Sztuczna inteligencja (AI) nieustannie przekształca wiele aspektów naszego życia, a edukacja stoi na progu rewolucji, którą AI obiecuje przynieść. Ta technologia ma ogromny potencjał, by znacząco poprawić zarówno procesy nauczania jak i uczenia się. Zobacz co mówią naukowcy, którzy już pracują nad zmianą oblicza edukacji przez AI. więcej
23-02-2024, 14:03, Krzysztof Gontarek, Technologie
Czy sztuczna inteligencja może dorównać ludzkiej? Profesor Aleksandra Przegalińska omawia przyszłość AI, od Chat GPT do superinteligencji. Dowiedz się więcej o granicach i możliwościach AI. więcej
DHL Express ulepszył swoją platformę internetową „My Global Trade Services” (MyGTS), upraszczając wysyłkę międzynarodową dla klientów i przyspieszając przetwarzanie przesyłek transgranicznych. więcej
PKP Intercity ogłosiło postępowanie zakupowe na system CRM oparty na sztucznej inteligencji. Celem wdrożenia jest zwiększenie efektywności w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. więcej
Czy jesteśmy gotowi na bankowość przyszłości? Polskie banki pokazują, że tak. W ostatnich latach sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała sektor finansowy, a polskie banki nie tylko nadążają za tymi zmianami, ale często je wyprzedzają. Dzięki zastosowaniu AI, nasze banki są dziś przykładem dojrzałości technologicznej. więcej
UNIQA uruchomiła w pełni zautomatyzowaną ocenę szkód życiowych w zakresie uszczerbku na zdrowiu. Technologia usprawnia ocenę merytoryczną roszczeń, ujednolica podejmowanie decyzji i ogranicza ryzyka oszustwa. więcej
Rywalizacja między firmami o lepsze wyniki i wydajność staje się coraz ostrzejsza. Sztuczna inteligencja to kluczowy element w tym wyścigu. Nie wystarczy jednak tylko zainwestować w nowoczesne rozwiązania AI. Trzeba również umieć je odpowiednio wykorzystać. Źle wdrożona sztuczna inteligencja może przynieść więcej problemów niż korzyści. Jakich błędów nie popełniać, planując wprowadzenie AI w firmie? więcej
Polacy doceniają potrzebę inwestowania w nowe technologie, ale obawiają się utraty zatrudnienia. Dlatego uważają, że roboty powinny pracować tylko pod nadzorem ludzi - tak można najkrócej podsumować fragmenty raportu "Co Polacy myślą o robotach" dotyczące przyszłości rynku pracy. więcej
Już 68% pracowników twierdzi, że generatywna sztuczna inteligencja pomoże im lepiej obsługiwać klientów wynika z badań Salesforce. Pracownicy szacują, że pozwoli im to zaoszczędzić średnio pięć godzin tygodniowo. więcej
25-01-2024, 07:30, Krzysztof Gontarek, Technologie
W dniach 5-8 lutego 2024 roku odbędzie się kolejna edycja konferencji CodeFrenzy, poświęconej najnowszym trendom i innowacjom w świecie programowania. Wydarzenie zrzesza pasjonatów technologii, oferując im wyjątkową okazję do zdobycia aktualnej wiedzy, dzielenia się doświadczeniem oraz spojrzenia na branżę IT z nowej perspektywy. więcej
W obliczu wyzwań takich jak inflacja, kradzieże czy wysoka rotacja pracowników, detaliczni sprzedawcy muszą znaleźć sposoby na poprawę efektywności i zwiększenie przychodów. Firma Salesforce wprowadza nowe rozwiązania wykorzystujące dane, sztuczną inteligencję i system CRM, które mogą pomóc detalistom w problematycznych obszarach. więcej
Rok 2023 przyniósł rewolucję w technologiach cyfrowych. Sztuczna inteligencja zaczęła dynamicznie zmieniać rynek pracy w IT i nie tylko. Zobacz, co może oznaczać to dla Twoich zarobków oraz kariery. więcej
Aż 53% Polaków i Polek deklaruje, że czują się samotni1. Problem dotyka aż 60% przedstawicieli tzw. generacji Z2. WHO uznało samotność za „globalny problem zdrowia publicznego”3. Czy receptą jest otwarcie się na związki z AI? więcej
Inwestycyjnym i technologicznym tematem 2023 roku była sztuczna inteligencja. Można z dużą dozą pewności założyć, że postępy na tym polu dalej będą nas ekscytować i poszerzać możliwości jej wykorzystania do pracy oraz rozrywki. Jednak nowinki technologiczne, a przy tym szansa na zyski, nie kończą się na AI. Co może być warte uwagi w nowym roku? więcej
10% pracowników przedsiębiorstw uzyskuje dostęp do co najmniej jednej aplikacji wykorzystującej generatywną sztuczną inteligencję (AI) każdego miesiąca, w porównaniu do zaledwie 2% rok temu. Wyniki te, opublikowane w ramach corocznego raportu Netskope Threat Labs na temat infrastruktury chmurowej i związanych z nią zagrożeń, podkreślają szybki wzrost liczby aplikacji generujących sztuczną inteligencję w przedsiębiorstwach, a także wynikające z tego zagrożenia dla bezpieczeństwa. więcej
Mijający rok w świecie technologii należał do generatywnej AI i dużych modeli językowych, które zaczęły rozumieć język naturalny. Inne technologie z obszaru AI mogą znacząco upowszechnić się w 2024 r. Eksperci IDEAS NCBR wskazują, na które z nich warto zwrócić uwagę. więcej
Dezinformacja w trakcie wyborów, nasilone cyberataki ze strony Rosji oraz coraz lepszej jakości maile phishingowe – to główne zjawiska, które zdaniem Leszka Tasiemskiego, wiceprezesa WithSecure, będą kształtować krajobraz cyberzagrożeń w 2024 roku. Sztuczna inteligencja stworzy hakerom możliwość jeszcze szybszego działania w momentach ujawnienia luk bezpieczeństwa. więcej
W Polsce, na każdego robota przypada średnio 140 pracowników, co jest wynikiem znacznie gorszym niż światowa średnia wynosząca jednego robota na 66 osób. Z raportu "Co Polacy myślą o robotach?" wynika, że pomimo tej dysproporcji, Polacy mają już wyrobione zdanie na temat sztucznej inteligencji i robotów. więcej
Początki sztucznej inteligencji sięgają aż lat 50. ubiegłego stulecia. Mimo że jej rozwój nie był tak dynamiczny jak innych technologii, obecnie AI wkracza na nowy etap, stając się dostępną niemal dla każdego. Jakie konkretnie wyzwania biznesowe może rozwiązać ta technologia? Odpowiedzi na to pytanie udzielił Hans Roth, SVP & General Manager w firmie Red Hat, EMEA. więcej
Polski zespół dołącza do elitarnej grupy międzynarodowych ośrodków badawczych nad AI, dzięki nowemu oddziałowi ELLIS uruchomionemu w Warszawie. Ten strategiczny krok może zmienić pozycję Polski w europejskich badaniach nad AI. więcej