Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

reklama internetowa

  • IAB: Mozilla zniszczy internet i ograniczy prywatność... blokując ciasteczka

    Mozilla, blokując obce ciasteczka w Firefoksie, nie tylko zrujnuje małych wydawców, ale uniemożliwi ludziom zachowanie prywatności - tak twierdzi organizacja IAB zrzeszająca branżę reklamową. Czy faktycznie jest się czego bać?  więcej
    15-03-2013, 14:35, Marcin Maj, Technologie
  • Google wyrzuca AdBlocka z Google Play, nie mając mocnych podstaw. Don't be evil?

    AdBlock Plus został zablokowany na urządzeniach z Androidem i wyleciał ze sklepu Google Play. Google zasłania się zasadami bezpieczeństwa, ale jest oczywiste, że firma korzysta ze swojej pozycji, by ograniczyć dostępność narzędzi blokujących reklamy.  więcej
    14-03-2013, 13:47, Marcin Maj, Technologie
  • Yahoo wyświetli reklamy Google. Kolejna cegiełka do monopolu?

    Yahoo wyświetli na swoich stronach reklamy kontekstowe Google. To ciekawe partnerstwo w momencie, gdy firmą Yahoo rządzi uciekinierka z Google. Pojawią się zapewne zarzuty wzmacniania monopolu.  więcej
    07-02-2013, 13:05, Marcin Maj, Pieniądze
  • Google zarabia nieźle, ale stawki za reklamy spadają. Czy trend się utrzyma?

    Stawki, jakie Google dostaje za kliknięcia w reklamy, spadły w ostatnim kwartale i był to piąty taki spadek z rzędu. Mimo to firma ogłosiła niezłe wyniki finansowe i są powody, by sądzić, że spadający koszt kliknięć da się powstrzymać.  więcej
    23-01-2013, 08:39, Marcin Maj, Pieniądze
  • Operator nie może blokować reklam internautom - uznał francuski rząd


    David Evers
    Blokowanie reklam na poziomie operatora jest naruszeniem zasad wolnego i otwartego internetu - uznała francuska minister gospodarki cyfrowej Fleur Pellerin, która nakazała operatorowi Free zaprzestania takiego blokowania.  więcej
    08-01-2013, 08:35, Marcin Maj, Pieniądze
  • Microsoft krytykowany za blokowanie śledzenia. Do Not Track rozzłościło reklamodawców

    Microsoft, domyślnie blokując śledzenie użytkowników IE 10, dokonuje "złego wyboru dla konsumentów" - tak uważają amerykańscy reklamodawcy, którym nie podoba się fakt, że 43% internautów dostanie przeglądarkę domyślnie chroniącą ich prywatność. Ta krytyka pokazuje, że reklamodawcy tolerowali inicjatywę Do Not Track tak długo, dopóki była ona odpowiednio niszowa.  więcej
    03-10-2012, 13:32, Marcin Maj, Pieniądze
  • Kogo w Polsce rekrutuje Facebook?

    Facebook potrzebuje pracowników mówiących po polsku i rusza z pierwszą w naszym kraju kampanią rekrutacyjną. Na razie poszukiwane są osoby do pracy w Dublinie i Londynie.  więcej
    20-02-2012, 15:16, mm, Pieniądze
  • Reklama display traci, wzbija się SEM


    www.sxc.hu
    Na przestrzeni dwóch lat wydatki na reklamę typu display w internecie maleją. Rosną natomiast wydatki na SEM - wynika z danych ARBOinteractive.  więcej
    01-02-2012, 23:27, paku, Pieniądze
  • Raport IAB: narzędzia graficznej reklamy online

    Co dla marketerów jest najważniejsze w reklamie online? Liczba kliknięć, interakcja z użytkownikami, czy może kluczowym elementem jest zasięg? Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zrealizował projekt, w którym badaniu poddane zostały trzy typy reklamy online: standard banner, rich-media oraz rich-media z wideo.  więcej
    15-01-2012, 12:44, paku, Pieniądze
  • Facebook: ruszają sponsorowane wpisy, bez słowa "sponsorowane"


    Facebook
    Najpopularniejszy serwis społecznościowy umieści sponsorowane wpisy w kanale "Aktualności". Będzie się to odbywało podobnie jak na Twitterze, tzn. takie wpisy będą "udawać" treści, jakie moglibyśmy normalnie otrzymać. Facebook będzie nawet unikał używania słowa "sponsorowany".  więcej
    11-01-2012, 11:24, Marcin Maj, Technologie
  • Allegro i Gadu-Gadu - rusza wspólne biuro reklamy


    www.sxc.hu
    Grupa Allegro i GG zgodnie z zapowiedziami połączyły siły i stworzyły wspólne biuro reklamy. Oferuje ono narzędzia pozwalające dotrzeć do blisko 80% polskich internautów, ustępując w zasięgu jedynie Grupie Google.  więcej
    04-01-2012, 14:58, Marcin Maj, Technologie
  • Google powinien ukarać się za płatne linki


    epheterson (na lic. cc)
    Google nie lubi płatnych linków i sponsorowanych treści niskiej jakości, ale sam sięgnął po te środki, aby wypromować swoją przeglądarkę Google Chrome. Zapewne firma jakoś to wyjaśni, ale czy zastosuje wobec siebie tak surową karę, jak obniżenie PageRanku swoich stron?  więcej
    03-01-2012, 11:33, Marcin Maj, Technologie
  • Monetyzacja Facebooka: mobilne reklamy i kupony zniżkowe


    Facebook
    Reklamy mobilne mogą być dla Facebooka nowym źródłem przychodów i mogą się pojawić jeszcze przed wejściem społecznościowego giganta na giełdę - wynika z doniesień Bloomberga. Ponadto Facebook eksperymentuje z kuponami zniżkowymi oferowanymi w reklamach i postach.  więcej
    14-12-2011, 15:24, Marcin Maj, Pieniądze
  • Kryzys ominął reklamę internetową


    ©istockphoto.com/ZoneCreative
    Kryzys finansowy, jak na razie, w znaczący sposób nie dotyka branży internetowej. Wartość polskiego rynku reklamy online w pierwszym półroczu 2011 wyniosła prawie miliard złotych. Jest to o jedną czwartą więcej, niż w analogicznym okresie z ubiegłego roku. Reklama wideo także rośnie w siłę, podobnie jak wydatki na reklamę produktową - wynika z badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC.  więcej
    04-12-2011, 10:11, paku, Pieniądze
  • Novem wchodzi na rynek reklamy display


    © arsenik - istockphoto.com
    Novem rozszerza działalność i uruchamia nową sieć reklamy display Novinet. Jej atutami mają być zaawansowane funkcje audience targetingu, retargetowania oraz możliwość udostępniania przestrzeni reklamowej w modelu RTB.  więcej
    03-11-2011, 22:20, paku, Technologie
  • Przejęcie interclick pozwoli na reklamowe odbicie?


    Sebastian Bergmann
    Na to liczy Yahoo, płacąc po 9 dolarów za akcję (czyli o około 22 proc. więcej niż wynosi bieżący kurs akcji) za firmę zajmującą się sprzedażą powierzchni reklamowych w internecie. Inwestorzy nie są przekonani co do słuszności obranego kierunku.  więcej
    02-11-2011, 07:03, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Agora: Przychody i zysk w górę


    Agora
    Konsolidacja wyników finansowych sieci kin Helios sporo kosztowała Agorę. Widać jednak, że drugi kwartał przyniósł w tym zakresie znaczącą poprawę. Wciąż jednak porównujemy dane z okresem sprzed przejęcia.  więcej
    16-08-2011, 06:51, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Digital Avenue na fali wznoszącej

    Bardzo pozytywne informacje finansowe przekazała inwestorom firma Digital Avenue. Są one dowodem na to, że polski rynek internetowy ma przed sobą dobre perspektywy.  więcej
    23-05-2011, 21:18, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Google: mobilna reklama dobra jak żadna inna?


    ©istockphoto.com/vasiliki
    49% odbiorców mobilnych reklam dokonuje zakupu pod ich wpływem - wynika z badań opublikowanych przez Google. Oznaczałoby to, że reklama mobilna jest skuteczna jak mało która, ale do wyników badań można mieć chyba poważne zastrzeżenia.  więcej
    27-04-2011, 12:49, Marcin Maj, Pieniądze
  • Namierzą internautę z dokładnością do kilkuset metrów

    Namierzenie użytkownika łącza z dokładnością nawet do 100 metrów jest możliwe dzięki metodzie opracowanej przez amerykańskich i chińskich naukowców. Dziś to tylko eksperyment, ale jutro z podobnej metody mogą korzystać reklamodawcy i organy ścigania. Brzmi groźnie?  więcej
    12-04-2011, 11:48, Marcin Maj, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)