Okres przedświąteczny to prawdziwy maraton zakupowy. Według badań UCE Research, aż 64,2% Polaków planuje skorzystać z wyprzedaży podczas tegorocznego Black Friday i Cyber Monday. Jak nie wpaść w pułapkę fałszywych promocji i zrobić bezpieczne zakupy?
reklama
Badania, które przeprowadziliśmy w tym roku, pokazują, że atrakcyjne promocje są dziś kluczowym czynnikiem budującym lojalność klientów wobec marki. Wyprzedzają one znacząco inne aspekty, takie jak poczucie bezpieczeństwa czy jakość komunikacji. Konsumenci świadomie odkładają większe zakupy, czekając na specjalne oferty - wyjaśnia Filip Zajdel, Head of Customer Success w Sparta Loyalty.
Marki doskonale to wiedzą i dostosowują swoje promocje nie tylko do kalendarza, ale również coraz częściej do indywidualnych preferencji kupującego. O ile oczywiście mają dostęp do danych z programów lojalnościowych czy narzędzi e-commerce - dodaje Zajdel.
Od stycznia 2023 roku obowiązuje w Polsce dyrektywa Omnibus, która wymaga od sprzedawców podawania najniższej ceny produktu z ostatnich 30 dni. To pozwala ocenić rzeczywistą wartość rabatu.
Wykorzystuj porównywarki cenowe przed zakupem. Promocja u jednego sprzedawcy może być standardową ceną u innego.
Przed zakupem w nieznanym sklepie:
Zwróć szczególną uwagę na:
Bardzo krótkie promocje często służą wywoływaniu sztucznego pośpiechu. Nie podejmuj decyzji pod wpływem chwili.
W okresie promocji wzrasta liczba oszustw. Pamiętaj, by:
To dobry moment na:
"Programy lojalnościowe dają sprzedającym bardzo dużo danych o konsumentach. Dlatego sklepy są w stanie dopasować przedświąteczną promocję do indywidualnych oczekiwań kupującego
- tłumaczy ekspert ze Sparta Loyalty.
Black Week może być doskonałą okazją do korzystnych zakupów. Kluczem do sukcesu jest zachowanie zdrowego rozsądku i stosowanie się do podstawowych zasad bezpieczeństwa.
Foto: Freepik
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|