Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniami oglądalności w 19. kategoriach tematyczno-funkcjonalnych badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009 r.
Na pierwszych miejscach bez zmian. Serwisy biznesowe Grupy Onet.pl (1. pozycja) nieznacznie przekroczyły próg 3 mln real users. Po piętach depczą im serwisy biznesowe Grupy Money.pl (2. pozycja) z 2,9 mln RU. Grupa Bankier.pl straciła w czerwcu 2009 kilkadziesiąt tysięcy RU - do poziomu 1,79 mln użytkowników - i choć utrzymała swoją 4. pozycję to jednak czuje na plecach oddech Grupy INFOR.pl, która zyskała od maja ponad 50 tys. RU do poziomu 1,75 mln.
Na 7. miejsce wspięła się w czerwcu eGospodarka.pl (1,3 mln RU - wzrost o 100 tys. RU), która zepchnęła na 8. pozycję serwisy biznesowe Grupy Gazeta.pl. Duży skok w górę odnotowały z kolei biznesowe strony Grupy o2.pl, które zyskując w ciągu miesiąca ponad 200 tys. RU - do poziomu 571 tys. - wskoczyły z 18. na 10. miejsce tego zestawienia. W rankingu tym ponownie pojawiła się Grupa Mediarun.pl na 20. miejscu z 274 tys. RU.
Grupa Murator.pl i Grupa Gazeta.pl od miesięcy przodują w tym zestawieniu. Różnica między nimi wciąż bardzo niewielka, ale zachowały swoje pozycje z maja br. Grupa Wirtualna Polska - Budownictwo (6. miejsce) zamieniła się w czerwcu br. miejscami z Grupą Interia.pl (9. miejsce). Niewielkie zmiany w oglądalności spowodowało jeszcze kilka nieznacznych roszad na pozostałych miejscach.
W tej kategorii króluje Grupa Allegro z ponad 10 mln RU i zasięgiem prawie 62%. Pozostałe dwie pozycje z czołówki, tak jak poprzednio, należą do porównywarek - ceneo.pl (3,47 mln RU) i nokaut.pl (2,5 mln RU). Na dalszych pozycjach Swistak.pl (6. miejsce z 1,19) zamienił się miejscami z Grupą eBay (7. miejsce z 1,17 mln RU). Do pierwszej 10-tki weszła kolejna porównywarka - Skapiec.pl (9. miejsce z 1 mln RU). W rankingu pojawił się nowy serwis alejahandlowa.pl (18. miejsce z 666 tys. RU) należący do pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne.
Po maturze prawie wszystkie serwisy z tej kategorii straciły użytkowników. Grupa Google - Edukacja pomimo straty 300 RU przesunęła się na 3. pozycję z 2,68 mln real users. O cztery miejsca w górę - na 5. pozycję z 9. przesunął się serwis translate.pl - wystarczyło do tego zdobyć tylko dodatkowe 20 tys. RU. Spore straty w liczbie real users oraz spadek o kilka miejsc odnotowały także serwisy Grupy Gazeta.pl (9. pozycja, strata o blisko 700 tys. RU) i Grupa GG Network (11. pozycja, w majowym zestawieniu na 8. pozycji pod nazwą Grupa nauka.pl, strata o ponad 500 tys. RU). Grupy Wirtualna Polska, pomimo straty o blisko 400 tys. RU, wspięła się z 7. na 6. pozycję.
W czerwcu w tym zestawieniu debiut zaliczyły serwisy edukacyjne Grupy o2.pl oraz Grupy Interia.pl oraz translatica.pl
Czołówka bez zmian. Na 4 miejsce z 5. przesunęły się serwisy erotyczne Grupy Wirtualna Polska. Debiut odnotowały serwisy erotyczne Grupy o2.pl, sex-blog.pl, youporn.com oraz tube8.com. Oprócz pierwszych dwóch pozycji oraz miejsca 6. wszystkie serwisy zmieniły swoje miejsca w tej kategorii.
Grupa Mozilla niebezpiecznie zbliżyła się Grupy Microsoft, która jest liderem tego zestawienia. Obydwie grupy dzieli już tylko nieco ponad 550 tys. real users (w maju było to ponad 2,5 mln RU). Grupa Orange spadła z 3. na 6. pozycję a jej miejsce zajęła Grupa Plus GSM, która zyskała w czerwcu ponad 1 mln RU więcej niż w maju.
Mocny debiut odnotowała strona gaduair.pl, należąca do GG Network, która z 2,28 mln RU od razu wskoczyła na 7. miejsce. Do pierwszej dziesiątki weszła także Grupa mBank, zajmując 9. miejsce z 1,74 mln RU. W zestawieniu stron firmowych na pozycji 20. zadebiutowała także strona z programem do wymiany plików godp2p.pl, spółki DT Software.
Pozycja lidera pozostała przy hostingu Grupy Interia.pl (2,6 mln RU). Na drugą pozycję wspiął się home.pl (2,48 mln RU), spychając o jedno miejsce hosting Grupy Onet.pl (2,46 RU). Mocno do przodu ruszyła nazwa.pl, zdobywając w ciągu miesiąca prawie 400 tys. RU i plasując się na 4. miejscu z 2,19 mln RU.
Nowe witryny w tym zestawieniu to Grupa Click Media (15. miejsce z 679 tys. RU), win.pl (19. miejsce) i cal.pl (20. miejsce).
Za liderem - Grupą Onet.pl (6,8 mln RU) w czerwcu pojawiła się Grupa Wirtualnej Polski (5 mln RU), która zepchnęła na trzecią pozycję Grupę Gazeta.pl (4,89 mln RU). Kolejną zmianę miejsc na dalszych pozycjach odnotowały Grupa TVN (2,95 mln RU), która wyprzedziła Grupę Media Regionalne (2,6 mln RU).
W czerwcu zainteresowanie Polaków zaczęły przyciągać także serwisy z pogodą - debiuty w tym zestawieniu odnotowały Pogodynka.pl (16. pozycja z 569 tys. real users) oraz meteo.pl (19. pozycja z 451 tys. RU).
Na czele bez zmian: YouTube.com, potem Grupa Onet.pl, Grupa o2.pl. O jedną pozycję w górę przesunęła się witryna gry.pl (6. pozycja z 3,55 mln RU), wyprzedzając Grupę Google (3,53 mln RU). W tym zestawieniu debiutantem jest z kolei serwisy zylom.com (20. pozycja z 1,46 mln RU).
Zestawienie to obejmuje teraz 19 witryn, poprzednio tylko 10. Pierwsze dwa miejsca podobnie jak w maju: mapy z Grupy Google przed lokalizatorem zumi.pl z Grupy Onet.pl. Na 3. pozycji znalazły się w czerwcu mapy serwisu szukacz.pl, które przekroczyły barierę 1 mln RU, spychając na 4. pozycję targeo.pl (975 tys. RU). Wiele nowych witryn w tym zestawieniu - poniżej miejsca 13. nie osiągnęły oglądalności przekraczającej 100 tys. RU.
W czerwcu br. w tej kategorii nie było zbyt dużej roszady miejsc pomiędzy serwisami. Grupa auto.pl (581 tys. RU) zepchnęła na 10. pozycję Grupę o2.pl (551 tys. RU). Największy spadek odnotował serwis wroom.pl, który stracił od maja prawie połowę użytkowników - bo ponad 200 tys. RU i z liczbą 233 tys. real users uplasował się na 20. pozycji, spadając z 15.
Większość serwisów z tej kategorii w czerwcu odnotowało wzrost liczby real users w porównaniu do maja 2009 roku. Pierwsza dwunastka bez zmian. Na 13. miejscu zadebiutowała Grupa Catalist.pl (768 tys. RU), w skład której wchodzą m.in. sonda.pl oraz 4free.pl. Z kolei na 14. pozycji debiut Grupy Axel Springer (723 tys RU). Kolejny debiutant to serwis pobierz.pl - 18. miejsce z 585 tys. RU.
Pierwsza czwórka umocniła swoje pozycje dzięki wzrostowi liczby RU. Nadal liderem w tej kategorii jest Grupa Gazeta.pl (1,9 mln RU) przed Grupą Pracuj.pl (1,68 mln RU) i Grupą Wirtualna Polska (,2 mln RU). Serwis praca.pl, który niedawno wygrał z Grupą Gazeta.pl proces o kropkę, odnotował w czerwcu spadek z pozycji 5. na 7. z 787 tys. RU.
Mocny wzrost odnotowała z kolei Grupa Allegro o 300 tys. RU do 815 tys. RU, co dało jej 6. miejsce. W górę pnie się także popularny na zachodzie serwis rekrutacyjny Monster z witryną monsterpolska.pl dedykowaną polskiemu rynkowi pracy. W ciągu miesiąca zyskała ponad 250 tys. RU, osiągając liczbę 650 tys. RU i zajmując 10. miejsce w zestawieniu.
Z 6. na 1. miejsce wskoczył serwis ngo.pl z 670 tys. RU. Z kolei na 2. pozycji znalazła się witryna policja.gov.pl (w maju zajęła 5. miejsce). Grupa Uniwersytet Warszawski spadła z 1. na 3. miejsce z liczbą 576 tys. RU. Coraz wyżej pną się także strony sejm.gov.pl (5. miejsce) i zus.pl (6. miejsce), którym udało się wyprzedzić serwis europa.pl (7. miejsce) zajmujący w maju wysokie 3. miejsce.
Niezagrożona na pozycji lidera nasza-klasa.pl zyskała w czerwcu niecałe 100 tys. RU, osiągając poziom 11,64 mln real users. Spadek z 4. miejsca i mniej użytkowników odnotowały natomiast serwisy społecznościowe Grupy Google (6. miejsce z 3,99 mln RU). Grupa GG Network przekroczyła granice 4 mln RU i uplasowała się na 5. pozycji.
Coraz wyżej pnie się hosting plików odsiebie.com, który w czerwcu zyskał ponad 250 tys. RU, przekraczając 2 mln RU i plasując się na 11. pozycji. Spory wzrost liczby real users (o blisko 250 tys.) odnotował także goldenline.pl, który z liczbą 1,19 mln RU przeskoczył z 17. na 15. miejsce. Grono.net również może pochwalić się wzrostem o ponad 200 tys. i przekroczeniem 1,1 mln RU oraz skokiem z 19. na 17. miejsce.
Spadek z 16. na 20. miejsce odnotowały natomiast serwisy społecznościowe Grupy G+J Polska.
Na 7. pozycję z 11. wskoczył serwis kfd.pl (327 tys. RU), zyskując w czerwcu dodatkowe 100 tys. użytkowników. Mocny wzrost o 14. na 10. miejsce odnotował serwis tvp.pl - sport, którego w czerwcu odwiedziło ok. 30% więcej użytkowników niż w marcu br.
Znaczący spadek zaliczył z kolei serwis livesports.pl (197 tys. RU) - z 9. na 13. pozycję - tracąc w czerwcu prawie 100 tys. użytkowników. Na ostatnich miejscach tej kategorii pojawiło się kilka nowych "twarzy", przede wszystkim serwisów piłkarskich.
Serwisy Grupy Onet.pl przekroczyły barierę 5 mln RU i utrzymały swoją 1. pozycję. Grupa Wirtualna Polska dzięki przekroczeniu progu 4 mln RU wspięła się na 3 miejsce, ustępując tylko Grupie o2.pl (4,89 mln RU) i spychając na 4. pozycję Grupę Gazeta.pl (3,76 mln RU).
Serwis dlastudenta.pl (964 tys. RU), mimo że utrzymał 10. miejsce, stracił w czerwcu prawie 200 tys. RU. Spory spadek - z 12. na 16. pozycję zaliczył z kolei serwis opoka.org.pl (641 tys. RU), który stracił w czerwcu ponad 200 tys. RU.
Nowości w tym zestawieniu to biomedical.pl (616 tys. RU), Grupa Stylistka (597 tys. RU), wielkiezarcie.pl (590 tys. RU) i umieramy.pl (574 tys. RU). W przypadku tego ostatniego serwisu należy zwrócić szczególną uwagę na to, ile faktycznie kosztuje SMS, który pozwoli sprawdzić wyniki testów.
Przetasowania rozpoczynają się w tej kategorii od miejsca 6., na którym pojawiła się Grupa Meteor24.pl (640 tys. RU), przeskakując z 9. miejsca w maju 2009 r. Tuż za nią jeszcze większy skok w górę - na pozycję 7. z 12. - zaliczyła Grupa nocowanie.pl (587 tys. RU). Spory przyrost użytkowników odnotował także serwis turystyka-polska.pl (11. miejsce z 526 tys. RU), któremu przybyło od maja ok. 200 tys. RU.
Warto również odnotować debiut Grupy Allegro z serwisem otowakacje.pl na pozycji 15. z 444 tys. RU
Grupa Google z 15,4 mln RU nie ma w tej kategorii konkurentów. Na drugiej pozycji Grupa pf.pl z 3,6 mln RU, a na 3. pkt.pl - pozostałe z 3,2 mln RU. Zmiana na miejscu 5. - teraz okupuje je serwis yellowpages.pl z liczbą 1,95 mln RU, który zepchnął na 6. pozycję Grupę Wirtualnej Polski (1,8 mln RU).
Zaskoczeniem jest wypadnięcie w czerwcu z pierwszej dwudziestki Grupy MSN - Wyszukiwarki, która w maju uplasowała się na 8. miejscu z 1,19 mln RU.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*