Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Roszczenia konsumenckie. Jak poradzić sobie z nieuczciwym przedsiębiorcą z siedzibą poza Polską?

07-03-2018, 15:54

Roszczenia konsumenckie najczęściej nie opiewają na bardzo wysokie kwoty - to kilkadziesiąt, kilkaset złotych. Po nieuznaniu reklamacji często nie wybieramy drogi sądowej, bo to zbyt kosztowne i skomplikowane - szczególnie, gdy dotyczy firmy spoza Polski. W odwodzie zawsze zostaje Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) z sieci Europejskich Centrów Konsumenckich ECC-Net.

robot sprzątający

reklama


Konsumentka zamówiła na niemieckiej stronie internetowej krem do twarzy. Zamiast niego otrzymała dezodorant antygrzybiczny. Przedsiębiorca kilkakrotnie prosił ją o przesłanie zdjęć otrzymanego produktu, co konsumentka uczyniła. Niestety nie otrzymała ani zwrotu, ani właściwego towaru. Dzięki pomocy ECC-Net konsumentka otrzymała zwrot w wysokości około 182 zł. Polska konsumentka zakupiła program antywirusowy u irlandzkiego przedsiębiorcy w kwocie 119 PLN. W wyniku błędu przelała przedsiębiorcy 1199 PLN. Od razu skontaktowała się z firmą prosząc o zwrot nadpłaconej kwoty. Przedsiębiorca nie odpowiedział jednak na liczne e-maile. Dzięki ECC-Net przedsiębiorca dokonał zwrotu 1080 zł. Konsument z Bułgarii korzystając z reklamy w gazecie zamówił aparat słuchowy. Przesłany aparat okazał się wadliwy. Klient chciał go zwrócić, jednak nie mógł skontaktować się z przedsiębiorcą. Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Bułgaria konsument otrzymał zwrot ok 1100 zł.

ECK w 2017 roku udzieliło bezpłatnej porady w tych i podobnych sprawach blisko 5000 osobom. Podobnie jak w poprzednich latach, najwięcej spraw trafiających Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce dotyczyło problemów z transportem, przede wszystkim lotniczym. Jeżeli chodzi o sprawy odnotowywane przez całą sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, to obraz kształtuje się podobnie, najczęściej do ECC-Net trafiają skargi dotyczące: transportu, zakwaterowania, odzieży oraz rekreacji i kultury. Wśród konsumentów skarżących niemieckich przedsiębiorców przeważały sprawy dotyczące zakupów odzieży oraz biletów lotniczych drogą internetową. Wśród zagranicznych konsumentów ECK Polska odnotowała największą liczbę skarg z Wielkiej Brytanii. Reklamacje dotyczyły najczęściej usług przewozowych (kurier) oraz zakup sprzętu gospodarstwa domowego.

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK)


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *