Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

zarządzanie czasem

  • Polskie pokolenie Z obawia się, że 4-dniowy tydzień pracy spowoduje spadek wynagrodzeń


    Freepik
    Koncepcja czterodniowego tygodnia pracy zyskuje coraz większą popularność na świecie, budząc jednocześnie wiele kontrowersji i dyskusji. Najnowsza analiza ClickMeeting rzuca światło na opinie Polaków w różnych grupach wiekowych na temat tego rozwiązania. Czy jesteśmy gotowi na tak rewolucyjną zmianę w organizacji pracy? Jakie korzyści i wyzwania niesie ze sobą ta idea?  więcej
    03-07-2024, 19:18, Krzysztof Gontarek, Bezpieczeństwo
  • Jak zarządzać czasem prowadząc własną firmę?

    Zarządzanie czasem i umiejętny jego podział pomiędzy życie zawodowe a prywatne to jedna z najważniejszych umiejętności współczesnego przedsiębiorcy. W jaki sposób zadbać o równowagę pomiędzy karierą a życiem rodzinnym?  więcej
    26-04-2017, 10:05, Komunikat firmy,
  • Jak efektywnie zarządzać czasem w pracy?


    David.Kungsholmen (lic. CC)
    Nie można go rozciągnąć, wydłużyć, zatrzymać, magazynować czy nabyć na życzenie kolejnych kilku minut, godzin lub dni. Czas, a raczej jego efektywne zarządzanie to kluczowy element nie tylko w realizowaniu codziennych obowiązków, ale przede wszystkim w pracy. Może nie jesteśmy w stanie zmienić jego biegu, ale możemy wpłynąć na zwiększenie własnej efektywności poprzez właściwe gospodarowanie czasem. Jak tego dokonać?  więcej
    15-01-2012, 18:16, komunikat prasowy, Porady
  • Rytm biologiczny a praca


    © Franz Pfluegl - Fotolia.com
    Podobno nasz wewnętrzny zegar tyka swoim rytmem, poza kontrolą świadomości. To właśnie on jest głównym sprawcą naszych przyzwyczajeń. Mówi się, że wczesne pobudki lub wylegiwanie się do południa są wymuszone przez ów wewnętrzny czasomierz. Co więcej, istnieje przekonanie, iż każdy z nas funkcjonuje w absolutnie różnym rytmie biologicznym. Na tej podstawie utkano powtarzane mity o nocnych markach i rannych ptaszkach.  więcej
    10-11-2011, 11:59, Katarzyna Matczuk, MindFizzer,
  • Artystyczny nieład wcale nie jest twórczy


    Paweł Kusiciel
    Pokaż mi, jak pracujesz, a powiem Ci, kim jesteś! Tą parafrazą możemy rozpocząć rozważania dotyczące bałaganiarzy i perfekcjonistów. Jak zwykle, najlepszym rozwiązaniem jest złoty środek. Czas obalić kilka mitów związanych z artystycznym nieładem Kreatywnych i doskonałą skrupulatnością Perfekcjonistów. Obie postawy drastycznie obniżają efektywność działania i wbrew pozorom trudno doszukać się w nich pozytywów.  więcej
    04-10-2011, 19:48, Katarzyna Matczuk, MindFizzer,
  • Wielozadaniowość i prokrastynacja


    © skodonnell at istockphoto.com
    Spośród wszelkich grzechów zarządzania sobą w czasie istnieją dwa główne, które są przyczyną spadku motywacji, piętrzących się zaległości, niedotrzymywania lub błędnego szacowania terminów realizacji zadań. Dwa zasadnicze błędy, które weźmiemy pod lupę, znajdują się na przeciwległych biegunach osi błędów zarządzania sobą w czasie. Wielozadaniowość i prokrastynacja to główne zmory organizacji pracy. Są jak zły nawyk, szybko wchodzą w krew i trudno się od nich uwolnić.  więcej
    28-09-2011, 08:57, Katarzyna Matczuk, MindFizzer,
  • Syndrom Zosi samosi


    Sara Robinson
    Czy sądzisz, że wszystko musisz zrobić sam? Nie zlecasz innym powierzonych Ci zadań, bo nie wierzysz w ich kompetencje? Jeśli tak, prawdopodobnie cierpisz na syndrom Zosi samosi. Dotyka on przede wszystkim freelancerów i świeżo upieczonych managerów, jednak nie tylko. Najczęstszym objawem tej dysfunkcji jest przemęczenie i ciągły pośpiech. Syndrom prowadzić może także do piętrzącej się sterty zaległości i braku wymiernych efektów pracy. Na szczęście syndrom ten da się leczyć! W jaki sposób?  więcej
    01-09-2011, 20:57, Katarzyna Matczuk, MindFizzer,
  • Organizacja pracy z Wunderlist (wideo)

    W najnowszym odcinku Clickera przedstawiono aplikację Wunderlist, która ułatwia organizację własnej pracy.  więcej
    14-06-2011, 15:23, PATRONAT MEDIALNY, Lifestyle
  • 5 największych sekretów produktywności

    Jak skończyć ze zwlekaniem, odzyskać kontrolę nad czasem, podwoić swoją produktywność i świetnie się czuć przez cały dzień? Odpowiedzi na te pytania daje zapis MP3 ze szkolenia poprowadzonego na żywo przez internet i towarzyszący mu e-book.  więcej
    13-06-2011, 09:22, ARTYKUŁ PROMOCYJNY, Lifestyle
  • Czas nie zarobi pieniędzy, ale może pomóc uporządkować życie i pracę


    David.Kungsholmen (lic. CC)
    Pieniądze szczęścia nie dają, ale szczęściu można pomóc. Jak przekonuje David Allen, czas nie będzie fizycznie zarabiał pieniędzy, jednak jeśli w odpowiedni sposób go wykorzystamy, pomoże nam w życiu. Często też nie zdajemy sobie sprawy, jak banalne są rozwiązania naszych problemów.  więcej
    03-06-2011, 19:09, Paweł Kusiciel, Recenzje
  • RescueTime, czyli jak poprawić produktywność (wideo)

    W najnowszym odcinku Clickera jego prowadząca pokazuje RescueTime - program, który pomaga sprawdzić, jak wiele czasu pracownik spędza przed komputerem bezczynnie, określając stopień produktywności uruchamianych stron i programów.  więcej
    05-04-2011, 17:51, PATRONAT MEDIALNY, Technologie
  • Weekendowa promocja: Nie ogarniam!


    Sara Robinson
    Na naszym rynku pojawiło się już sporo poradników dotyczących organizacji czasu, ale głównie dla przedsiębiorców. Z myślą o zmęczonych, zabieganych, a może nawet zniechęconych własną niemocą zwykłych ludzi powstała książka "Nie ogarniam", którą do północy 3 czerwca można kupić za pół ceny.  więcej
    01-06-2012, 21:01, ARTYKUŁ PROMOCYJNY, Lifestyle
  • Istota czasu wolnego - czyli jak go znaleźć w nowym roku


    David.Kungsholmen (lic. CC)
    1. Historyjka z morałem. Pewnego dnia pewien profesor został zaangażowany, aby przeprowadzić kurs dla grupy studentów na temat skutecznego planowania czasu. Miał jednak do dyspozycji tylko godzinę, by wyłożyć swój przedmiot. Stwierdził: Przeprowadzimy doświadczenie.  więcej
    03-01-2011, 16:42, Ilona Podosek, MindFizzer,
  • Czasu nie można kupić, więc zarządzaj nim rozsądnie


    © Franz Pfluegl - Fotolia.com
    Jak powiedział Albert Einstein: „Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić”. W dobie XXI wieku śmiało można powiedzieć, że czas jest na wagę złota. Chroniczna dezorganizacja, codzienny zamęt to dla niektórych z nas scenariusz dnia powszedniego. Przeanalizuj dokładnie swoje codzienne obowiązki, wyciągnij wnioski, jakie czynności zabierają Tobie najwięcej czasu i opracuj plan, aby tego czasu mieć więcej.  więcej
    23-12-2010, 17:03, Marzena Ziółkowska, MindFizzer,
  • „Cześć, jestem Darek i jestem pracoholikiem”, czyli 10 przyczyn, dla których brakuje Ci czasu


    Paweł Kusiciel
    Cyprian K. Norwid mawiał: „Praca może się stać życia pacierzem i kluczem do nieba”. Panujący wszem i wobec wyścig szczurów i pęd do wygodnego życia powoduje brak kontroli nad ilością czasu poświęcanego pracy wśród młodych ludzi, wkraczających na drogę kariery zawodowej. Ich praca, zamiast być dowodem produktywności i efektywności, zamienia się z biegiem czasu w chorobę cywilizacyjną XXI wieku – w pracoholizm. Jest to pierwszy i najważniejszy błąd, jaki można popełnić w zarządzaniu sobą w czasie.  więcej
    22-12-2010, 14:01, Marzena Ziółkowska, MindFizzer,
  • Planuj, wyznaczaj priorytety i działaj! Trzy kroki do efektywnego zarządzania sobą w czasie


    Sara Robinson
    Każdy z nas ma czasami wrażenie, że spoczywa na nim o wiele więcej zadań niż doba ma godzin. Czas biegnie nieubłaganie, a my niestety pozostajemy w tyle z nierealizowanymi zadaniami czy planami. Nie ma jednego sposobu na doprowadzenie do perfekcji naszej osobistej zdolności wykonywania wszystkich zadań na czas, ale są pewne metody, które możemy wykorzystać, aby poprawić naszą osobistą efektywność.  więcej
    16-11-2010, 20:51, Artur Ziółkowski, MindFizzer,
  • Pracując 12 godzin dziennie, niczego nie osiągniesz! Najczęstsze błędy menedżerów


    Sara Robinson
    Normalna ilość godzin pracy menedżera w ciągu dnia mieści się zazwyczaj w przedziale od 10 do nawet 14 godzin. W okresie urlopowym niewiele się zmienia. Jeśli już wybierze się na dwutygodniowy wypoczynek, bardzo często zamiast plaży oznacza to po prostu dwa tygodnie pracy zdalnej. Taki tryb pracy może jednak mieć o wiele bardziej katastrofalne skutki niż chroniczne przemęczenie. Może bowiem doprowadzić do blokady i tzw. zawodowego wypalenia zanim jeszcze osiągnie się swój życiowy cel. Na dłuższą metę nie opłaca się to nikomu – ani Tobie, ani Twojej firmie, ale czy można w ogóle uniknąć tego zjawiska? Poznaj najczęściej popełniane błędy menedżerów w zarządzaniu sobą w czasie.  więcej
    11-11-2010, 19:18, Monika Dębska, MindFizzer,
  • Dlaczego nie możesz zarządzać czasem?


    Sara Robinson
    Każdy z nas lubi bardziej lub mniej zarządzać. Zarządzanie kimś lub czymś daje nam poczucie władzy, nadaje prestiżu i ogólnie czujemy dużo satysfakcji z racji tego, że coś od nas zależy. Należy jednak pamiętać, że zarządzanie to także ogromna odpowiedzialność. Najprościej mówiąc, zarządzanie to:  więcej
    28-10-2010, 11:07, Monika Dębska, MindFizzer,
  • Chcesz działać efektywnie? Rusz głową i używaj narzędzi!


    Sara Robinson
    Każdy z nas dysponuje dokładnie taką samą ilością czasu, stąd coraz bardziej paląca potrzeba, by wykorzystać ten czas możliwie najefektywniej. Efektywność osobista, czyli stan, w którym mówiąc najprościej wykorzystujemy optymalnie czas dostępny na wykonanie zadań i obowiązków, nabiera coraz większego znaczenia nie tylko w życiu zawodowym, ale również po godzinach.  więcej
    19-10-2010, 12:29, Artur Ziółkowski, MindFizzer,
  • 5,5 tys. zł kosztuje prywatne surfowanie w pracy

    Tyle bowiem wart jest czas pracownika, jaki spędza on na przeglądaniu stron internetowych, robieniu zakupów czy oglądaniu filmów. Jak we wszystkim, także i w tej kwestii konieczny jest umiar. Z obu stron.  więcej
    13-11-2009, 07:51, Michał Chudziński, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)