Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Stagnacja w handlu elektronicznym w USA

11-08-2009, 22:13

E-commerce na rynku amerykańskim przeżywa stagnację, wynika z raportu comScore. Od trzech kwartałów wydatki na elektronicznym rynku detalicznym spadają lub utrzymują się na tym samym poziomie.

W porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku wydatki Amerykanów na transakcje dokonane poprzez media elektroniczne spadły o 1%, osiągając poziom 30,2 miliarda USD. Jeszcze gorzej było w IV kwartale 2008 roku, kiedy to wydatki w e-commerce spadły o 3% w porównaniu do tego samego okresu 2007 roku.

Wpływ na taki stan rzeczy miało 10-procentowe bezrobocie, wzrastające ceny paliw oraz rosnąca stopa oszczędności - komentuje wyniki badania Gian Fulgoni z comScore.

Badanie comScore uwzględniło handel elektroniczny z wyjątkiem branży związanej z podróżowaniem oraz aukcji internetowych, sprzedaży samochodów i dużych zakupów dokonywanych przez przedsiębiorstwa.

Inny aspekt badany przez comScore to kategorie handlu elektronicznego i ich rozwój na przestrzeni czasu. Największy wzrost dochodów w porównaniu do II kwartału ubiegłego roku zanotowała kategoria zabawki i hobby. Różnica wyniosła 21%. Druga i trzecia grupa produktów, które uzyskały duży wzrost przychodów, to książki i czasopisma (17%) oraz gry komputerowe, konsole i akcesoria (15%).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *