Stagnacja w handlu elektronicznym w USA

11-08-2009, 22:13

E-commerce na rynku amerykańskim przeżywa stagnację, wynika z raportu comScore. Od trzech kwartałów wydatki na elektronicznym rynku detalicznym spadają lub utrzymują się na tym samym poziomie.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


W porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku wydatki Amerykanów na transakcje dokonane poprzez media elektroniczne spadły o 1%, osiągając poziom 30,2 miliarda USD. Jeszcze gorzej było w IV kwartale 2008 roku, kiedy to wydatki w e-commerce spadły o 3% w porównaniu do tego samego okresu 2007 roku.

Wpływ na taki stan rzeczy miało 10-procentowe bezrobocie, wzrastające ceny paliw oraz rosnąca stopa oszczędności - komentuje wyniki badania Gian Fulgoni z comScore.

Badanie comScore uwzględniło handel elektroniczny z wyjątkiem branży związanej z podróżowaniem oraz aukcji internetowych, sprzedaży samochodów i dużych zakupów dokonywanych przez przedsiębiorstwa.

Inny aspekt badany przez comScore to kategorie handlu elektronicznego i ich rozwój na przestrzeni czasu. Największy wzrost dochodów w porównaniu do II kwartału ubiegłego roku zanotowała kategoria zabawki i hobby. Różnica wyniosła 21%. Druga i trzecia grupa produktów, które uzyskały duży wzrost przychodów, to książki i czasopisma (17%) oraz gry komputerowe, konsole i akcesoria (15%).



Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać






fot. Kaspersky


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.