ECK

  • City break w długi weekend? Wybrnij z podróżniczych problemów

    Przed nami kolejny długi weekend. Jest to idealny czas, aby wyjechać do jednego z europejskich miast. Kilka dni urlopu wystarczy, aby zobaczyć najważniejsze atrakcje turystyczne. Co może nas zaskoczyć, to nieprzewidziane utrudnienia ze strony linii lotniczej, hotelu lub firmy wynajmującej auta. Eksperci podpowiadają, jak sobie z nimi poradzić.  więcej
    28-05-2018, 16:05, Nika, Internauci
  • Jak i ile płacimy za zagraniczne e-zakupy?


    Rido / Shutterstock
    Kupując produkty przez internet w zagranicznym e-sklepie zastanawiamy się, jak dokonywać płatności w sposób bezpieczny. Co w sytuacji gdy posiadamy konto w złotówkach, a sprzedawca operuje inną walutą i po jakiej cenie można zwrócić towar?  więcej
    10-04-2018, 17:02, Nika, Internauci
  • Roszczenia konsumenckie. Jak poradzić sobie z nieuczciwym przedsiębiorcą z siedzibą poza Polską?


    Shutterstock.com
    Roszczenia konsumenckie najczęściej nie opiewają na bardzo wysokie kwoty - to kilkadziesiąt, kilkaset złotych. Po nieuznaniu reklamacji często nie wybieramy drogi sądowej, bo to zbyt kosztowne i skomplikowane - szczególnie, gdy dotyczy firmy spoza Polski. W odwodzie zawsze zostaje Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) z sieci Europejskich Centrów Konsumenckich ECC-Net.  więcej
    07-03-2018, 15:54, Nika, Internauci
  • Wakacyjne latanie. Co zrobić jeśli lot opóźni się o 24 godziny, a bagaż wyląduje w innym kraju?

    W 2016 r. o pomoc i poradę do ECK Polska w sprawie problemu z lotem (zagubione/zniszczone bagaże, odwołane loty, ukryte koszty cen biletów) zgłosiło się 1267 konsumentów. Okres wakacyjny jest kumulacją reklamacji lotniczych. Sprawdź jakie masz prawa w przypadku zagubienia, uszkodzenia lub opóźnienia bagażu, opóźnienia lub odwołania lotu, czy też odmowy przyjęcia na pokład.  więcej
    19-07-2017, 20:59, Katarzyna Słupek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Urlop kupujesz przez internet? Uważaj! Ceny w ofertach często różnią się od cen do zapłaty

    Sieć ECC-Net przeprowadziła badanie, którego celem była weryfikacja, czy ceny lotów, hoteli, wynajmu samochodów, timeshare lub innych usług wakacyjnych wskazane w ofercie (promowane w internecie za pośrednictwem reklamy lub pojawiające się na początku procesu rezerwacji) odpowiadają cenie końcowej, którą ostatecznie płaci konsument.  więcej
    23-06-2017, 11:42, Katarzyna Słupek, Internauci
  • Jak zmienia się e-commerce - geoblocking, dropshipping, problemy transgraniczne


    LEHOSHCHINA HALYNA / Shutterstock
    Rynek e-commerce w Unii Europejskiej rozwija się dynamicznie, ale istnieje jeszcze wiele nieuzasadnionych barier dla e-handlu transgranicznego. Mają dwojaki charakter prawny i ekonomiczny. Przykładem jest geoblocking. O tym, jak zmienia się e-handel w Polsce i UE, ECK Polska dyskutowało wspólnie z UOKiK, Trusted Shops, Izbą Gospodarki Elektronicznej oraz innymi partnerami podczas debaty  „E-commerce na miarę Europy – sytuacja konsumenta i przedsiębiorcy”.  więcej
    22-11-2016, 13:30, Katarzyna Słupek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Bezpieczni w internecie: e-randkowanie, e-granie, e-kupowanie


    shutterstock.com
    9 lutego przypada w tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu. To dobra okazja, aby przypomnieć, że w sieci można randkować, grać w gry komputerowe, kupić wiertarkę czy samochód. Korzyści, które daje nam dostęp do internetu są wręcz nieograniczone, także dla nieuczciwych osób ostrzega Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce.  więcej
    08-02-2016, 11:11, Informacja prasowa, Bezpieczeństwo
  • E-commerce krajowy i transgraniczny – wyzwania branży na polskim i europejskim rynku


    Pavel Ilyukhin / Shutterstock
    Wprowadzenie systemu polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich, czy internetowej platformy ODR to kolejne wyzwania, jakie czekają w najbliższym czasie branżę e-commerce. Ich analiza była celem konferencji zorganizowanej przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Trusted Shops 2 października br., podczas której omówiono także zagadnienia praktyczne dotyczące stosowania nowej ustawy o prawach konsumenta w e-commerce – reklamacje, odstąpienie od umowy i zwroty towarów.  więcej
    03-10-2015, 13:24, Katarzyna Słupek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Zakup produktów w formie cyfrowej - czy ryzyko jest większe?


    Myimagine / Shutterstock
    E-book zamiast papierowej książki, a o kasetach magnetofonowych mało już kto pamięta. Technika cyfrowa wypiera analogową. Popularność treści cyfrowych rośnie też Polsce. ECK na podstawie przyjmowanych zgłoszeń przedstawia, 
z jakimi problemami spotykają się konsumenci kupujący tego rodzaju towary.  więcej
    30-09-2015, 16:48, Katarzyna Słupek, Porady
  • Polski a europejski konsument


    Bloomua / Shutterstock
    Polacy pod wieloma względami lubią porównywać się z innymi, europejskimi krajami. ECK Polska proponuje porównanie pod względem przysługującej ochrony konsumenckiej. Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze rękojmi i gwarancji? Informacje na ten temat znajdziemy w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.  więcej
    06-06-2015, 11:41, redakcja, Biznes, Finanse i Prawo
  • Powakacyjne reklamacje


    shutterstock.com
    Irlandzka linia lotnicza zniszczyła walizkę? Hiszpańska firma wypożyczająca samochody obciążyła konto wyższą kwotą niż umówiona? W pokoju hotelowym nie było klimatyzacji, a niemieckie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację?  więcej
    04-09-2014, 13:13, Redakcja , Porady
  • Majówka w Europie: jakie prawa ma pasażer i turysta?


    © sven hoppe - fotolia.com
    Lot do Barcelony został odwołany? Pociąg do Berlina miał dwugodzinne opóźnienie? Standard francuskiego hotelu pozostawia wiele do życzenia? Zastanawiasz się, czy możesz bez konsekwencji zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki? Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina o prostych receptach na podróżnicze kłopoty.  więcej
    27-04-2012, 11:22, ECK Polska,
  • Jak szybciej, taniej i skuteczniej rozwiązywać spory pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami?

    Strata doby hotelowej z winy czeskiego biura podróży? Odmowa naprawy wadliwego samochodu przez niemieckiego dilera? Wysyłka uszkodzonego zestawu hi-fi przez brytyjskiego e-sprzedawcę? Zamiast iść do sądu spór będzie można rozwiązać przez internet nawet w ciągu 30 dni.  więcej
    24-03-2012, 17:03, ECK Polska, Biznes, Finanse i Prawo
  • Na co skarżą się konsumenci, którzy podróżują i kupują w UE

    W Światowy Dzień Konsumenta, obchodzony 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowało, jakie skargi pojawiały się najczęściej w 2011 roku. Ponad 57 proc. z nich było związanych z umowami zawieranymi przez internet.  więcej
    16-03-2012, 08:11, ECK Polska, Biznes, Finanse i Prawo
  • Zimowe podróże po Europie: jak uzyskać odszkodowanie?


    (flickr) The U.S. Army na lic CC
    Zamiast białego szaleństwa gorączkowe oczekiwanie na sprzęt narciarski zagubiony przez przewoźnika lub godziny stracone na dworcu z powodu opóźnionego połączenia do austriackiego kurortu. To przykładowe scenariusze niezbyt udanych ferii zimowych. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podpowiada, jak dochodzić swoich praw w razie problemów napotkanych podczas europejskich wyjazdów.  więcej
    28-02-2012, 12:42, ECK Polska, Porady
  • Nie daj się oskubać w sieci


    © Sven Bähren - Fotolia.com
    Prezenty zamawiane przez internet, paczki, kartki z życzeniami - co zrobić, gdy nie dojdą na czas? Czy można oddać nietrafiony prezent bez względu na kraj zakupu? Jak płacić bezpiecznie? Najważniejsze porady dla kupujących w sieci przygotowały wspólnie: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz Europejskie Centrum Konsumenckie.  więcej
    11-12-2011, 21:18, ECK Polska,
  • E-sklepy za granicą coraz wiarygodniejsze


    © istockphoto.com
    Tajemniczy klienci z sieci Europejskich Centrów Konsumenckich sprawdzili, czy strach przed zagranicznymi zakupami w internecie jest uzasadniony. Raport „Online Cross-Border Mystery Shopping - State of the e-Union” prezentuje wnioski z 305 transakcji dokonanych w 28 krajach Europy.  więcej
    13-10-2011, 18:02, paku, Biznes, Finanse i Prawo
  • Reklamacja po wakacjach: jak dochodzić swoich praw?


    ©istockphoto.com/cdwheatley
    Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być „blisko”, strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się bublem – to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach.  więcej
    30-08-2011, 15:55, ECK Polska,
  • Letnie wyprzedaże w Europie: kiedy, gdzie i co warto wiedzieć?


    © istockphoto.com
    Polowanie na okazje czas rozpocząć, fala obniżek zbliża się do Londynu, Madrytu i Berlina. Korzystne zakupy można też zrobić, nie wychodząc z domu – wyprzedaże trwają już w internecie. Ale czy kupując przecenioną sukienkę lub wiertarkę udarową mamy prawo do reklamacji? Kiedy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot towaru? W jakim okresie najlepiej wybrać się na zagraniczne wyprzedaże? Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestaw praktycznych porad.  więcej
    07-07-2011, 10:12, ECK Polska,
  • 7 rzeczy, które warto wiedzieć przed zakupem używanego auta za granicą

    Cofnięty licznik czy powypadkowe auto-składak to nierzadko spotykana diagnoza po przeglądzie używanego samochodu, sprowadzonego z zagranicy. Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego trafia wiele skarg na nieuczciwych sprzedawców z Niemiec czy Holandii. Na ich podstawie powstała lista podpowiedzi, jak uniknąć haczyków i nie dać się naciągnąć.  więcej
    30-05-2011, 15:59, ECK Polska,

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)

« Lipiec 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 




Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.