Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zasadzki na zakochanych klientów

07-02-2019, 23:16

Walentynki to okres intensywnego poszukiwania prezentów, a czasami partnerów. Zakochani oraz poszukujący miłości konsumenci są narażeni na różne zasadzki. Europejskie Centrum Konsumenckie dostarcza informacji o tym, czego nie robić w miłosnym amoku.

robot sprzątający

reklama


Zakochany konsumencie, masz swoje prawa i warto je poznać, chociażby po to, aby umieć wykaraskać się z okołowalentykowych problemów.

Zakup prezentu

Przed Walentynkami przedsiębiorcy prześcigają się w ofertach trafiających do serc konsumentów i ich wybranków. Okazuje się często, że towary z „serduszkiem” lub z napisem „I love you” są słabej jakości. Jak w tym przypadku są chronieni konsumenci?

  • Towar zakupiony przez internet możesz zwrócić w ciągu 14 dni
    Uwaga na wyjątki: np. bilet na koncert, biżuteria z grawerem, otwarte perfumy, rozpakowana bielizna

  • Niektóre sklepy stacjonarne oferują swoim klientom możliwość zwrotu, zapytaj o to przy kasie przed dokonaniem zakupu.

  • Na reklamację prezentu z tytułu rękojmi masz 2 lata w całej Unii Europejskiej.

Dostarczenie prezentu

Zaglądasz do przesyłki, a w niej puste pudełko lub uszkodzony przedmiot? Tego typu problemy mogą przytrafić się podczas transportu.

  • Jeżeli wybrałeś rodzaj dostawy zaoferowany przez sprzedawcę, to on odpowiada za produkt w czasie transportu.

  • Nie masz obowiązku sprawdzania przesyłki przy kurierze. Jeżeli opakowanie nie jest uszkodzone masz na to 7 dni. Jeżeli po sprawdzeniu okaże się, że towar jest niezgodny z opisem, możesz zażądać sporządzenia protokołu odbioru.

Romantyczny wyjazd we dwoje

Wszyscy Ci, którzy decydują się na wypoczynek poza Polską np. w Wenecji lub Rzymie, również powinni być przygotowani na niespodzianki.

  • Nie zawsze możesz zrezygnować z rezerwacji pokoju bez ponoszenia kosztów. W niektórych krajach (np. Austrii) przepisy wprost mówią, że klient nie może domagać się pełnego zwrotu kosztów rezerwacji, jeżeli nie będziesz mógł z niej skorzystać.

  • Jeżeli pokój jest niezgodny z umową, zgłoś to obsłudze hotelowej. Aby ubiegać się o zwrot kosztów (wynikający np. z różnicy w standardzie pokoju), warto zadbać o dokumentację dowodową (np. w formie zdjęć).

Poszukujący miłości online

Jeżeli poszukujesz miłości przez internet - nie rób tego pochopnie. Nie chodzi tu tyle o wybór partnera, co o moment zawarcia umowy z serwisem randkowym. Do ECK napływają skargi od konsumentów, którzy nie wypowiedzieli umowy w terminie (najczęściej 14 dni przed jej zakończeniem). Przedsiębiorca wówczas automatycznie ją przedłuża (najczęściej na kolejne 3 miesiące) i pobiera z karty konsumenta opłatę za subskrypcję.

  • Zawiązując taką umowę, masz niewielkie szanse na uzyskanie zwrotu. Przepisy nie wykluczają stosowania praktyki „automatycznego przedłużenia konta”. Serwis musi jednak powiadomić o tym konsumenta przed zawarciem umowy.

  • Portale randkowe najczęściej informują konsumentów o stosowaniu praktyki w kliku miejscach: podczas podawania numeru karty kredytowej, w regulaminie, w potwierdzeniu założenia konta.

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E