E-commerce na rynku amerykańskim przeżywa stagnację, wynika z raportu comScore. Od trzech kwartałów wydatki na elektronicznym rynku detalicznym spadają lub utrzymują się na tym samym poziomie.
W porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku wydatki Amerykanów na transakcje dokonane poprzez media elektroniczne spadły o 1%, osiągając poziom 30,2 miliarda USD. Jeszcze gorzej było w IV kwartale 2008 roku, kiedy to wydatki w e-commerce spadły o 3% w porównaniu do tego samego okresu 2007 roku.
Wpływ na taki stan rzeczy miało 10-procentowe bezrobocie, wzrastające ceny paliw oraz rosnąca stopa oszczędności - komentuje wyniki badania Gian Fulgoni z comScore.
Badanie comScore uwzględniło handel elektroniczny z wyjątkiem branży związanej z podróżowaniem oraz aukcji internetowych, sprzedaży samochodów i dużych zakupów dokonywanych przez przedsiębiorstwa.
Inny aspekt badany przez comScore to kategorie handlu elektronicznego i ich rozwój na przestrzeni czasu. Największy wzrost dochodów w porównaniu do II kwartału ubiegłego roku zanotowała kategoria zabawki i hobby. Różnica wyniosła 21%. Druga i trzecia grupa produktów, które uzyskały duży wzrost przychodów, to książki i czasopisma (17%) oraz gry komputerowe, konsole i akcesoria (15%).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*