Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Europejczycy najmniej ufają reklamom online

07-08-2009, 22:52

Rośnie zaufanie do reklamy internetowej, wynika z badania "Global Online Consumer Survey" firmy Nielsen, przeprowadzonego w kwietniu br. Poziom zaufania różni się jednak w zależności od badanego regionu. Najmniej zaufania wzbudzają typowe reklamy emitowane na stronach internetowych oraz reklamy SMS-owe.

Nielsen podaje, że obecnie 41% internautów ma zaufanie do reklam zamieszczonych w internecie. W porównaniu z podobnym badaniem przeprowadzonym 2 lata temu, wzrosło ono o 7 punktów procentowych.

Najbardziej sceptyczni są obywatele krajów Unii Europejskiej - tylko 36% z nich zadeklarowało, że całkowicie bądź w pewnym stopniu ufa reklamom w internecie. Najufniejsi są z kolei internauci z krajów Ameryki Łacińskiej - 53% z nich ufa tej formie marketingu. Mieszkańcy Ameryki Północnej oraz Azji, Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki wykazują zaufanie na podobnym poziomie, odpowiednio 42 i 43%.

Co ciekawe, w pierwszej trójce źródeł marketingowego przekazu, do których mamy największe zaufanie, znalazły się witryny firmowe oraz opinie konsumentów umieszczane w internecie. Całkowicie lub częściowo ufa tym źródłom 70% badanych osób. Niekwestionowanym liderem w tym rankingu są oczywiście rekomendacje naszych znajomych, w tym przypadku aż 90% respondentów deklaruje całkowite lub częściowe zaufanie.

Sporo powodów do przemyśleń powinni mieć twórcy typowych reklam emitowanych na większości stron internetowych oraz reklam w SMS-ach. Reklamy w wyszukiwarkach, internetowe reklamy wideo, banery reklamowe oraz reklamy tekstowe w telefonach komórkowych to te źródła przekazu marketingowego, którym ufamy najmniej - znalazły się one na końcu stawki z dostępnych (nie tylko w sieci) metod i mediów przekazu reklamowego.

W badaniu Nielsen przeprowadzonym w sieci wzięło udział 25 tys. konsumentów z ponad 50 rynków Europy, Azji i Pacyfiku, trzech kontynentów Ameryki, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

Raport Global Online Consumer Survey można pobrać bezpłatnie ze strony Nielsen Online.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik