Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Lipcowe wyniki oglądalności odzwierciedlają wakacyjny okres. Polacy wyjechali na wakacje i rzadziej korzystali z internetu, co odbiło się na zasięgu większości najpopularniejszych witryn. Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2009, dotyczącym najpopularniejszych witryn i komunikatorów wśród polskich internautów.

RANKING WITRYN WEDŁUG ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

Megapanel lipiec 2009: Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego
fot. - Megapanel lipiec 2009: Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego
Grupa Google umocniła się na pozycji lidera, zwiększając zasięg z 92,57% do 93,39%. Wikipedia.org występuje teraz w tym rankingu pod nazwą Grupa Wikipedia. Grupa GG Network zastąpiła na 12 miejscu Grupę Mozilla, która spadła na 13 pozycję. O dwa miejsca w górę przesunęła się Grupa pf.pl. Do rankingu powraca ceneo.pl, ustalając próg wejścia na 20 miejscu na poziomie 3,36 mln real users (RU). Generalnie w przypadku wszystkich grup serwisów w tym rankingu nastąpiły niewielkie zmiany, najczęściej spadku liczby RU w stosunku do czerwca 2009 roku.

RANKING DOMEN WEDŁUG ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

Megapanel lipiec 2009: Ranking domen wg zasięgu miesięcznego
fot. - Megapanel lipiec 2009: Ranking domen wg zasięgu miesięcznego
Większość domen odnotowała spadek zasięgu. Umocniły się jedynie nieznacznie google.pl, nasza-klasa.pl i zumi.pl. Allegro.pl spada na 6 miejsce, na 4 miejsce z 5 wskoczyło google.com. Zumi.pl wyprzedziło w lipcu o2.pl przesuwając się z 15 na 14 pozycję. Money spada o jedno miejsce - na 18 pozycję. W rankingu pojawiło się ceneo.pl, wypychając poza zestawienie serwis dobreprogramy.pl, który w czerwcu 2009 zadebiutował na 18 miejscu.

RANKING WEDŁUG MIESIĘCZNEJ LICZBY ODSŁON

Megapanel lipiec 2009: Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych wg miesięcznej liczby odsłon
fot. - Megapanel lipiec 2009: Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych wg miesięcznej liczby odsłon
Wszystkie grupy serwisów z pierwszej dziesiątki odnotowały spadek liczby odsłon w lipcu 2009 roku. Pierwsze dwa miejsca, podobnie jak w czerwcu, należą do nasza-klasa.pl i Grupy Google. 3 pozycję objęła Grupa Onet.pl, spychając w dół Grupę Allegro.pl. Największy spadek liczby odsłon (ponad 500 milionów) odnotował serwis travian.pl, przez co znalazł się dopiero na 9 miejscu (w czerwcu był na 6).

RANKING WEDŁUG MIESIĘCZNEGO CZASU

Megapanel lipiec 2009: Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych wg miesięcznego czasu
fot. - Megapanel lipiec 2009: Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych wg miesięcznego czasu
W rankingu według miesięcznego czasu widać, że coraz lepiej na polskim rynku radzi sobie serwis społecznościowy facebook.com, który awansował z 20 na 15 pozycję z łącznym czasem spędzonym przez użytkowników na poziomie 4,5 mln godzin (w czerwcu 3,3 mln godzin). Z lipcowego rankingu wypadły serwisy grono.net i plemiona.pl, a zamiast nich pojawiły się serwis wymiany plików bearshare.com i zieloneimperium.pl - symulacja ekonomiczna.

RANKING KOMUNIKATORÓW

Megapanel lipiec 2009: Ranking komunikatorów wg zasięgu miesięcznego
fot. - Megapanel lipiec 2009: Ranking komunikatorów wg zasięgu miesięcznego
W lipcu użytkowników zdobyły Windows Live Messenger, Xfire, Google Talk i Yahoo Messenger. Pozostałe komunikatory straciły zasięg - najwięcej, bo o prawie 300 tys. RU stracił komunikator Gadu-Gadu.

Liczebność próby: N= 17 290. Grupa objęta badaniem 7+. Wykorzystano przy tym dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i - uruchamiając się automatycznie po starcie komputera - w przeważającej części przypadków nie jest używany.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING


Tematy pokrewne:  

tag statystykitag rankingitag PBItag Megapaneltag Gemiustag badania