Lipcowy raport Click Forensics pokazuje, że liczba "fałszywych kliknięć" (ang. click fraud) zmniejsza się. Po raz pierwszy od dwóch lat odsetek click fraud spadł poniżej 15%, osiągając poziom 12,7%. więcej
Youtube, Google, Facebook oraz sex to najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe podczas surfowania przez dzieci po bezkresie internetu, wynika z raportu firmy Symantec. więcej
To już drugi kwartał z kolei, w którym światowy rynek reklamy online zanotował 5% spadek dochodów w porównaniu z analogicznym okresem z ubiegłego roku - wynika z raportu firmy IDC. Praktycznie w każdym regionie świata zmniejszyły się wydatki na reklamę, z wyjątkiem Azji i Pacyfiku. więcej
E-commerce na rynku amerykańskim przeżywa stagnację, wynika z raportu comScore. Od trzech kwartałów wydatki na elektronicznym rynku detalicznym spadają lub utrzymują się na tym samym poziomie. więcej
75% komputerów, które trafiły w II kwartale 2009 r. na rynek amerykański, to notebooki, wynika z najnowszych badań firmy IDC. Kryzys w USA zdaje się nie wpływać negatywnie na popyt na komputery przenośne wśród klientów prywatnych. więcej
Dziewczyny chętnie uczą się informatyki i są w tym kierunki utalentowane, ale mimo to mniej niż połowa z nich zamierza podjąć edukację wyższą w tym kierunku – wynika z badań przeprowadzonych przez European Schoolnet. Może to oznaczać, że mała liczba kobiet w branży ICT jest bardziej wynikiem stereotypowego myślenia niż rzeczywistej różnicy pomiędzy płciami. więcej
Gdyby wszyscy posiadacze telewizorów i radioodbiorników zapłacili abonament RTV, Telewizja Polska miałaby dość pieniędzy na zrealizowanie prawie trzech tysięcy odcinków Gwiazdy tańczą na lodzie. Mogłaby ten program nadawać codziennie przez osiem lat – obliczył serwis Money.pl. więcej
Dochód z oprogramowania open source osiągnie w 2013 roku 8,1 miliarda dolarów - wynika z najnowszego badania IDC zatytułowanego "Worldwide Open Source Software 2009–2013 Forecast" (z ang. Ogólnoświatowa prognoza dla oprogramowania open source na lata 2009-2013). Złożony roczny wskaźnik wzrostu ma wynieść 22,4%. więcej
Rośnie zaufanie do reklamy internetowej, wynika z badania "Global Online Consumer Survey" firmy Nielsen, przeprowadzonego w kwietniu br. Poziom zaufania różni się jednak w zależności od badanego regionu. Najmniej zaufania wzbudzają typowe reklamy emitowane na stronach internetowych oraz reklamy SMS-owe. więcej
Ponad 90% pacjentów było zadowolonych ze zdalnej opieki medycznej i poleciłoby skorzystanie z niej innym - wynika z badań przeprowadzonych w ramach pilotażowych programów Cisco HealthPresence. System HealthPresence opiera się na połączeniu rozwiązania Cisco TelePresence oraz urządzeń medycznych, dzięki czemu lekarz może komunikować się z pacjentem w sposób, który przypomina zwykłą wizytę w gabinecie lekarskim. więcej
Niższe ceny konsol i przebojowe tytuły gier to recepta na kryzys na amerykańskim rynku rozrywki komputerowej. Z opublikowanych danych wynika, że w maju amerykańscy gracze wydali na gry o 39% mniej pieniędzy niż przed rokiem. więcej
Gospodarka cyfrowa może wydźwignąć Europę z kryzysu, uważa Komisja Europejska. Niestety w przedstawionych zestawieniach za 2008 r. Polska wciąż plasuje się na ostatnich pozycjach, jeśli chodzi o dostępność szerokopasmowego internetu i wykorzystanie tego medium w administracji i biznesie. Gospodarka cyfrowa naszego kraju jawi się w sprawozdaniu KE wciąż jako raczkujące zjawisko, nie silna działalność. więcej
Coraz więcej firm jest zainteresowanych SMS-owymi kampaniami - wynika z badania amerykańskiego magazynu branży marketingowej PROMO. Pomimo że nie jest to efektowna reklama, jej efektywność jest imponująca, twierdzą eksperci. więcej
Wiele sytuacji stanowiących zagrożenie dla internautów zdarza się obecnie rzadziej niż rok temu, natomiast spędzanie zbyt dużej ilości czasu w sieci to jedno z tych zjawisk, które występują równie często - wynika z najnowszego badania CBOS. więcej
31-07-2009, 22:01, Anna Wasilewska-Śpioch, Bezpieczeństwo
W dobie kryzysu strony z ofertami pracy w USA odnotowały 10% wzrost odwiedzin w stosunku do poprzedniego roku. Najczęściej pracy szukają pracownicy obsługi klienta, magazynierzy oraz sprzedawcy - wynika z badania comScore. więcej
Choć udział polskich klientów w rynku e-commerce nie zmienił się od ubiegłego roku, to jednak w ich zachowaniach zaszło wiele zmian, które wskazują na większą świadomość możliwości rynku i aktywność - wynika z badania „E-commerce w Polsce” przeprowadzonego w maju 2009 roku przez Gemius SA we współpracy ze Skąpiec.pl. więcej
Zagraniczne portale społecznościowe ciągle nie mogą przebić się do masowej świadomości polskich internautów. Większość z nas nawet nie wie o istnieniu takich serwisów, jak Facebook, Bebo czy MySpace - twierdzą analitycy, którzy opracowali najnowsze wyniki D-Link Technology Trend. Z ich danych wynika ponadto, że w Polsce zjawisko mikroblogowania prawie nie istnieje. więcej
Od maja 2009 roku w zestawieniu kategorii tematycznych Megapanelu wzrosła liczba rankingów z 13 do 19. Wśród nowych kategorii pojawiły się zestawienia serwisów e-commerce, erotycznych, firmowych, hostingowych, instytucji publicznych oraz wyszukiwarek i katalogów. Rankingi tworzone z wykorzystaniem drzewka tematyczno-funkcjonalnego służą mediaplanerom do określenia potencjału reklamowego grupy serwisów. więcej
29-07-2009, 11:48, Krzysztof Gontarek, Technologie
Dziewięć na dziesięć komputerów kupionych w czerwcu br. za więcej niż 1000 dolarów to produkty Apple. Dominacja firmy Steve'a Jobsa w segmencie drogich komputerów na amerykańskim rynku jest bezdyskusyjna i ciągle wzrasta - wynika z badania firmy NPD. więcej
Nie chcemy już samochodu, wystarczają nam płyty CD i odzież. Według badania eBay Polacy coraz chętniej kupują przedmioty mniejszej wielkości oraz w niższej cenie. więcej