W czasie wakacji 41% osób przebadanych przez PBI chętnie surfuje w internecie, 47% ankietowanych woli jednak... pospacerować. Tegoroczne lato internauci starają się spędzać aktywnie. Ci, którzy wyjeżdżają, najchętniej samodzielnie organizują wycieczki. Spędzający czas w mieście biorą udział w koncertach i innych imprezach na świeżym powietrzu. więcej
20-08-2009, 19:53, Anna Wasilewska-Śpioch, Lifestyle
Mężczyźni w internecie spędzają najwięcej czasu na szukaniu informacji, podczas gdy kobiety wolą go poświęcić na podtrzymywanie internetowych znajomości. Nie tylko sam rodzaj aktywności, ale również ocena negatywnych zjawisk w sieci jest zależna od płci - pokazują wyniki badań "Mądry Internet", wykonane na zlecenie Netii. więcej
Najwierniejszych użytkowników ma wyszukiwarka Google. Znacznie rzadziej korzystają oni z innych rozwiązań do przeszukiwania internetu niż użytkownicy konkurencyjnych wyszukiwarek Yahoo i Microsoftu - wynika z badań przeprowadzonych przez comScore. więcej
Co trzeci internauta twierdzi, że kryzys gospodarczy miał wpływ na decyzję o kupnie samochodu. Większość internautów decyduje się na auto używane, ale już nie tak chętnie sprowadzane z zagranicy - wynika z cyklicznego raportu sporządzonego przez firmę badawczą Gemius Internauci a rynek samochodów nowych i używanych. więcej
Preferencje konsumentów z zakresu jakości produktów i usług oraz ich cen w porównaniu z konkurencją - to temat raportu sporządzonego na zlecenie Komisji Europejskiej. Wyniki raportu oparto na badaniach przeprowadzonych na grupie mieszkańców 27 państw Unii Europejskiej. więcej
W podróż najchętniej wybieramy się parami, wynika z analizy serwisów turystycznych EasyGo.pl, Wakacje.pl i Wypoczynek.pl. W Polsce najchętniej jedziemy nad Bałtyk, zaś z zagranicznych wakacji wybieramy Egipt i Turcję. Według raportu najchętniej wybieramy produkty drogie, ze średnią ceną rezerwacji powyżej 5 tys zł. więcej
IDC przeprowadziło badanie analizujące rynek bankowości mobilnej. Wynika z niego, że zapotrzebowanie na tego typu usługi rośnie i będzie rosło jeszcze szybciej, więc instytucje finansowe nie powinny bagatelizować tej dziedziny, a wręcz przeciwnie - wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. więcej
Lipcowy raport Click Forensics pokazuje, że liczba "fałszywych kliknięć" (ang. click fraud) zmniejsza się. Po raz pierwszy od dwóch lat odsetek click fraud spadł poniżej 15%, osiągając poziom 12,7%. więcej
Youtube, Google, Facebook oraz sex to najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe podczas surfowania przez dzieci po bezkresie internetu, wynika z raportu firmy Symantec. więcej
To już drugi kwartał z kolei, w którym światowy rynek reklamy online zanotował 5% spadek dochodów w porównaniu z analogicznym okresem z ubiegłego roku - wynika z raportu firmy IDC. Praktycznie w każdym regionie świata zmniejszyły się wydatki na reklamę, z wyjątkiem Azji i Pacyfiku. więcej
E-commerce na rynku amerykańskim przeżywa stagnację, wynika z raportu comScore. Od trzech kwartałów wydatki na elektronicznym rynku detalicznym spadają lub utrzymują się na tym samym poziomie. więcej
75% komputerów, które trafiły w II kwartale 2009 r. na rynek amerykański, to notebooki, wynika z najnowszych badań firmy IDC. Kryzys w USA zdaje się nie wpływać negatywnie na popyt na komputery przenośne wśród klientów prywatnych. więcej
Dziewczyny chętnie uczą się informatyki i są w tym kierunki utalentowane, ale mimo to mniej niż połowa z nich zamierza podjąć edukację wyższą w tym kierunku – wynika z badań przeprowadzonych przez European Schoolnet. Może to oznaczać, że mała liczba kobiet w branży ICT jest bardziej wynikiem stereotypowego myślenia niż rzeczywistej różnicy pomiędzy płciami. więcej
Gdyby wszyscy posiadacze telewizorów i radioodbiorników zapłacili abonament RTV, Telewizja Polska miałaby dość pieniędzy na zrealizowanie prawie trzech tysięcy odcinków Gwiazdy tańczą na lodzie. Mogłaby ten program nadawać codziennie przez osiem lat – obliczył serwis Money.pl. więcej
Dochód z oprogramowania open source osiągnie w 2013 roku 8,1 miliarda dolarów - wynika z najnowszego badania IDC zatytułowanego "Worldwide Open Source Software 2009–2013 Forecast" (z ang. Ogólnoświatowa prognoza dla oprogramowania open source na lata 2009-2013). Złożony roczny wskaźnik wzrostu ma wynieść 22,4%. więcej
Rośnie zaufanie do reklamy internetowej, wynika z badania "Global Online Consumer Survey" firmy Nielsen, przeprowadzonego w kwietniu br. Poziom zaufania różni się jednak w zależności od badanego regionu. Najmniej zaufania wzbudzają typowe reklamy emitowane na stronach internetowych oraz reklamy SMS-owe. więcej
Ponad 90% pacjentów było zadowolonych ze zdalnej opieki medycznej i poleciłoby skorzystanie z niej innym - wynika z badań przeprowadzonych w ramach pilotażowych programów Cisco HealthPresence. System HealthPresence opiera się na połączeniu rozwiązania Cisco TelePresence oraz urządzeń medycznych, dzięki czemu lekarz może komunikować się z pacjentem w sposób, który przypomina zwykłą wizytę w gabinecie lekarskim. więcej
Niższe ceny konsol i przebojowe tytuły gier to recepta na kryzys na amerykańskim rynku rozrywki komputerowej. Z opublikowanych danych wynika, że w maju amerykańscy gracze wydali na gry o 39% mniej pieniędzy niż przed rokiem. więcej
Gospodarka cyfrowa może wydźwignąć Europę z kryzysu, uważa Komisja Europejska. Niestety w przedstawionych zestawieniach za 2008 r. Polska wciąż plasuje się na ostatnich pozycjach, jeśli chodzi o dostępność szerokopasmowego internetu i wykorzystanie tego medium w administracji i biznesie. Gospodarka cyfrowa naszego kraju jawi się w sprawozdaniu KE wciąż jako raczkujące zjawisko, nie silna działalność. więcej
Coraz więcej firm jest zainteresowanych SMS-owymi kampaniami - wynika z badania amerykańskiego magazynu branży marketingowej PROMO. Pomimo że nie jest to efektowna reklama, jej efektywność jest imponująca, twierdzą eksperci. więcej