Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Opóźnił się lot? Bagaż jest uszkodzony? Przeczytaj, co robić w takich sytuacjach

19-07-2018, 13:19

Opóźnione lub odwołane loty i zaginione ewentualnie uszkodzone bagaże to najczęstsze problemy, jakie przytrafiają się nam w czasie podróży samolotem. Europejskie Centrum Konsumenckie zachęca do korzystania z przydatnych narzędzi, dzięki którym można dowiedzieć się za co przysługuje nam odszkodowanie i jak można egzekwować swoje prawa.

robot sprzątający

reklama


Pasażerowie często skarżą się do ECK, że nie otrzymują od linii lotniczej informacji nt. praw jakie im przysługują. W tym celu powstał kalkulator praw pasażera. Wystarczy wprowadzić nazwę lotniska, z którego miał miejsce wylot oraz miejsce docelowe, a program na podstawie odległości „obliczyć” kwotę odszkodowania (250, 400 lub 600 euro), do której możemy być uprawnieni w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu. Ponadto wskaże on, jakie mamy prawa i terminy na złożenie reklamacji, gdy bagaż zaginął lub został uszkodzony.

Gdy wiemy już jakie nam prawa przysługują, kolejnym krokiem jest złożenie reklamacji. Zdarza się, że znalezienie formularza skarg na stronie przewoźnika trwa dłużej niż samo opóźnienie lotu, dlatego wielu pasażerów rezygnuje z dochodzenia swoich roszczeń. Aby temu zapobiec przygotowano zestawienie formularzy reklamacyjnych najpopularniejszych, europejskich linii lotniczych. Chcesz wysłać reklamację? Formularze skarg europejskich linii lotniczych znajdziesz tutaj.

Możesz też skorzystać z bezpłatnej aplikacji ECC-Net Travel, która została opracowana jako towarzysz podróży po Unii Europejskiej, Islandii oraz Norwegii. Konsumenci za jej pośrednictwem mogą skorzystać z informacji na temat przysługujących im w określonej sytuacji praw oraz typowych dla danego kraju wyrażeń i zwrotów. Wystarczy wybrać swój kraj oraz cel podróży, a następnie wskazać rodzaj sytuacji, w której się znaleźliśmy (np. problemy z lotem, bagażem). Aplikacja pozwala określić prawa konsumenta w Twoim własnym języku i dokona tłumaczenia na język kraju, w którym się znajdujesz (bezpośrednie tłumaczenie na 25 języków).

W przypadku problemów z zagraniczną linią lotniczą o pomoc i poradę można się zgłosić również do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E