Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Uwazaj.pl ostrzeże przed niewłaściwymi praktykami firm i instytucji oraz skontaktuje z prawnikiem

redakcja 02-06-2015, 12:41

Wystartował Uwazaj.pl - niezależny serwis konsumencki, który powstał z chęci ostrzegania ludzi przed niewłaściwymi praktykami sklepów, usługodawców a nawet urzędów. To nie wszystko. Poza redakcją złożoną z doświadczonych dziennikarzy oraz ekspertów z zakresu prawa, dla jego użytkowników dostępne będzie contact center, za pośrednictwem którego można skontaktować się z prawnikiem.

robot sprzątający

reklama


Z przeprowadzonych na zlecenie uważaj.pl badań wynika, że blisko połowa pytanych skorzystałaby z pomocy prawnika, gdyby nie musieli iść do kancelarii i mogli uzyskać poradę przez internet lub telefon. 16 procent chciałoby spotkać się z prawnikiem wieczorem w tygodniu albo w sobotę.

Oznacza to, że jedną z poważniejszych barier w korzystaniu z usług prawnych, jest konieczność odwiedzenia prawnika w kancelarii w dni powszednie. Drugą największą barierą jest oczywiście cena, a dokładniej powszechne przekonanie, że usługa prawna jest za droga na kieszeń konsumenta. Obawę o cenę wyraziło ponad 63 procent badanych.(Badanie CAWI przeprowadzone przez Instytut Badań Pollster).

- Wielu ludzi nie myśli o tym, że prosta porada prawna pomogłaby mu rozwiązać problem z dostawcą internetu, który ciągle twierdzi, że wszystko jest w porządku, choć tak rwie połączenie, że nie można spokojnie pracować. Klienci denerwują się, że biuro podróży naciągnęło ich wciskając wycieczki fakultatywne, za które zapłacili, a potem nie mogli z nich skorzystać. W takich sytuacjach nie wiedzą, że mogą domagać się zwrotu pieniędzy, bo nie znają przepisów. Takich sytuacji jest wiele – mówi współtwórca serwisu Dariusz Kołtko. Z drugiej strony nic tak nie łączy dziś ludzi w rozmowach towarzyskich, jak wzajemne opowiadanie lub ostrzeganie się przed niekorzystną promocją, firmą naciągaczem czy kłopotach z gwarancją jakiegoś urządzenia. Takie rozmowy emocjonują dziś ludzi bardziej niż narzekanie na pogodę – dodaje.

Uważaj.pl jest odpowiedzią na brak w sieci miejsca, w którym internauci znaleźliby najnowsze ostrzeżenia czy informacje jak sobie poradzić w trudnej sytuacji konsumenckiej. Ludzie ostrzegając się wzajemnie piszą na forach, w mediach społecznościowych lub na zamkniętych, często prywatnych grupach. Zaledwie znikomy ułamek takich ostrzeżeń jest publikowany przez oficjalne media. Z różnych powodów. Celem redakcji Uważaj.pl jest stworzenie miejsca, gdzie użytkownik znajdzie takie informacje, a jeśli nie, będzie mógł szybko opowiedzieć o swoich problemach i przestrzec innych.

Uwazaj.pl

www.uwazaj.pl

Rzetelność informacji gwarantuje zespół doświadczonych dziennikarzy i blogerów. Redakcja otrzymuje sygnał od czytelników, który następnie jest sprawdzany i opisywany w artykule wskazującym rozwiązania proponowane przez ekspertów. Jeśli jest taka potrzeba - redakcja interweniuje. W imieniu czytelników - sprawdza jak jest naprawdę: co oznaczają konkretne słowa w składzie modnego kosmetyku? czy promocja w największej sieci sklepów spożywczych jest warta zainteresowania? czy dostawca internetu ma prawo wciskać nam dodatkowe usługi? co zrobić gdy ubezpieczyciel próbuje nam oddać zaledwie 30 procent kosztów, które ponieśliśmy na remont mieszkania po zalaniu czy pożarze?

- W wielu przypadkach ludzie mają podobne problemy, które można rozwiązać w podobny sposób. I temu ma służyć serwis. Jednak w swojej praktyce dziennikarskiej wielokrotnie spotykałam się z sytuacją, że danej osobie mógł pomóc już tylko prawnik. Jako dziennikarz miałam związane ręce. W takim przypadku z odesłaniem do konkretnego prawnika zawsze był problem, bo albo nie znałam prawnika, który zajmował się konkretnymi sprawami i nie mogłam nic podpowiedzieć, czytelnik był z drugiego końca Polski albo koszt porady prawnej był dla niego za wysoki – opowiada Magdalena Biednik, wieloletni dziennikarz ekonomiczny, współtwórczyni serwisu.

Serwis to nie tylko redakcja. To również contact center za pośrednictwem którego można porozmawiać z osobami, które skończyły 5 letnie studia prawnicze. Można do nich zadzwonić od poniedziałku do piątku od 8-20, a w sobotę od 9-15 i opowiedzieć swój problem prawny. Konsultanci spiszą problem i skontaktują z kancelarią prawną, która specjalizuje się w danej sprawie. Dalej sprawę przejmuje kancelaria, która kontaktuje się z klientem i przedstawia mu swoją ofertę wyceny sprawy.

Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że ceny usług prawnych w ciągu ostatnich kilku lat stały się dużo bardziej przystępne. Taki efekt wynika zaś z prostego faktu, że w Polsce w ciągu 10 lat przybyło ponad 100 procent radców i adwokatów, co wynika ze zmian w sposobie egzaminowania aplikantów radcowskich i adwokackich. W 2004 roku w Polsce było 24 tysiące czynnych adwokatów i radców prawnych, w roku 2015 jest ich ponad 40 tysięcy.

Korzyść jest z tego taka, że teraz mogą służyć klientom nie tylko w sprawach najpoważniejszych, kiedy pomoc prawna jest niezbędna. Prawnicy stają się obecnie doradcami w codziennych, także konsumenckich sprawach. Do takiego korzystania z ich usług przekonuje czytelników uważaj.pl. Często za rozsądną kwotę można sprawdzić, czy w danej sytuacji da się coś zrobić wcześniej, zanim będzie za późno.

www.uwazaj.pl

uwazaj.pl tworcy

Twórcy serwisu:

Dariusz Kołtko - manager, przedsiębiorca, 15 lat doświadczenia w internecie, mediach i zarzadzaniu projektami. Wcześniej związany m.in. z Axel Springer, Grupą o2.pl, formował zespoły, rekrutował, kreował wizję i strategię rozwoju serwisów.

Magdalena Biednik - dziennikarz ekonomiczny, uczestniczyła w tworzeniu redakcji biznesowej TVN24, przez 5 lat współtworzyła magazyn Portfel na antenie TV24, red. naczelna serwisu hotmoney.pl oraz finanse.wp.pl.

Zespół: (finanse) Katarzyna Stefańska, (szef contact center) Monika Kiełczykowska, (marketing) Jan Prószyński, (redakcja) Andrzej Mandel, Olga Bracka, (contact center) Piotr Patkowski, Maciej Kamieński.

Współpracownicy: (SEO) Krzysztof Hostyński, (redakcja) Piotr Mazurkiewicz, (dział programistyczny) Wojciech Mech, Gniewomir Świechowski, księgowość: Cubatex Inkubator Przedsiębiorczości

 

Serwis otrzymał wsparcie finansowe od funduszu należącego do SpeedUp Venture Capital Group.

 

Dziennik Internautów oraz Uważaj.pl będą współpracowały w zakresie publikacji oraz polecania usług i porad prawnych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E