Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

prawa konsumentów

  • Sąd utrzymał 993 tys. zł kary dla Cyfrowego Polsatu


    © arturbo at istockphoto.com
    Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał 993 tys. zł kary, jaką na Cyfrowy Polsat nałożył wcześniej UOKiK za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.  więcej
    13-08-2011, 19:47, PAP, Pieniądze
  • E-zakupy: biletu nie zwrócisz tak, jak towaru


    © Sven Bähren - Fotolia.com
    Korzystanie z zakupów przez internet daje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu co najmniej 7 dni roboczych w całej UE - bez wyjaśniania powodu i bez ponoszenia kosztów. Przepisy nie zawsze są jednak tak łaskawe. Po zakupie biletu na koncert, lotu do Madrytu czy rezerwacji online we włoskim hotelu zmiana zdania może słono kosztować.  więcej
    08-08-2011, 12:02, Marcin Maj, Porady
  • E-sklepy ukarane za utrudnianie reklamacji i korekt zamówienia


    © istockphoto.com
    Bezprawne obciążanie kosztami w związku ze zwrotem zakupionego towaru oraz skracanie ustawowego terminu na złożenie reklamacji – to niektóre z praktyk e-handlowców, które zostały zakwestionowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).  więcej
    05-08-2011, 11:34, Marcin Maj, Pieniądze
  • Czy można ścigać Facebooka przed sądem za jego działania?


    © arturbo at istockphoto.com
    Co do zasady, w przypadku wszelkich umów, gdy obie strony mają miejsce zamieszkania, pobytu lub siedzibę w Polsce, sprawa podlega jurysdykcji polskiej. Oznacza to, że do konkretnej sprawy mają zastosowanie przepisy polskiego prawa, a roszczeń dochodzić można przed polskimi sądami. W przypadku zdarzeń mających miejsce w internecie kwestia jurysdykcji kształtować będzie się różnie w zależności od tego, kto będzie pociągany do odpowiedzialności. Sytuacja ta dotyczy także przestępstw lub naruszeń popełnianych za pośrednictwem jednego z najpopularniejszych obecnie portali społecznościowych - Facebook.  więcej
    28-07-2011, 20:49, Kancelaria Chabasiewicz Kowalska i Partnerzy,
  • Kupiłeś przez internet? Masz 10 dni na zmianę zdania


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w określonym przez ustawodawcę terminie.  więcej
    22-07-2011, 15:00, Kancelaria Prawna Skarbiec,
  • Afera w e-handlu? Nic nowego!


    © istockphoto.com
    Od dwóch dni czytam o rzekomej aferze z masowymi "konsumenckimi" pozwami przeciwko prowadzącym sklepy internetowe. Tymczasem taką wątpliwą etycznie praktykę stosowaną przez niektórych prawników i "konsumenckie" organizacje obserwuję na rynku od dawna. Zupełnie inną sprawą jest fakt, że sklepy w Polsce rzeczywiście masowo stosują w swych regulaminach klauzule niedozwolone. Nic nowego.  więcej
    12-07-2011, 10:25, Rafał Cisek, Nowe Media, Pieniądze
  • Urlopowe ABC konsumenta


    ©istockphoto.com
    Lądujesz na egzotycznej wyspie bez bagażu, bo przewoźnik go zagubił? Pokój hotelowy nie spełnia standardu z oferty biura podróży? Zarezerwowałeś przez internet apartament w Toskanii, ale nie możesz pojechać w umówionym terminie? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak poradzić sobie z problemami i uniknąć wakacyjnych pułapek.  więcej
    19-06-2011, 13:49, ECK Polska,
  • Bezpieczeństwo i prawa podczas zakupów w sieci (wideo)

    Trzeci odcinek „Płacę / nie płacę” to okazja do poznania podstaw bezpieczeństwa i praw konsumenta podczas zakupów.  więcej
    10-05-2011, 23:10, PATRONAT MEDIALNY, Pieniądze
  • Majówka w Europie: podróże i zakupy


    ©istockphoto.com/atanasija
    Planujesz wyjazd do Rzymu na uroczystości beatyfikacyjne, wyprawę na ślub brytyjskiego księcia lub po prostu długi weekend w Europie? Dowiedz się, jak uniknąć kłopotów podczas podróży, zareklamować opóźniony lot czy zaniżony standard hotelu oraz jakich pamiątek nie należy kupować. Europejskie Centrum Konsumenckie zebrało zestaw praktycznych porad w formie pytań i odpowiedzi.  więcej
    29-04-2011, 19:26, ECK Polska,
  • e-Handlowcy w UE odpowiedzą za zgubioną przesyłkę


    ©istockphoto.com/winterling
    Jasne informacje o cenach i określony termin dostawy towaru lub wykonania usługi - z takiej ochrony mają korzystać nabywcy w Unii Europejskiej. Parlament poparł w czwartek propozycję zmian w przepisach dotyczących praw konsumentów.  więcej
    25-03-2011, 07:43, Marcin Maj, Pieniądze
  • Za bilet kupiony przez internet nikt nie zwróci pieniędzy


    ©istockphoto.com/photographeer
    Rozpoczyna się sezon na bilety, a część z nich zostanie zakupiona przez internet. UOKiK oraz Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumentów (ICPEN) przypominają o tym, jakie mamy prawa.  więcej
    18-03-2011, 16:30, Paweł Kusiciel,
  • Portale randkowe łamią prawa konsumentów


    Gabriela Camerotti
    Portale randkowe utrudniają zerwanie umów i tak piszą regulaminy, by wymuszać opłaty. Ponieważ są rejestrowane za granicą, nie podlegają Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jedynym sposobem dochodzenia praw jest skarga do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.  więcej
    28-02-2011, 16:29, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Opinie: Rzeczpospolita stworzyła "Kodeks internetowy"?


    © Emin Ozkan - Fotolia.com
    Nie udało się to ustawodawcy, ale udało Rzepie? Do aktualnego numeru dodawana jest broszurka o dumnej nazwie jak wyżej. Tyle że szkoda, że w oryginalnym tytule też nie użyto chociaż cudzysłowu. Nie jest to bowiem ani kodeks, ani żaden inny kompleksowy zbiór norm prawnych, a co najwyżej praktyczny poradnik - głównie dla konsumenta w sieci. Pozycja ciekawa i przystępna dla zwykłego "usera", ale na pewno nie Kodeks.  więcej
    14-02-2011, 20:05, Rafał Cisek, Nowe Media, Pieniądze
  • Setki tysięcy złotych kary dla SMS-owych naciągaczy

    Karę w wysokości 499 tys. zł nałożył na organizatora loterii Pusty SMS Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Niższą karę zapłaci firma Pronatan - właściciel strony internetowej datasmierci.pl. Miejmy nadzieję, że zniechęci to inne firmy do wprowadza w błąd co do ceny SMS-ów o podwyższonej opłacie.  więcej
    04-01-2011, 10:18, Marcin Maj, Pieniądze
  • Wykorzystanie cudzego znaku towarowego w domenie jest niezgodne z prawem


    © talaj - istockphoto.com
    Przy wyborze domeny internetowej, zwłaszcza dla firm, które dopiero startują ze swoją działalnością, pokusą bywa wykorzystanie w niej rozpoznawalnych na rynku, renomowanych znaków towarowych innych przedsiębiorców.  więcej
    13-12-2010, 15:16, Aleksander Barczewski, Kancelaria Prawna Chałas i Wspólnicy, Pieniądze
  • Co robić, jeśli umowa zawiera niedozwolone postanowienia?

    W Rejestrze klauzul niedozwolonych znajduje się już 2112 postanowień. Tylko w 2010 roku do zbioru tego trafiło 155 klauzul, informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wpis do zbioru oznacza, że takie postanowienie jest nieważne i żadnemu przedsiębiorcy nie wolno go stosować. Niestety nie wszystkie firmy zachowują się uczciwie. Przedstawiciele UOKiK radzą, co w takiej sytuacji powinien zrobić konsument.  więcej
    12-12-2010, 09:43, Krzysztof Gontarek, Pieniądze
  • Aukcje internetowe "kup teraz": nabywca może zerwać umowę w ciągu 10 dni


    ©istockphoto.com/dra_schwartz
    Oświadczenie o odstąpieniu w ciągu dziesięciu dni od umowy zawartej na odległość przysługuje także tym konsumentom, którzy nabyli towar od przedsiębiorców w ramach popularnej w internecie formuły aukcji „kup teraz”.  więcej
    16-11-2010, 17:00, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Kurier odpowie za utratę lub uszkodzenie przesyłki


    ©istockphoto.com/winterling
    Odpowiedzialność firmy kurierskiej za utratę przesyłki lub opóźnienie w jej dostarczeniu ograniczona jest do wartości przesyłki lub podwójnej kwoty przewoźnego. O utracie przesyłki można mówić, gdy nie dotarła ona w ciągu 30 dni.  więcej
    28-09-2010, 13:23, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Usługi telekomunikacyjne: jak nie stać się niewolnikiem swojego operatora


    ©istockphoto.com/dem10
    Firmy telefoniczne czy dostawcy internetu kuszą nas promocjami i nalegają na szybkie podpisanie umów. Ale wśród zapisów drobnym drukiem czają się pułapki, za które przychodzi nam słono zapłacić.  więcej
    20-09-2010, 10:14, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • e-Sprzedaż biletów uczciwa na 40%


    © arsenik - istockphoto.com
    Konsumenci kupujący przez internet bilety na imprezy kulturalne i sportowe mogą mieć problem z odzyskaniem pieniędzy w razie odwołania imprezy. Sprzedawcy nie zawsze też podają niezbędne informacje. Różne niedociągnięcia zidentyfikowano na 60% stron skontrolowanych w ramach kolejnej unijnej akcji "EU Sweep". Na osłodę warto dodać, że kontrole doprowadziły do poprawy na rynku e-sprzedaży elektroniki.  więcej
    17-09-2010, 09:34, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)