Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

konsument

  • Prawa konsumentów podczas BLACK FRIDAY, BLACK WEEK i CYBER MONDAY - 7 porad ekspertów ECK


    Freepik
    Czy to już czas na szaloną wyprzedaż Black Friday, czy może to kolejna pułapka marketingowa czeka na konsumentów? Poniżej krótka instrukcja, przygotowana specjalnie dla łowców okazji i fanów wyprzedaży. Przeczytaj, nim twoja karta kredytowa znów pójdzie na zakupy!  więcej
    23-11-2023, 15:12, pressroom , Pieniądze
  • Każdy, kto podróżuje po UE ma swoje prawa. Wszyscy jesteśmy konsumentami! (wersja PL i UA)


    pixabay.com
    Planujesz wyjechać z Polski do innego kraju? Miałeś zarezerwowany lot z/do Ukrainy, który został odwołany? Zapoznaj się z podstawowymi informacjami w zakresie praw pasażera podczas podróży po UE, Norwegii, Islandii i Wielkiej Brytanii, przygotowanymi przez Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK. / Плануєте виїхати з Польщі в іншу країну? У вас був заброньований рейс з/в Україну, який було скасовано? Ознайомтеся з основною інформацією про права пасажирів під час поїздок по ЄС, Норвегії, Ісландії та Великобританії.  więcej
    15-03-2022, 15:00, pressroom , Pieniądze
  • Czy można zatrzymać dla siebie niezamówiony towar otrzymany w wyniku błędu sklepu internetowego?


    Sofort
    Robiąc zakupy w sklepie internetowym, może dojść do sytuacji, w której konsument wraz z zamówionym produktem otrzyma rzecz, której nie zamawiał. Czy taki towar można zatrzymać dla siebie, czy należy go oddać sprzedawcy?  więcej
    26-06-2019, 16:55, Redakcja , Lifestyle
  • Roszczenia konsumenckie. Jak poradzić sobie z nieuczciwym przedsiębiorcą z siedzibą poza Polską?


    Shutterstock.com
    Roszczenia konsumenckie najczęściej nie opiewają na bardzo wysokie kwoty - to kilkadziesiąt, kilkaset złotych. Po nieuznaniu reklamacji często nie wybieramy drogi sądowej, bo to zbyt kosztowne i skomplikowane - szczególnie, gdy dotyczy firmy spoza Polski. W odwodzie zawsze zostaje Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) z sieci Europejskich Centrów Konsumenckich ECC-Net.  więcej
    07-03-2018, 15:54, Nika, Lifestyle
  • Wpływ neutralności Internetu lub jej ograniczenia na rozwój polskiej gospodarki


    kalhh
    Internet to najważniejszy z wynalazków ludzkości, który w ostatnich latach miał istotny wpływ na zmiany w gospodarce globalnej. Nie ma najmniejszej wątpliwości, że dostęp do sieci staje się coraz bardziej powszechny, a częstotliwość korzystania z niej z roku na rok rośnie. Obserwując panujące trendy, można mieć więc pewność, że rozwój gospodarczy najbliższych lat będzie wypadkową połączonych działań offline i online.  więcej
    09-11-2017, 08:53, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • E-sklep anuluje zamówienie, konsument żąda realizacji. Co na to prawnik?


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Poświęcacie czas na zamówienie czegoś online, czekacie, a potem sklep anuluje zamówienie. Czy sklep może ot tak wycofać się z umowy? Od kiedy umowa jest zawarta? Te pytania trafiają do nas coraz częściej. Odpowiedzi udzieli prawniczka, dr Daria Gęsicka.  więcej
    01-12-2015, 11:04, Daria Gęsicka, Pieniądze
  • E-commerce: Powstaje ogólnopolski standard dla e-etykiety


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Prawo wymaga od e-sklepu podawania konsumentowi głównych cech towaru, zanim ten zdecyduje się na zakup. Czym są owe główne cechy? Czy sklep ma do nich łatwy dostęp i jaką rolę w przygotowaniu elektronicznych etykiet odgrywają lub mogą odgrywać producenci?  więcej
    12-08-2015, 08:44, pressroom , Pieniądze
  • Polski a europejski konsument


    Bloomua / Shutterstock
    Polacy pod wieloma względami lubią porównywać się z innymi, europejskimi krajami. ECK Polska proponuje porównanie pod względem przysługującej ochrony konsumenckiej. Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze rękojmi i gwarancji? Informacje na ten temat znajdziemy w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.  więcej
    06-06-2015, 11:41, redakcja, Pieniądze
  • Uwazaj.pl ostrzeże przed niewłaściwymi praktykami firm i instytucji oraz skontaktuje z prawnikiem

    Wystartował Uwazaj.pl - niezależny serwis konsumencki, który powstał z chęci ostrzegania ludzi przed niewłaściwymi praktykami sklepów, usługodawców a nawet urzędów. To nie wszystko. Poza redakcją złożoną z doświadczonych dziennikarzy oraz ekspertów z zakresu prawa, dla jego użytkowników dostępne będzie contact center, za pośrednictwem którego można skontaktować się z prawnikiem.  więcej
    02-06-2015, 12:41, redakcja, Pieniądze
  • Nowe prawo konsumenckie. 5 pytań i odpowiedzi


    Maxx-Studio / Shutterstock
    W internecie dostępnych jest wiele stron, na których można znaleźć informacje o zmieniających się przepisach prawa konsumenckiego, które zaczną obowiązywać od 25 grudnia 2014 r. Okazuje się jednak, że nie zawsze są one czytelne i wyjaśniają dokładnie, co się zmieni.  więcej
    13-12-2014, 10:37, Beata Marek, Cyberlaw, Pieniądze
  • Bądź na bieżąco. Nowelizacja prawa konsumenckiego w e-commerce już za MIESIĄC!


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Dyrektywa 2011/83/UE, która jest podstawą do wprowadzenia nowych praw i obowiązków przedsiębiorców i konsumentów w nowej ustawie o prawach konsumenta, wchodzi w życie JUŻ 25 grudnia 2014 r. 13 czerwca 2014 r. nowe zasady wprowadzane zostały do większości systemów krajowych państw UE, w RP zmiany wchodzą z opóźnieniem, mimo że data 13 czerwca była wskazana w treści Dyrektywy 2011/83/UE w 2011 r. Polski ustawodawca dał przedsiębiorcom 6 miesięcy na przygotowanie się do zmian, jednakże ustalenie terminu wejścia w życie ustawy na Boże Narodzenie w sytuacji, gdy grudzień jest najlepszym okresem handlowym dla większości sklepów internetowych, można uznać co najmniej za dyskusyjny.  więcej
    25-11-2014, 16:48, Magda Judejko, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)