Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak postrzegamy ekspertów w internecie

20-08-2009, 22:37

Większość polskich internautów korzysta z porad eksperckich, zamieszczanych w sieci, a podszywanie się pod specjalistów jest przez internautów negatywnie oceniane. Takie wnioski można wyciągnąć z badania "Mądry Internet", przeprowadzonego na zlecenie Netii.

robot sprzątający

reklama


57% respondentów badania potwierdziło, że korzysta z bezpłatnych porad specjalistów, zamieszczanych w internecie. Dotyczy to m.in. porad medycznych, prawnych i finansowych. Częściej wykorzystują je kobiety (61% wobec niecałych 54% mężczyzn).

Ekspertów w internecie najczęściej szukają osoby w wieku 35-44 lat (66%) oraz 25-34 lat (64%). Rzadziej korzystają z ich porad młodzi internauci w wieku 18-24 lat - niecałe 40% respondentów w tym przedziale wiekowym potwierdziło taką aktywność. Wśród korzystających z porad specjalistów przeważają internauci z wyższym wykształceniem - 61%, wobec 53% ze średnim i 53% z podstawowym lub zawodowym.

O silnej pozycji internetowych ekspertów może świadczyć fakt, iż nieodpowiedzialne przypisywanie sobie takiej roli jest zdecydowanie negatywnie oceniane przez 62% respondentów. Z wystąpieniem takiej sytuacji spotkało się 32% respondentów, co stawia ją w rzędzie względnie uciążliwych zjawisk.

Sonda
Czy szukasz opinii ekspertów w sieci?
  • Tak, często
  • Tak, ale rzadko
  • Nie korzystam
  • Nie mam zdania
wyniki  komentarze

Warto wspomnieć, że polscy internauci są wrażliwi na jakość informacji czy porad zamieszczanych w internecie. Zdecydowana większość z nich negatywnie ocenia również publikowanie lub rozsyłanie niesprawdzonych, mogących wprowadzić w błąd informacji dotyczących: leków lub innych porad medycznych (86%), produktów lub usług (75%) oraz informacji innego typu, jak informacje słownikowe, encyklopedyczne (66%).

Badanie Mądry Internet zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w sieci.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E