, prostych krokach zweryfikować jego wiarygodność podpowiada Europejskie Centrum Konsumenckie.  więcej
    24-11-2016, 07:56, Katarzyna Słupek,
  • Bezpieczni w internecie: e-randkowanie, e-granie, e-kupowanie


    shutterstock.com
    9 lutego przypada w tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu. To dobra okazja, aby przypomnieć, że w sieci można randkować, grać w gry komputerowe, kupić wiertarkę czy samochód. Korzyści, które daje nam dostęp do internetu są wręcz nieograniczone, także dla nieuczciwych osób ostrzega Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce.  więcej
    08-02-2016, 11:11, Informacja prasowa, Bezpieczeństwo
  • E-commerce krajowy i transgraniczny – wyzwania branży na polskim i europejskim rynku


    Pavel Ilyukhin / Shutterstock
    Wprowadzenie systemu polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich, czy internetowej platformy ODR to kolejne wyzwania, jakie czekają w najbliższym czasie branżę e-commerce. Ich analiza była celem konferencji zorganizowanej przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Trusted Shops 2 października br., podczas której omówiono także zagadnienia praktyczne dotyczące stosowania nowej ustawy o prawach konsumenta w e-commerce – reklamacje, odstąpienie od umowy i zwroty towarów.  więcej
    03-10-2015, 13:24, Katarzyna Słupek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Polski a europejski konsument


    Bloomua / Shutterstock
    Polacy pod wieloma względami lubią porównywać się z innymi, europejskimi krajami. ECK Polska proponuje porównanie pod względem przysługującej ochrony konsumenckiej. Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze rękojmi i gwarancji? Informacje na ten temat znajdziemy w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.  więcej
    06-06-2015, 11:41, redakcja, Biznes, Finanse i Prawo

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)

« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031