badania

  • Duże marki nie radzą sobie z zagrożeniami płynącymi z ich obecności w sieci


    Grayling
    Prawie połowa spółek uwzględnionych w rankingu amerykańskiego magazynu "Fortune" Global 500 nie radzi sobie z zagrożeniami płynącymi z bycia online, w rezultacie czego ponoszą one szkody na reputacji sięgające nawet milionów dolarów.  więcej
    08-11-2017, 09:38, Magdalena Sobota, Bezpieczeństwo
  • E-czytanie a wzrok


    Lori C. (lic. CC)
    Czytanie ebooków stało się bardzo modne, jak potwierdza 60% respondentów badania zrealizowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Virtualo. Co trzeci zapytany obawia się jednak, iż czytanie na ekranie bardziej psuje wzroki niż czytanie książek tradycyjnych, ale tylko co trzeci czyta ebooki na czytnikach, czyli dedykowanych do e-lektury urządzeniach. Czy e-czytanie rzeczywiście negatywnie wpływa na wzrok? Jak najlepiej użytkować książki elektroniczne, aby korzystać z nich bez obaw?  więcej
    08-11-2017, 09:57, Anna Buczyńska, Internauci
  • 95% firm w Polsce dotknięte cyberatakami


    HypnoArt
    Fortinet ogłosił wyniki najnowszego globalnego badania cyberbezpieczeństwa w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 250 pracowników, uwzględniające również Polskę. Badanie pokazuje, że aż 95% firm w Polsce doświadczyło w ostatnim czasie cyberataku.  Pomimo tego według 47% decydentów w kwestiach IT, cyberbezpieczeństwo nie jest priorytetem dla zarządów ich firm.  więcej
    02-11-2017, 12:51, Artur Szeremeta, Bezpieczeństwo
  • Polskie firmy nadal nie są przygotowane do wdrożenia rozporządzenia GDPR


    Dziennik Internautów
    25 maja 2018 r. wejdzie w życie Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych (ang. General Data Protection Regulation – GDPR). Przedsiębiorstwa w Polsce powinny się do tego odpowiednio przygotować. Tymczasem z badań przeprowadzonych niedawno przez Trend Micro wynika, że dyrektorzy najwyższego szczebla nie traktują GDPR z należytą powagą, a zapytani o konieczność dostosowania się do nowych regulacji, wykazują nadmierną pewność siebie.  więcej
    23-10-2017, 08:53, ip, Bezpieczeństwo
  • Omnichannel po polsku – jest nieźle


    Veronica Lara / Shutterstock.com
    Badanie Lizard Media dotyczące funkcjonalności omnichannel, czyli połączenia sprzedaży i obsługi klienta w sklepach stacjonarnych ze sklepem internetowym, przeprowadzone w drugiej połowie września 2017, objęło 11 ogólnopolskich sieci sklepów z trzech branż: księgarnie, dyskonty spożywcze oraz hipermarkety budowlane. Tylko dwie z nich spełniły wszystkie 5 kryteriów omnichannel, ale aż ponad połowa pozwala np. na oddanie towaru zakupionego online w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci, tyle samo wykorzystuje informacje o naszych zakupach stacjonarnych i online dzięki jednej karcie stałego klienta. Autorzy badania uważają, że jest nieźle.  więcej
    07-11-2017, 12:00, ip, Biznes, Finanse i Prawo
  • Małe firmy mają problem z planowaniem. A duże? #raport


    Geralt
    Polscy menedżerowie narzekają na długi czas fakturowania i rozliczeń oraz brak kontroli nad zaangażowaniem projektowym pracowników. Im większa firma tym mniej wyzwań związanych z planowaniem działań, ale więcej dotyczących jakości pracy – wynika z badania ManagingBOX „Zarządzanie organizacją”.  więcej
    20-10-2017, 13:10, Michał Rakowski, Biznes, Finanse i Prawo
  • Pokolenie 55+ będzie wydawać więcej w sieci


    Shutterstock.com
    Jak wynika z danych ARC Rynek i Opina, jedna czwarta użytkowników w wieku 57+ kupuje online, a jedna trzecia planuje zwiększyć wydatki na zakupy w Internecie. Rośnie także liczba osób w tej grupie wiekowej, które korzystają z nowoczesnych form płatności, np. za pośrednictwem telefonu. Jednak nie wszystkie firmy wykorzystują w pełni potencjał biznesowy generowany przez tę grupę użytkowników. Jak wynika z wyliczeń Nielsen Norman Group, przeprojektowanie strony internetowej, aby była ona tak samo łatwa w użytkowaniu zarówno dla młodszych, jak i starszych klientów, może zaowocować wzrostem poziomu sfinalizowanych transakcji nawet o 1/3.  więcej
    18-10-2017, 13:05, Marek Safiejko, Biznes, Finanse i Prawo
  • Handel czeka uberyzacja. Kurierów zaczną „wyręczać” konsumenci


    wavebreakmedia / shutterstock
    Według części ekspertów, za 5-10 lat znikną z rynku sklepy, które nie zdołają dostarczyć klientom żywności w ciągu 1-2 godzin. Polacy będą zamawiać produkty w drodze do pracy i odbierać je po powrocie do domu, tak jak robią to już Amerykanie. Realizację masowych, szybkich i tanich dostaw umożliwi ekonomia współpracy. Dzięki rozładowaniu tzw. peaków sprzedażowych, sieci handlowe obniżą koszty dystrybucji. E-klienci otrzymają swoje artykuły na czas, a odwiedzający placówki zarobią dodatkowe pieniądze.  więcej
    10-10-2017, 09:40, Łukasz Kowalski, Biznes, Finanse i Prawo
  • Rośnie wartość rynku e-learningu na świecie

    W 2023 roku wartość globalnego rynku e-learningu przekroczy 240 mld dol. przy rocznej dynamice wynoszącej ok. 5% – wynika z raportu Docebo „E-learning trends and forecast 2017-2021”. Głównymi czynnikami wzrostu będą niższe koszty kształcenia w porównaniu do metod tradycyjnych i rosnąca elastyczność nauki zdalnej.  więcej
    09-10-2017, 10:26, Jakub Hryciuk, Biznes, Finanse i Prawo
  • Trzech na czterech Polaków chciałoby zmienić swoje nawyki


    lechenie-narkomanii
    Co trzeci Polak poniósł finansowe, społeczne lub zdrowotne negatywne konsekwencje swoich nawyków i uzależnień - wynika z badania „Uzależnienia i ich konsekwencje” wykonanego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK. Bez czego nie wyobrażamy sobie życia?  więcej
    06-10-2017, 16:53, Halina Kochalska, Internauci
  • Nielsen potwierdza – jakość danych Netsprinta znacznie powyżej średniej europejskiej

    Według ostatniego raportu Netsprint Group, aż 93%[1] marketerów przy planowaniu kampanii w internecie korzysta z danych o użytkownikach. Rynek reklamy w modelu programmatic ciągle się rozwija, natomiast już teraz najwięcej wątpliwości wzbudza jakość danych oraz możliwość ich weryfikacji. Grupa Netsprint jako pierwsza w Polsce przeprowadziła szczegółowe badanie, mające na celu zweryfikowanie i potwierdzenie jakości danych agregowanych przez spółkę.  więcej
    27-09-2017, 17:43, Komunikat firmy, Biznes, Finanse i Prawo
  • Polacy oczekują cyfrowego urzędu


    Goodluz / Shutterstock
    Czterech na pięciu interesantów, by skorzystać z usług administracji publicznej, musi udać się do urzędu osobiście. Z badanie Blue Media ‚‚E-administracja oczami Polaków’’ wynika, że 46 proc. Polaków najchętniej załatwiłoby sprawy takie jak rejestracja samochodu czy opłacenie podatku przez internet. W dobie powszechnej cyfryzacji perspektywa stania w kolejkach, by dokonać opłat lub złożyć wniosek, wydaje się coraz większej liczbie Polaków absurdalna.  więcej
    22-09-2017, 13:16, ip, Technologie
  • Warszawiacy jako pierwsi w Europie będą mogli współdzielić przejazd taksówką. Rusza mytaxi match

    Mytaxi udostępnia w Warszawie usługę ride-sharingową wykorzystującą taksówki:mytaxi match. Jest to pierwsza tego typu usługa w Europie, która polega na współdzieleniu przejazdu w jednym kierunku i podziale kosztu za kurs między dwoma nieznającymi się pasażerami, dzięki czemu cena może być nawet o 40% niższa od kwoty za standardowy przejazd taksówką. Warszawa została wybrana jako miasto pilotażowe dla usługi mytaxi match, spośród 70-ciu miast w Europie.  więcej
    13-09-2017, 20:34, ip, Technologie
  • NIK krytycznie ocenia działania MEN i policji w kontekście cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży


    © - ericmichaud - istockphoto.com
    Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Cyfryzacji, szkoły oraz Policja nie rozpoznały właściwie i nie określiły skali zagrożenia jaką niesie cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży - wynika z raportu NIK o cyberprzemocy w tej grupie społecznej.  więcej
    27-09-2017, 13:06, ip, Bezpieczeństwo
  • Pokolenia X i Y ruszają na zakupy do sklepów przyszłości


    Comarch
    Wyniki badania ‚‚Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku’’ przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS Holandii, Niemczech, Polsce, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech na grupie ponad 3 tys. osób w wieku od 18 do 65 lat pokazują, że przedstawiciele pokolenia X i Y zdają sobie sprawę, że digitalizacja w sklepach jest kluczowa i coraz chętniej podążają za nowinkami technologicznymi.  więcej
    07-09-2017, 10:22, Marek Wiśniewski, Biznes, Finanse i Prawo
  • Nawyki finansowe Polaków mieszkających w Niemczech


    Kamil Porembiński na lic CC
    Ponad 58% Polaków mieszkających w Niemczech chcąc przesłać pieniądze do kraju korzysta z platform internetowych. W dobie internetu jest to całkowicie zrozumiała forma transferu pieniędzy – możemy to zrobić w dowolnej chwili, bez wychodzenia z domu. Dodatkowym plusem jest fakt, iż opłaty związane z przelewami pieniężnym za pomocą platform są znacznie niższe od tych pobieranych przez banki. Jak więc spośród tak szerokiej oferty wybrać tą która będzie dla nas najbardziej opłacalna?  więcej
    06-09-2017, 09:22, Komunikat firmy, Biznes, Finanse i Prawo
  • Sztuczna inteligencja dopiero będzie inteligentna


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Coraz bardziej powszechnym zjawiskiem staje się dziś przypisywanie maszynom działań pozornie inteligentnych, takich, które opierają się na sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence - AI). W rzeczywistości jednak wiele z tych czynności nie ma związku z tą technologią. Współczesna sztuczna inteligencja jest zwieńczeniem pewnego etapu technologicznego, jednak czeka ją dalszy rozwój. W jakim kierunku będzie się rozwijała i w jaki sposób można ją wykorzystać w biznesie?  więcej
    13-09-2017, 18:58, Katarzyna Kwiecień, Michał Kudelski, Biznes, Finanse i Prawo
  • Jak sztuczna inteligencja zmieni rynek pracy? Sprawdź jakie umiejętności musisz mieć, żeby zwiększyć swoje szanse w obliczu nadchodzących zmian


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Rozwój technologii stawia nas na krawędzi rewolucji na rynku pracy. Coraz więcej zawodów zostanie zastąpionych przez komputery i roboty. Przedsmak tego co nas czeka pokazał nam Uber. Wystarczył pomysł i aplikacja mobilna na smartfony, aby teoretycznie każdy kierowca mógł zastąpić taksówkarza. Uber odniósł sukces finansowy jako rozwijający się biznes, ale spowodował również fale protestów taksówkarzy, które z czasem przybierają coraz bardziej radykalną formę.  więcej
    05-09-2017, 13:00, Magda Mikulska, Biznes, Finanse i Prawo
  • Jakim zaufaniem cieszą się autonomiczne samochody wśród pasażerów? (wideo)

    Jednym z największych wyzwań, przed którymi stoi przemysł motoryzacyjny, jest zaufanie ludzi. Wciąż ewoluujące czynniki, takie jak postęp technologiczny i rozwiązania prawne, bez zaufania konsumentów nie mają znaczenia. Intel postanowił sprawdzić wrażenia pasażerów i poziom ich zaufania względem autonomicznych pojazdów.  więcej
    30-08-2017, 13:15, Karolina Kałużyńska, Technologie
  • Mobile is spicy – nowy raport na temat rynku mobilnego

    Spicy Mobile, agencja marketingu mobilnego oraz twórca sieci reklamowej Mobigate, prezentuje raport „Mobile is spicy” – przegląd aktualnych trendów na rynku mobilnym.  więcej
    28-08-2017, 17:10, mg, Biznes, Finanse i Prawo

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)

« Listopad 2017»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 




Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.