Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

badania

  • Lato internautów - aktywnie i w plenerze

    W czasie wakacji 41% osób przebadanych przez PBI chętnie surfuje w internecie, 47% ankietowanych woli jednak... pospacerować. Tegoroczne lato internauci starają się spędzać aktywnie. Ci, którzy wyjeżdżają, najchętniej samodzielnie organizują wycieczki. Spędzający czas w mieście biorą udział w koncertach i innych imprezach na świeżym powietrzu.  więcej
    20-08-2009, 19:53, Anna Wasilewska-Śpioch, Lifestyle
  • Kobiety i mężczyźni w internecie - co nas różni


    © fotosipsak - istockphoto.com
    Mężczyźni w internecie spędzają najwięcej czasu na szukaniu informacji, podczas gdy kobiety wolą go poświęcić na podtrzymywanie internetowych znajomości. Nie tylko sam rodzaj aktywności, ale również ocena negatywnych zjawisk w sieci jest zależna od płci - pokazują wyniki badań "Mądry Internet", wykonane na zlecenie Netii.  więcej
    20-08-2009, 20:50, dk, Lifestyle
  • Użytkownicy Google najbardziej lojalni


    ©istockphoto.com/idesy
    Najwierniejszych użytkowników ma wyszukiwarka Google. Znacznie rzadziej korzystają oni z innych rozwiązań do przeszukiwania internetu niż użytkownicy konkurencyjnych wyszukiwarek Yahoo i Microsoftu - wynika z badań przeprowadzonych przez comScore.  więcej
    19-08-2009, 21:16, Michał Duda, Lifestyle
  • Internauci oszczędzają na autach


    Rodrigo Gianesi (lic. CC)
    Co trzeci internauta twierdzi, że kryzys gospodarczy miał wpływ na decyzję o kupnie samochodu. Większość internautów decyduje się na auto używane, ale już nie tak chętnie sprowadzane z zagranicy - wynika z cyklicznego raportu sporządzonego przez firmę badawczą Gemius Internauci a rynek samochodów nowych i używanych.  więcej
    19-08-2009, 13:07, Marcin Maj, Lifestyle
  • KE: Satysfakcja konsumentów z Unii Europejskiej


    JLogan, GFDL
    Preferencje konsumentów z zakresu jakości produktów i usług oraz ich cen w porównaniu z konkurencją - to temat raportu sporządzonego na zlecenie Komisji Europejskiej. Wyniki raportu oparto na badaniach przeprowadzonych na grupie mieszkańców 27 państw Unii Europejskiej.  więcej
    17-08-2009, 13:14, dk, Pieniądze
  • Turystyczne wybory zakupowe internautów w czerwcu i lipcu 2009


    ©istockphoto.com/cdwheatley
    W podróż najchętniej wybieramy się parami, wynika z analizy serwisów turystycznych EasyGo.pl, Wakacje.pl i Wypoczynek.pl. W Polsce najchętniej jedziemy nad Bałtyk, zaś z zagranicznych wakacji wybieramy Egipt i Turcję. Według raportu najchętniej wybieramy produkty drogie, ze średnią ceną rezerwacji powyżej 5 tys zł.  więcej
    14-08-2009, 11:30, dk, Lifestyle
  • Bankowość mobilna przyszłością instytucji finansowych


    © majivecka - fotolia.com
    IDC przeprowadziło badanie analizujące rynek bankowości mobilnej. Wynika z niego, że zapotrzebowanie na tego typu usługi rośnie i będzie rosło jeszcze szybciej, więc instytucje finansowe nie powinny bagatelizować tej dziedziny, a wręcz przeciwnie - wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.  więcej
    13-08-2009, 22:29, Michał Duda, Pieniądze
  • Coraz mniej fałszywych kliknięć

    Lipcowy raport Click Forensics pokazuje, że liczba "fałszywych kliknięć" (ang. click fraud) zmniejsza się. Po raz pierwszy od dwóch lat odsetek click fraud spadł poniżej 15%, osiągając poziom 12,7%.  więcej
    12-08-2009, 20:47, Michał Duda, Pieniądze
  • Rozrywka i seks - czego szukają dzieci w internecie


    © - ericmichaud - istockphoto.com
    Youtube, Google, Facebook oraz sex to najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe podczas surfowania przez dzieci po bezkresie internetu, wynika z raportu firmy Symantec.  więcej
    13-08-2009, 10:56, Michał Duda, Lifestyle
  • Spadek wydatków na reklamy w sieci


    © maipan - fotolia.com
    To już drugi kwartał z kolei, w którym światowy rynek reklamy online zanotował 5% spadek dochodów w porównaniu z analogicznym okresem z ubiegłego roku - wynika z raportu firmy IDC. Praktycznie w każdym regionie świata zmniejszyły się wydatki na reklamę, z wyjątkiem Azji i Pacyfiku.  więcej
    11-08-2009, 20:51, Michał Duda, Pieniądze
  • Stagnacja w handlu elektronicznym w USA


    ©istockphoto.com/photographeer
    E-commerce na rynku amerykańskim przeżywa stagnację, wynika z raportu comScore. Od trzech kwartałów wydatki na elektronicznym rynku detalicznym spadają lub utrzymują się na tym samym poziomie.  więcej
    11-08-2009, 22:13, Michał Duda, Pieniądze
  • Apetyt na notebooki coraz większy

    75% komputerów, które trafiły w II kwartale 2009 r. na rynek amerykański, to notebooki, wynika z najnowszych badań firmy IDC. Kryzys w USA zdaje się nie wpływać negatywnie na popyt na komputery przenośne wśród klientów prywatnych.  więcej
    10-08-2009, 21:59, Michał Duda, Technologie
  • Stereotypy odpychają kobiety od IT


    ©istockphoto.com/RichVintage
    Dziewczyny chętnie uczą się informatyki i są w tym kierunki utalentowane, ale mimo to mniej niż połowa z nich zamierza podjąć edukację wyższą w tym kierunku – wynika z badań przeprowadzonych przez European Schoolnet. Może to oznaczać, że mała liczba kobiet w branży ICT jest bardziej wynikiem stereotypowego myślenia niż rzeczywistej różnicy pomiędzy płciami.  więcej
    10-08-2009, 13:01, Marcin Maj, Lifestyle
  • 3,5 mld zł Polacy są winni radiu i TVP


    Kamil Porembiński na lic CC
    Gdyby wszyscy posiadacze telewizorów i radioodbiorników zapłacili abonament RTV, Telewizja Polska miałaby dość pieniędzy na zrealizowanie prawie trzech tysięcy odcinków Gwiazdy tańczą na lodzie. Mogłaby ten program nadawać codziennie przez osiem lat – obliczył serwis Money.pl.  więcej
    10-08-2009, 12:26, Marcin Maj, Pieniądze
  • Wzrost zysków na rynku oprogramowania open source

    Dochód z oprogramowania open source osiągnie w 2013 roku 8,1 miliarda dolarów - wynika z najnowszego badania IDC zatytułowanego "Worldwide Open Source Software 2009–2013 Forecast" (z ang. Ogólnoświatowa prognoza dla oprogramowania open source na lata 2009-2013). Złożony roczny wskaźnik wzrostu ma wynieść 22,4%.  więcej
    10-08-2009, 12:57, Michał Duda, Pieniądze
  • Europejczycy najmniej ufają reklamom online

    Rośnie zaufanie do reklamy internetowej, wynika z badania "Global Online Consumer Survey" firmy Nielsen, przeprowadzonego w kwietniu br. Poziom zaufania różni się jednak w zależności od badanego regionu. Najmniej zaufania wzbudzają typowe reklamy emitowane na stronach internetowych oraz reklamy SMS-owe.  więcej
    07-08-2009, 22:52, Michał Duda, Pieniądze
  • Zdalne wizyty podobają się pacjentom


    Cisco
    Ponad 90% pacjentów było zadowolonych ze zdalnej opieki medycznej i poleciłoby skorzystanie z niej innym - wynika z badań przeprowadzonych w ramach pilotażowych programów Cisco HealthPresence. System HealthPresence opiera się na połączeniu rozwiązania Cisco TelePresence oraz urządzeń medycznych, dzięki czemu lekarz może komunikować się z pacjentem w sposób, który przypomina zwykłą wizytę w gabinecie lekarskim.  więcej
    05-08-2009, 07:22, Marcin Maj, Technologie
  • Branża gier komputerowych w dołku


    Dominic / lic CC
    Niższe ceny konsol i przebojowe tytuły gier to recepta na kryzys na amerykańskim rynku rozrywki komputerowej. Z opublikowanych danych wynika, że w maju amerykańscy gracze wydali na gry o 39% mniej pieniędzy niż przed rokiem.  więcej
    05-08-2009, 17:02, Michał Duda, Pieniądze
  • Polska w ogonie Europy w dziedzinie technologii cyfrowych


    © weim - fotolia.com
    Gospodarka cyfrowa może wydźwignąć Europę z kryzysu, uważa Komisja Europejska. Niestety w przedstawionych zestawieniach za 2008 r. Polska wciąż plasuje się na ostatnich pozycjach, jeśli chodzi o dostępność szerokopasmowego internetu i wykorzystanie tego medium w administracji i biznesie. Gospodarka cyfrowa naszego kraju jawi się w sprawozdaniu KE wciąż jako raczkujące zjawisko, nie silna działalność.  więcej
    04-08-2009, 19:00, Krzysztof Gontarek, Pieniądze
  • Reklama w SMS-ach coraz popularniejsza wśród marketerów


    © bbossom at istockphoto.com
    Coraz więcej firm jest zainteresowanych SMS-owymi kampaniami - wynika z badania amerykańskiego magazynu branży marketingowej PROMO. Pomimo że nie jest to efektowna reklama, jej efektywność jest imponująca, twierdzą eksperci.  więcej
    03-08-2009, 12:57, Daniel Kotowski, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)