IDC przeprowadziło badanie analizujące rynek bankowości mobilnej. Wynika z niego, że zapotrzebowanie na tego typu usługi rośnie i będzie rosło jeszcze szybciej, więc instytucje finansowe nie powinny bagatelizować tej dziedziny, a wręcz przeciwnie - wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Badanie IDC zwraca uwagę na zapotrzebowanie konsumentów. Popyt przyczynił się do rozwoju bankowości online, a teraz autorzy raportu przewidują gwałtowny wzrost zainteresowania bankowością mobilną.
Analitycy IDC proponują również strategiczne podejście do tematu, a nie potraktowanie go jako tylko rozszerzenia bankowości internetowej. Według ekspertów bankowość mobilna będzie w przyszłości kluczem do sukcesu na rynku banków i tylko jej szybka adopcja pozwoli bankom na skuteczną konkurencję.
Ankieta przeprowadzona wśród 14 największych dostawców bankowości mobilnej pokazała, że najważniejszą sprawą, która doprowadzi do sukcesu, jest rozszerzenie obecnych możliwości i funkcji systemów bankowości mobilnej. Dopiero na dalszych miejscach znalazły się możliwości płatnicze, bezpieczeństwo czy stworzenie wspólnej platformy. W przypadku systemów transakcyjnych najważniejszą funkcją dla ankietowanych okazało się sprawdzanie stanu konta. Na kolejnym miejscu znalazło się dopiero żądanie przelewu.
Co ciekawe, bankowość mobilna staje się coraz bardziej popularna w rozwijających się krajach Afryki. Nawet Bill Gates zainteresował się inicjatywą upowszechnienia usług finansowych przy udziale szybkiego wzrostu rynku telefonii komórkowej i przekazał na jej rozwój 12,5 miliona dolarów.
Podsumowując wyniki badania, IDC sugeruje bankom nawiązanie współpracy z producentami telefonów oraz przygotowanie jak najbezpieczniejszych procesów uwierzytelniania, ponieważ z rozwojem bankowości mobilnej związane jest również zaostrzanie prawa w kontekście bezpieczeństwa konsumenta.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*