To już drugi kwartał z kolei, w którym światowy rynek reklamy online zanotował 5% spadek dochodów w porównaniu z analogicznym okresem z ubiegłego roku - wynika z raportu firmy IDC. Praktycznie w każdym regionie świata zmniejszyły się wydatki na reklamę, z wyjątkiem Azji i Pacyfiku.
Wydatki na reklamę osiągnęły w drugim kwartale roku poziom 13,9 miliarda USD, prawie miliard dolarów mniej niż przed rokiem (14,7 mld USD).
Tendencja spadkowa dotknęła niemalże cały świat prócz regionu Azji i Pacyfiku, których rynek reklamowy lekko zyskał.
W Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę w II kwartale br. w stosunku do tego samego okresu 2008 roku zmalały o 7% - z 6,6 mld USD do 6,2 mld USD. Kryzys na rynku najmniej dotknął reklamy w wyszukiwarkach. Natomiast niemalże wszyscy najwięksi reklamobiorcy zanotowali duże straty. Jedynie Google odniosło kilkuprocentowy zysk.
Eksperci z IDC, którzy sporządzili raport na temat wydatków na reklamy, twierdzą, że rynku reklamowego w internecie nie może spotkać już nic gorszego. Uważamy, że przemysł będzie kontynuował odnoszenie strat do końca bieżącego roku, jednak stopniowo sytuacje będzie ulegać poprawie. Jednak na prawdziwy wzrost trzeba będzie prawdopodobnie czekać do połowy 2010 roku - czytamy w komentarzu do raportu "Worldwide and U.S. Internet Ad Spend Report 2Q09".
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*