Reklama display traci, wzbija się SEM

01-02-2012, 23:27

Na przestrzeni dwóch lat wydatki na reklamę typu display w internecie maleją. Rosną natomiast wydatki na SEM - wynika z danych ARBOinteractive.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


ARBOinteractive podaje, że w pierwszej połowie 2011 roku struktura wydatków reklamowych w połowie należała do telewizji (51%), w 15% do internetu. 11% wszystkich wydatków na reklamę wydano w magazynach, a tylko 1% w kinie. Począwszy od drugiego kwartału 2009 roku wydatki na reklamę display w internecie spadają. Wówczas 50% wydatków kierowano na tę reklamę, a dziś jest to 42%. Wzrosły natomiast wydatki na SEM, a mniej więcej na takim samym poziomie są wydatki na ogłoszenia i e-mail.

Infografika ARBOinteractive na temat reklamy internetowej 2011
fot. ARBOinteractive - Infografika ARBOinteractive na temat reklamy internetowej 2011
Według ARBOinteractive największy udział w reklamie display w internecie miały branże: media, książki, CD i DVD (16,36%), pozostałe (14,67%), telekomunikacja (14,62%), handel (11,9%), czas wolny (9,07%), finanse (8,28%), motoryzacja (4,72%), podróże i turystyka, hotele i restauracje (3,44%) oraz komputery i AV (2,92%).

Czytaj też: Raport IAB: narzędzia graficznej reklamy online

Reklamę display w blisko połowie zdominowały formy billborad & double billboard (49%), co trzecia to reklama rectangle & box (30%), co dziesiąta skyscraper (12%). W 5% stosowano natomiast reklamy w formie layer.

Wszystkie dane dostępne są na infografice (patrz wyżej).


Następny artykuł » zamknij

TP sprzedaje PayTel


Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać






fot. Kaspersky


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.