ECK

  • Jak nie dać się nieuczciwym sprzedawcom


    www.shutterstock.com
    Zakupy w internecie stały się codziennością, wykonujemy je więc coraz bardziej mechanicznie. W zaufanych sklepach rzeczywiście skraca to cały proces, ale z drugiej strony na taki brak uwagi liczą nieuczciwe sklepy i oszuści. Europejskie Centrum Konsumenckie i CERT Polska radzą, jak szybko sprawdzić wiarygodność sklepu i nie dać się nabrać.  więcej
    14-10-2019, 09:00, Joanna Ryńska, Internauci
  • Lot zamiast przyjemnością stał się koszmarem? Sprawdź, czy możesz liczyć na rekompensatę od linii lotniczych


    ECK
    Lot się opóźnia? Walizka dociera na miejsce uszkodzona? W takich sytuacjach możesz cierpliwie czekać na działania linii lotniczej lub wziąć sprawy w swoje ręce. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, co robić, gdy linia lotnicza zawodzi.  więcej
    16-07-2019, 17:10, Nika, Internauci
  • Ważkie transgraniczne sprawy konsumentów. Podsumowanie II kwartału 2019 roku


    Shutterstock.com
    W II kwartale (kwiecień - czerwiec) 2019 r. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) otrzymało 1227 zgłoszeń - ok. 50% skarg i 50% zapytań. Największa część skarg o charakterze transgranicznym dotyczyła transportu lotniczego. Jakie kategorie pojawiły się na niższych miejscach niechlubnego rankingu?  więcej
    08-07-2019, 22:15, Nika, Internauci
  • Wyprzedaże w Europie - ceny coraz niższe, lecz prawa konsumenta te same


    gpointstudio / shutterstock
    W każdym kraju odbywają się w innym terminie. Niektórzy przemierząją kontynent, aby upolować najlepsze okazje. Mowa o letnich wyprzedażach. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że obniżka towaru nawet o 50%, 70%, 80% nie oznacza zmniejszenia wartości naszych praw konsumenta.  więcej
    17-06-2019, 23:50, Nika, Porady
  • Co robić, gdy linie lotnicze pomylą dane pasażerskie?

    Rezerwujesz lot, a system automatycznie wprowadza zapamiętane wcześniej dane? Wygoda, a może kłopot? Europejskie Centrum Konsumenckie postanowiło przyjrzeć się rezerwacyjnym formularzom linii lotniczych.  więcej
    14-05-2019, 16:47, Nika, Porady
  • Wybierasz się na majówkę do cieplejszych krajów? Przed lotem zapoznaj się z listą nadużyć linii lotniczych

    Nie daj się nabić w butelkę. Jeśli linie lotnicze zawalą i będziesz chciał złożyć reklamację, przede wszystkim pamiętaj o tym, że przewoźnicy dość często dopuszczają się nadużyć podczas procedury dochodzenia roszczeń. Oto ich lista.  więcej
    29-04-2019, 19:03, Nika, Internauci
  • Zakaz nieuzasadnionego blokowania geograficznego ułatwi zakupy w całej UE


    © sven hoppe - fotolia.com
    3 grudnia w całej UE zaczną obowiązywać nowe przepisy w zakresie zakazu nieuzasadnionego blokowania geograficznego. Europejczycy uzyskają łatwiejszy dostęp do towarów i niektórych usług na terenie UE. Europejskie Centrum Konsumenckie sprawdza, na jakie korzyści mogą liczyć konsumenci i czy regulacje rozwiążą wszystkie problemy.  więcej
    27-11-2018, 21:27, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Praktycznie o podróżowaniu samochodem po Europie

    Planujesz samochodową podróż po Europie? Pamiętaj, że obowiązkowe wyposażenie auta różni się w zależności od kraju. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jakie przedmioty powinny znajdować się w Twoim aucie przed wyjazdem na zagraniczne drogi.  więcej
    20-08-2018, 19:34, Nika, Internauci
  • City break w długi weekend? Wybrnij z podróżniczych problemów

    Przed nami kolejny długi weekend. Jest to idealny czas, aby wyjechać do jednego z europejskich miast. Kilka dni urlopu wystarczy, aby zobaczyć najważniejsze atrakcje turystyczne. Co może nas zaskoczyć, to nieprzewidziane utrudnienia ze strony linii lotniczej, hotelu lub firmy wynajmującej auta. Eksperci podpowiadają, jak sobie z nimi poradzić.  więcej
    28-05-2018, 16:05, Nika, Internauci
  • Jak i ile płacimy za zagraniczne e-zakupy?


    Rido / Shutterstock
    Kupując produkty przez internet w zagranicznym e-sklepie zastanawiamy się, jak dokonywać płatności w sposób bezpieczny. Co w sytuacji gdy posiadamy konto w złotówkach, a sprzedawca operuje inną walutą i po jakiej cenie można zwrócić towar?  więcej
    10-04-2018, 17:02, Nika, Internauci
  • Roszczenia konsumenckie. Jak poradzić sobie z nieuczciwym przedsiębiorcą z siedzibą poza Polską?


    Shutterstock.com
    Roszczenia konsumenckie najczęściej nie opiewają na bardzo wysokie kwoty - to kilkadziesiąt, kilkaset złotych. Po nieuznaniu reklamacji często nie wybieramy drogi sądowej, bo to zbyt kosztowne i skomplikowane - szczególnie, gdy dotyczy firmy spoza Polski. W odwodzie zawsze zostaje Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) z sieci Europejskich Centrów Konsumenckich ECC-Net.  więcej
    07-03-2018, 15:54, Nika, Internauci
  • Wakacyjne latanie. Co zrobić jeśli lot opóźni się o 24 godziny, a bagaż wyląduje w innym kraju?

    W 2016 r. o pomoc i poradę do ECK Polska w sprawie problemu z lotem (zagubione/zniszczone bagaże, odwołane loty, ukryte koszty cen biletów) zgłosiło się 1267 konsumentów. Okres wakacyjny jest kumulacją reklamacji lotniczych. Sprawdź jakie masz prawa w przypadku zagubienia, uszkodzenia lub opóźnienia bagażu, opóźnienia lub odwołania lotu, czy też odmowy przyjęcia na pokład.  więcej
    19-07-2017, 20:59, Katarzyna Słupek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Urlop kupujesz przez internet? Uważaj! Ceny w ofertach często różnią się od cen do zapłaty

    Sieć ECC-Net przeprowadziła badanie, którego celem była weryfikacja, czy ceny lotów, hoteli, wynajmu samochodów, timeshare lub innych usług wakacyjnych wskazane w ofercie (promowane w internecie za pośrednictwem reklamy lub pojawiające się na początku procesu rezerwacji) odpowiadają cenie końcowej, którą ostatecznie płaci konsument.  więcej
    23-06-2017, 11:42, Katarzyna Słupek, Internauci
  • Jak zmienia się e-commerce - geoblocking, dropshipping, problemy transgraniczne


    LEHOSHCHINA HALYNA / Shutterstock
    Rynek e-commerce w Unii Europejskiej rozwija się dynamicznie, ale istnieje jeszcze wiele nieuzasadnionych barier dla e-handlu transgranicznego. Mają dwojaki charakter prawny i ekonomiczny. Przykładem jest geoblocking. O tym, jak zmienia się e-handel w Polsce i UE, ECK Polska dyskutowało wspólnie z UOKiK, Trusted Shops, Izbą Gospodarki Elektronicznej oraz innymi partnerami podczas debaty  „E-commerce na miarę Europy – sytuacja konsumenta i przedsiębiorcy”.  więcej
    22-11-2016, 13:30, Katarzyna Słupek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Bezpieczni w internecie: e-randkowanie, e-granie, e-kupowanie


    shutterstock.com
    9 lutego przypada w tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu. To dobra okazja, aby przypomnieć, że w sieci można randkować, grać w gry komputerowe, kupić wiertarkę czy samochód. Korzyści, które daje nam dostęp do internetu są wręcz nieograniczone, także dla nieuczciwych osób ostrzega Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce.  więcej
    08-02-2016, 11:11, Informacja prasowa, Bezpieczeństwo
  • E-commerce krajowy i transgraniczny – wyzwania branży na polskim i europejskim rynku


    Pavel Ilyukhin / Shutterstock
    Wprowadzenie systemu polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich, czy internetowej platformy ODR to kolejne wyzwania, jakie czekają w najbliższym czasie branżę e-commerce. Ich analiza była celem konferencji zorganizowanej przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Trusted Shops 2 października br., podczas której omówiono także zagadnienia praktyczne dotyczące stosowania nowej ustawy o prawach konsumenta w e-commerce – reklamacje, odstąpienie od umowy i zwroty towarów.  więcej
    03-10-2015, 13:24, Katarzyna Słupek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Zakup produktów w formie cyfrowej - czy ryzyko jest większe?


    Myimagine / Shutterstock
    E-book zamiast papierowej książki, a o kasetach magnetofonowych mało już kto pamięta. Technika cyfrowa wypiera analogową. Popularność treści cyfrowych rośnie też Polsce. ECK na podstawie przyjmowanych zgłoszeń przedstawia, 
z jakimi problemami spotykają się konsumenci kupujący tego rodzaju towary.  więcej
    30-09-2015, 16:48, Katarzyna Słupek, Porady
  • Polski a europejski konsument


    Bloomua / Shutterstock
    Polacy pod wieloma względami lubią porównywać się z innymi, europejskimi krajami. ECK Polska proponuje porównanie pod względem przysługującej ochrony konsumenckiej. Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze rękojmi i gwarancji? Informacje na ten temat znajdziemy w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.  więcej
    06-06-2015, 11:41, redakcja, Biznes, Finanse i Prawo
  • Powakacyjne reklamacje


    shutterstock.com
    Irlandzka linia lotnicza zniszczyła walizkę? Hiszpańska firma wypożyczająca samochody obciążyła konto wyższą kwotą niż umówiona? W pokoju hotelowym nie było klimatyzacji, a niemieckie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację?  więcej
    04-09-2014, 13:13, Redakcja , Porady
  • Majówka w Europie: jakie prawa ma pasażer i turysta?


    © sven hoppe - fotolia.com
    Lot do Barcelony został odwołany? Pociąg do Berlina miał dwugodzinne opóźnienie? Standard francuskiego hotelu pozostawia wiele do życzenia? Zastanawiasz się, czy możesz bez konsekwencji zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki? Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina o prostych receptach na podróżnicze kłopoty.  więcej
    27-04-2012, 11:22, ECK Polska,

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)

« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031