Co dla marketerów jest najważniejsze w reklamie online? Liczba kliknięć, interakcja z użytkownikami, czy może kluczowym elementem jest zasięg? Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zrealizował projekt, w którym badaniu poddane zostały trzy typy reklamy online: standard banner, rich-media oraz rich-media z wideo.
Grono firm członkowskich i współpracujących z IAB Polska postanowiło przyjrzeć się trzem typom reklamy internetowej, które emitowane były w ramach kampanii McDonald’s „Stars of America” informującej o nowych kanapkach dostępnych jesienią 2011 w ofercie restauracji. Każda z kreacji stanowiła nieco odmienną formę reklamy graficznej i składała się z różnych elementów kreatywnej układanki. Dwie z nich stanowiły reklamy typu rich-media, czyli kreacje, które pozwalają internautom na interakcję dzięki zastosowaniu takich elementów jak mini-gra, możliwość odtwarzania filmów, przesuwania wirtualnych przedmiotów itp.
- Dzięki współpracy tak szerokiego grona kluczowych graczy marketingu i zastosowaniu różnych technik pomiaru udało się przybliżyć w sposób wielowymiarowy badane narzędzia graficznej reklamy online. Wyniki projektu pokazują, że twórcze podejście do reklamy się opłaca i ma przełożenie na efekt brandingowy, a jednocześnie uzmysławiają, że stosowanie odosobnionych wskaźników do oceny efektywności reklamy - takich jak np. CTR, który nic nie mówi o zaangażowaniu - może prowadzić do mylnych wniosków marketingowych - powiedział Paweł Kolenda, manager ds. badań w IAB Polska.
Raport dostępny jest pod adresem: www.iabpolska.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|