Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Billboardy to dużej wielkości tablice, które służą do reklamy produktów, usług czy eventów. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że przyciągają uwagę np. podczas jazdy samochodem. Spójrzmy na billboardy jak na inwestycję w metalową konstrukcję, którą można wynajmować. Czy inwestycja w billboard jest opłacalna? Sprawdźmy to!

Czy inwestycja w billboard jest opłacalna?

Inwestycja w billboard – czy to się opłaca?

Reklama zewnętrzna, a zwłaszcza billboardy, to od lat jeden z najbardziej skutecznych sposobów promocji produktów, usług czy wydarzeń. Można je znaleźć niemal wszędzie – w centrum miast, przy ruchliwych drogach, na autostradach, a także w wielu innych miejscach o dużym natężeniu ruchu. W związku z tym wiele osób zastanawia się nad inwestycją w konstrukcje reklamowe pod wynajem. Czy to się opłaca? To zależy. Przede wszystkim od wielkości miasta, oczekiwań finansowych, cen rynkowych w okolicy i umiejscowienia konstrukcji reklamowej - czytamy na interboard.pl. Zwróćmy uwagę na potencjalne zyski. Pamiętaj, że jeśli chcesz szybko zacząć czerpać korzyści z wynajmu billboardów, to najlepiej, abyś był właścicielem ziemi, na której zostanie umieszczona konstrukcja reklamowa. W innym przypadku zyski dostrzeżesz znacznie później lub też będą dużo niższe.

Ile kosztuje wynajem reklam na billboardach?

Ile można zarobić za wynajmie konstrukcji reklamowej? Ceny wahają się od 700 zł do nawet ponad 4000 zł w skali miesiąca. Jak widzisz, rozbieżność jest całkiem spora.

Koszty związane z wynajmem przestrzeni reklamowej na billboardach mogą się znacznie różnić w zależności od lokalizacji, wielkości billboardu oraz czasu trwania kampanii. Największe zyski osiągniemy w dużych miastach, a także w miejscach o dużym natężeniu ruchu np. przy autostradach.

Nie zapomnij także o kosztach, jakie trzeba ponieść, aby zacząć zarabiać na wynajmie konstrukcji reklamowej. Jeśli nie posiadasz gruntu, na którym ma stanąć billboard, możesz go wydzierżawić lub wykupić. W przypadku dzierżawy należy przygotować się na comiesięczne koszty stałe, które zmniejszą ostateczne zyski z wynajmu billboardu. Kosztem będzie również samo postawienie konstrukcji reklamowej i przystosowanie terenu.

Zalety i wady inwestowania w postawienie billboardu pod wynajem

Inwestycja w billboardy ma swoje zalety i wady. Oto najważniejsze korzyści:

  • stały dochód pasywny – wynajem konstrukcji reklamowej może przynieść regularne dochody; firmy często wynajmują billboardy na długie okresy;
  • łatwość podczas znajdowania klientów – billboardy umieszczone w miejscach o dużym natężeniu cieszą się sporą popularnością;
  • trwałość konstrukcji – inwestując w wysokiej jakości konstrukcję reklamową z blachy ocynkowanej, zyskujesz billboard, który jest odporny na warunki atmosferyczne przez wiele kolejnych lat;
  • niskie koszty utrzymania – już po postawieniu konstrukcji reklamowej i wynajęciu jej na własnym gruncie, koszty utrzymania billboardu są stosunkowo niskie.

Zwróćmy uwagę także na wady tej inwestycji:

  • wysokie koszty początkowe –  inwestycja w billboard wiąże się z dużymi kosztami początkowymi; zakup działki, postawienie konstrukcji reklamowej to koszt minimum kilku lub nawet kilkunastu tysięcy;
  • duża konkurencja – w ostatnich latach mocno wzrosła konkurencyjność na rynku reklam zewnętrznych; to z kolei może wpływać na konieczność obniżenia ceny i rywalizowania z konkurencją o klientów; konkurencyjność zależy w dużej mierze od lokalizacji;
  • w niektórych miejscach konieczne jest uzyskanie pozwolenia, co jest bardzo czasochłonnym zajęciem.

Foto i treść: materiał partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *