Walentynki to okres intensywnego poszukiwania prezentów, a czasami partnerów. Zakochani oraz poszukujący miłości konsumenci są narażeni na różne zasadzki. Europejskie Centrum Konsumenckie dostarcza informacji o tym, czego nie robić w miłosnym amoku.
reklama
Zakochany konsumencie, masz swoje prawa i warto je poznać, chociażby po to, aby umieć wykaraskać się z okołowalentykowych problemów.
Przed Walentynkami przedsiębiorcy prześcigają się w ofertach trafiających do serc konsumentów i ich wybranków. Okazuje się często, że towary z „serduszkiem” lub z napisem „I love you” są słabej jakości. Jak w tym przypadku są chronieni konsumenci?
Towar zakupiony przez internet możesz zwrócić w ciągu 14 dni
Uwaga na wyjątki: np. bilet na koncert, biżuteria z grawerem, otwarte perfumy, rozpakowana bielizna
Niektóre sklepy stacjonarne oferują swoim klientom możliwość zwrotu, zapytaj o to przy kasie przed dokonaniem zakupu.
Na reklamację prezentu z tytułu rękojmi masz 2 lata w całej Unii Europejskiej.
Zaglądasz do przesyłki, a w niej puste pudełko lub uszkodzony przedmiot? Tego typu problemy mogą przytrafić się podczas transportu.
Jeżeli wybrałeś rodzaj dostawy zaoferowany przez sprzedawcę, to on odpowiada za produkt w czasie transportu.
Nie masz obowiązku sprawdzania przesyłki przy kurierze. Jeżeli opakowanie nie jest uszkodzone masz na to 7 dni. Jeżeli po sprawdzeniu okaże się, że towar jest niezgodny z opisem, możesz zażądać sporządzenia protokołu odbioru.
Wszyscy Ci, którzy decydują się na wypoczynek poza Polską np. w Wenecji lub Rzymie, również powinni być przygotowani na niespodzianki.
Nie zawsze możesz zrezygnować z rezerwacji pokoju bez ponoszenia kosztów. W niektórych krajach (np. Austrii) przepisy wprost mówią, że klient nie może domagać się pełnego zwrotu kosztów rezerwacji, jeżeli nie będziesz mógł z niej skorzystać.
Jeżeli pokój jest niezgodny z umową, zgłoś to obsłudze hotelowej. Aby ubiegać się o zwrot kosztów (wynikający np. z różnicy w standardzie pokoju), warto zadbać o dokumentację dowodową (np. w formie zdjęć).
Jeżeli poszukujesz miłości przez internet - nie rób tego pochopnie. Nie chodzi tu tyle o wybór partnera, co o moment zawarcia umowy z serwisem randkowym. Do ECK napływają skargi od konsumentów, którzy nie wypowiedzieli umowy w terminie (najczęściej 14 dni przed jej zakończeniem). Przedsiębiorca wówczas automatycznie ją przedłuża (najczęściej na kolejne 3 miesiące) i pobiera z karty konsumenta opłatę za subskrypcję.
Zawiązując taką umowę, masz niewielkie szanse na uzyskanie zwrotu. Przepisy nie wykluczają stosowania praktyki „automatycznego przedłużenia konta”. Serwis musi jednak powiadomić o tym konsumenta przed zawarciem umowy.
Portale randkowe najczęściej informują konsumentów o stosowaniu praktyki w kliku miejscach: podczas podawania numeru karty kredytowej, w regulaminie, w potwierdzeniu założenia konta.
Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|