Spadek wydatków na reklamy w sieci

11-08-2009, 20:51

To już drugi kwartał z kolei, w którym światowy rynek reklamy online zanotował 5% spadek dochodów w porównaniu z analogicznym okresem z ubiegłego roku - wynika z raportu firmy IDC. Praktycznie w każdym regionie świata zmniejszyły się wydatki na reklamę, z wyjątkiem Azji i Pacyfiku.

Wydatki na reklamę osiągnęły w drugim kwartale roku poziom 13,9 miliarda USD, prawie miliard dolarów mniej niż przed rokiem (14,7 mld USD).

Tendencja spadkowa dotknęła niemalże cały świat prócz regionu Azji i Pacyfiku, których rynek reklamowy lekko zyskał.

W Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę w II kwartale br. w stosunku do tego samego okresu 2008 roku zmalały o 7% - z 6,6 mld USD do 6,2 mld USD. Kryzys na rynku najmniej dotknął reklamy w wyszukiwarkach. Natomiast niemalże wszyscy najwięksi reklamobiorcy zanotowali duże straty. Jedynie Google odniosło kilkuprocentowy zysk.

Eksperci z IDC, którzy sporządzili raport na temat wydatków na reklamy, twierdzą, że rynku reklamowego w internecie nie może spotkać już nic gorszego. Uważamy, że przemysł będzie kontynuował odnoszenie strat do końca bieżącego roku, jednak stopniowo sytuacje będzie ulegać poprawie. Jednak na prawdziwy wzrost trzeba będzie prawdopodobnie czekać do połowy 2010 roku - czytamy w komentarzu do raportu "Worldwide and U.S. Internet Ad Spend Report 2Q09".


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag rynek reklamytag reklamatag raportytag IDCtag badania
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031