ECK

  • Wakacyjne latanie. Co zrobić jeśli lot opóźni się o 24 godziny, a bagaż wyląduje w innym kraju?

    W 2016 r. o pomoc i poradę do ECK Polska w sprawie problemu z lotem (zagubione/zniszczone bagaże, odwołane loty, ukryte koszty cen biletów) zgłosiło się 1267 konsumentów. Okres wakacyjny jest kumulacją reklamacji lotniczych. Sprawdź jakie masz prawa w przypadku zagubienia, uszkodzenia lub opóźnienia bagażu, opóźnienia lub odwołania lotu, czy też odmowy przyjęcia na pokład.  więcej
    19-07-2017, 20:59, Katarzyna Słupek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Urlop kupujesz przez internet? Uważaj! Ceny w ofertach często różnią się od cen do zapłaty

    Sieć ECC-Net przeprowadziła badanie, którego celem była weryfikacja, czy ceny lotów, hoteli, wynajmu samochodów, timeshare lub innych usług wakacyjnych wskazane w ofercie (promowane w internecie za pośrednictwem reklamy lub pojawiające się na początku procesu rezerwacji) odpowiadają cenie końcowej, którą ostatecznie płaci konsument.  więcej
    23-06-2017, 11:42, Katarzyna Słupek, Internauci
  • Jak zmienia się e-commerce - geoblocking, dropshipping, problemy transgraniczne


    LEHOSHCHINA HALYNA / Shutterstock
    Rynek e-commerce w Unii Europejskiej rozwija się dynamicznie, ale istnieje jeszcze wiele nieuzasadnionych barier dla e-handlu transgranicznego. Mają dwojaki charakter prawny i ekonomiczny. Przykładem jest geoblocking. O tym, jak zmienia się e-handel w Polsce i UE, ECK Polska dyskutowało wspólnie z UOKiK, Trusted Shops, Izbą Gospodarki Elektronicznej oraz innymi partnerami podczas debaty  „E-commerce na miarę Europy – sytuacja konsumenta i przedsiębiorcy”.  więcej
    22-11-2016, 13:30, Katarzyna Słupek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Bezpieczni w internecie: e-randkowanie, e-granie, e-kupowanie


    shutterstock.com
    9 lutego przypada w tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu. To dobra okazja, aby przypomnieć, że w sieci można randkować, grać w gry komputerowe, kupić wiertarkę czy samochód. Korzyści, które daje nam dostęp do internetu są wręcz nieograniczone, także dla nieuczciwych osób ostrzega Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce.  więcej
    08-02-2016, 11:11, Informacja prasowa, Bezpieczeństwo
  • E-commerce krajowy i transgraniczny – wyzwania branży na polskim i europejskim rynku


    Pavel Ilyukhin / Shutterstock
    Wprowadzenie systemu polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich, czy internetowej platformy ODR to kolejne wyzwania, jakie czekają w najbliższym czasie branżę e-commerce. Ich analiza była celem konferencji zorganizowanej przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Trusted Shops 2 października br., podczas której omówiono także zagadnienia praktyczne dotyczące stosowania nowej ustawy o prawach konsumenta w e-commerce – reklamacje, odstąpienie od umowy i zwroty towarów.  więcej
    03-10-2015, 13:24, Katarzyna Słupek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Zakup produktów w formie cyfrowej - czy ryzyko jest większe?


    Myimagine / Shutterstock
    E-book zamiast papierowej książki, a o kasetach magnetofonowych mało już kto pamięta. Technika cyfrowa wypiera analogową. Popularność treści cyfrowych rośnie też Polsce. ECK na podstawie przyjmowanych zgłoszeń przedstawia, 
z jakimi problemami spotykają się konsumenci kupujący tego rodzaju towary.  więcej
    30-09-2015, 16:48, Katarzyna Słupek, Porady
  • Polski a europejski konsument


    Bloomua / Shutterstock
    Polacy pod wieloma względami lubią porównywać się z innymi, europejskimi krajami. ECK Polska proponuje porównanie pod względem przysługującej ochrony konsumenckiej. Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze rękojmi i gwarancji? Informacje na ten temat znajdziemy w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.  więcej
    06-06-2015, 11:41, redakcja, Biznes, Finanse i Prawo
  • Powakacyjne reklamacje


    shutterstock.com
    Irlandzka linia lotnicza zniszczyła walizkę? Hiszpańska firma wypożyczająca samochody obciążyła konto wyższą kwotą niż umówiona? W pokoju hotelowym nie było klimatyzacji, a niemieckie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację?  więcej
    04-09-2014, 13:13, Redakcja , Porady
  • Majówka w Europie: jakie prawa ma pasażer i turysta?


    © sven hoppe - fotolia.com
    Lot do Barcelony został odwołany? Pociąg do Berlina miał dwugodzinne opóźnienie? Standard francuskiego hotelu pozostawia wiele do życzenia? Zastanawiasz się, czy możesz bez konsekwencji zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki? Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina o prostych receptach na podróżnicze kłopoty.  więcej
    27-04-2012, 11:22, ECK Polska,
  • Jak szybciej, taniej i skuteczniej rozwiązywać spory pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami?

    Strata doby hotelowej z winy czeskiego biura podróży? Odmowa naprawy wadliwego samochodu przez niemieckiego dilera? Wysyłka uszkodzonego zestawu hi-fi przez brytyjskiego e-sprzedawcę? Zamiast iść do sądu spór będzie można rozwiązać przez internet nawet w ciągu 30 dni.  więcej
    24-03-2012, 17:03, ECK Polska, Biznes, Finanse i Prawo
  • Na co skarżą się konsumenci, którzy podróżują i kupują w UE

    W Światowy Dzień Konsumenta, obchodzony 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowało, jakie skargi pojawiały się najczęściej w 2011 roku. Ponad 57 proc. z nich było związanych z umowami zawieranymi przez internet.  więcej
    16-03-2012, 08:11, ECK Polska, Biznes, Finanse i Prawo
  • Zimowe podróże po Europie: jak uzyskać odszkodowanie?


    (flickr) The U.S. Army na lic CC
    Zamiast białego szaleństwa gorączkowe oczekiwanie na sprzęt narciarski zagubiony przez przewoźnika lub godziny stracone na dworcu z powodu opóźnionego połączenia do austriackiego kurortu. To przykładowe scenariusze niezbyt udanych ferii zimowych. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podpowiada, jak dochodzić swoich praw w razie problemów napotkanych podczas europejskich wyjazdów.  więcej
    28-02-2012, 12:42, ECK Polska, Porady
  • Nie daj się oskubać w sieci


    © Sven Bähren - Fotolia.com
    Prezenty zamawiane przez internet, paczki, kartki z życzeniami - co zrobić, gdy nie dojdą na czas? Czy można oddać nietrafiony prezent bez względu na kraj zakupu? Jak płacić bezpiecznie? Najważniejsze porady dla kupujących w sieci przygotowały wspólnie: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz Europejskie Centrum Konsumenckie.  więcej
    11-12-2011, 21:18, ECK Polska,
  • E-sklepy za granicą coraz wiarygodniejsze


    © istockphoto.com
    Tajemniczy klienci z sieci Europejskich Centrów Konsumenckich sprawdzili, czy strach przed zagranicznymi zakupami w internecie jest uzasadniony. Raport „Online Cross-Border Mystery Shopping - State of the e-Union” prezentuje wnioski z 305 transakcji dokonanych w 28 krajach Europy.  więcej
    13-10-2011, 18:02, paku, Biznes, Finanse i Prawo
  • Reklamacja po wakacjach: jak dochodzić swoich praw?


    ©istockphoto.com/cdwheatley
    Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być „blisko”, strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się bublem – to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach.  więcej
    30-08-2011, 15:55, ECK Polska,
  • Letnie wyprzedaże w Europie: kiedy, gdzie i co warto wiedzieć?


    © istockphoto.com
    Polowanie na okazje czas rozpocząć, fala obniżek zbliża się do Londynu, Madrytu i Berlina. Korzystne zakupy można też zrobić, nie wychodząc z domu – wyprzedaże trwają już w internecie. Ale czy kupując przecenioną sukienkę lub wiertarkę udarową mamy prawo do reklamacji? Kiedy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot towaru? W jakim okresie najlepiej wybrać się na zagraniczne wyprzedaże? Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestaw praktycznych porad.  więcej
    07-07-2011, 10:12, ECK Polska,
  • 7 rzeczy, które warto wiedzieć przed zakupem używanego auta za granicą

    Cofnięty licznik czy powypadkowe auto-składak to nierzadko spotykana diagnoza po przeglądzie używanego samochodu, sprowadzonego z zagranicy. Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego trafia wiele skarg na nieuczciwych sprzedawców z Niemiec czy Holandii. Na ich podstawie powstała lista podpowiedzi, jak uniknąć haczyków i nie dać się naciągnąć.  więcej
    30-05-2011, 15:59, ECK Polska,
  • Majówka w Europie: podróże i zakupy


    ©istockphoto.com/atanasija
    Planujesz wyjazd do Rzymu na uroczystości beatyfikacyjne, wyprawę na ślub brytyjskiego księcia lub po prostu długi weekend w Europie? Dowiedz się, jak uniknąć kłopotów podczas podróży, zareklamować opóźniony lot czy zaniżony standard hotelu oraz jakich pamiątek nie należy kupować. Europejskie Centrum Konsumenckie zebrało zestaw praktycznych porad w formie pytań i odpowiedzi.  więcej
    29-04-2011, 19:26, ECK Polska,
  • Majówka w Europie: podróże i zakupy


    eisenbahner na lic. CC
    Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza 20 kwietnia 2011 r. (środa) o godz. 12.00 na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta w Unii Europejskiej” pod tytułem „Majówka w Europie: podróże i zakupy”.  więcej
    12-04-2011, 08:22, aws, Kalendarium IT
  • e-Zakupy: jak płacić, by móc odzyskać pieniądze?


    © V. Yakobchuk - Fotolia.com
    Obawy o wiarygodność zagranicznego sprzedawcy nierzadko okazują się słuszne - przyznaje Europejskie Centrum Konsumenckie. Z tego powodu kwestia formy płatności za e-zakupy powinna być dobrze przemyślana. Warto też wiedzieć, że można odzyskać pieniądze za towary i usługi.  więcej
    23-02-2011, 12:22, redakcja,

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)

« Grudzień 2017»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.