Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

prawa konsumentów

  • Deweloper ukarany przez UOKiK za nazywanie aplikacji "bezpłatną"


    © istockphoto.com
    Nie powinno się nazywać aplikacji "bezpłatną", jeśli użytkownik może zakupić dodatkowe płatne opcje w czasie korzystania z niej - uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który w związku z tym nałożył karę finansową na dewelopera.  więcej
    26-07-2012, 10:02, Marcin Maj, Pieniądze
  • Porady prawne przez e-mail od UOKiK

    Darmowe porady prawne dla konsumentów przez e-mail udostępnił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To dobry przykład usługi prostej technologicznie, a jednocześnie odpowiadającej na zapotrzebowanie społeczeństwa.  więcej
    18-07-2012, 13:34, Marcin Maj, Lifestyle
  • Spory konsumenckie będzie można rozwiązać online, w całej Unii


    ©istockphoto.com/photographeer
    W przyszłości spór z firmą będziemy mogli rozstrzygnąć online, a jeśli będzie to firma z innego kraju UE, platforma rozstrzygania sporów zadba o tłumaczenia. W tym tygodniu Komisja Rynku Wewnętrznego PE (IMCO) przyjęła sprawozdania służące realizacji tzw. platformy ODR.  więcej
    13-07-2012, 13:14, Marcin Maj, Pieniądze
  • (akt.) Uwaga na Dobre-programy.pl, naciągaczy w stylu Pobieraczka


    © - istockphoto.com
    W internecie pojawiła się strona, która zachęca do pobrania programów i podobnie jak Pobieraczek żąda pieniędzy za samą rejestrację w usłudze. Witryna działa pod adresem Dobre-programy.pl, który jest łudząco podobny do adresu innej, znanej i uczciwej strony dobreprogramy.pl. W aktualizacji dodajemy opinię prawnika.  więcej
    17-05-2012, 16:57, Marcin Maj, Pieniądze
  • Jak szybciej, taniej i skuteczniej rozwiązywać spory pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami?

    Strata doby hotelowej z winy czeskiego biura podróży? Odmowa naprawy wadliwego samochodu przez niemieckiego dilera? Wysyłka uszkodzonego zestawu hi-fi przez brytyjskiego e-sprzedawcę? Zamiast iść do sądu spór będzie można rozwiązać przez internet nawet w ciągu 30 dni.  więcej
    24-03-2012, 17:03, ECK Polska, Pieniądze
  • Podpisujesz umowę z operatorem? Na co zwrócić uwagę?


    © Marlee - istockphoto.com
    Nierzadko firmy telekomunikacyjne stosują liczne chwyty, byśmy podpisali nową umowę np. przez telefon. Urząd Komunikacji Elektronicznej jest informowany o nieuczciwych praktykach firm telekomunikacyjnych nakłaniających potencjalnych abonentów do skorzystania z ich usług. Często wyłudzone w nieuczciwy sposób dane osobowe są wykorzystywane do sporządzenia niechcianej umowy - informuje UKE.  więcej
    16-03-2012, 08:54, paku,
  • Na co skarżą się konsumenci, którzy podróżują i kupują w UE

    W Światowy Dzień Konsumenta, obchodzony 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowało, jakie skargi pojawiały się najczęściej w 2011 roku. Ponad 57 proc. z nich było związanych z umowami zawieranymi przez internet.  więcej
    16-03-2012, 08:11, ECK Polska, Pieniądze
  • Więcej praw dla konsumentów kupujących w internecie


    © istockphoto.com
    W dniu 22 listopada 2011 r. opublikowano Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, która wprowadza liczne zmiany mające na celu lepszą ochronę konsumenta w internecie. Państwa członkowskie (w tym oczywiście Polska) mają czas na przyjęcie i opublikowanie przepisów krajowych wdrażających nową dyrektywę do 13 grudnia 2013 r., natomiast obowiązek ich stosowania od 13 czerwca 2014 r. Oznacza to, że przedsiębiorcy działający w sieci będą musieli przygotować się na nadchodzące zmiany i już teraz zacząć myśleć nad tym, jak efektywnie dostosować obowiązujące u siebie regulacje do nowych zaostrzonych wymogów. Co nowego?  więcej
    13-01-2012, 11:53, Kancelaria Chabasiewicz Kowalska i Partnerzy, Pieniądze
  • Strony sprzedające kredyty dalekie od przejrzystości


    © - istockphoto.com
    Brak kluczowych informacji w ofertach oraz koszty przedstawiane w sposób wprowadzający w błąd - takie problemy da się znaleźć na zdecydowanej większości stron oferujących kredyty konsumenckie w UE. W ramach akcji "EU Sweep" różne krajowe organy skontrolowały 500 takich stron z krajów UE, Norwegii i Islandii.  więcej
    10-01-2012, 14:58, Marcin Maj, Pieniądze
  • 4,3 mln kar za umowy energetyczne


    (flickr) The U.S. Army na lic CC
    Brak odpowiedzialności za przerwy w dostawie prądu, nieinformowanie o terminie płatności czy upustach - takie praktyki dostawców energii zakwestionowała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dziewięciu przedsiębiorców zobowiązało się do zaprzestania niezgodnych z prawem działań, a na czterech nałożono kary finansowe na kwotę ponad 4,3 mln zł.  więcej
    09-01-2012, 12:15, Marcin Maj, Pieniądze
  • Sprzedajesz? Poniesiesz odpowiedzialność za wady


    © istockphoto.com
    Przedsiębiorcy, którzy sprzedają produkty konsumentom, odpowiadają wobec nich za wady, które ujawnią się w ciągu dwóch lat od wydania towaru. Zasłanianie się brakiem gwarancji producenta czy też upłynięciem jej terminu jest bezskuteczne wobec reklamacji składanych na podstawie ustawy.  więcej
    22-12-2011, 09:43, Kancelaria Prawna Skarbiec, Pieniądze
  • Jak wybrać e-sklep podczas świątecznych zakupów


    Rido / Shutterstock
    Tydzień przedświąteczny, który niebawem się rozpocznie, to czas najbardziej intensywnych zakupów. Tym, którzy jeszcze nie zdążyli kupić prezentów dla swoich najbliższych, a planują zrobić to przez internet, przypominamy kilka zasad, które mogą uchronić przed niepotrzebnym stresem oraz rozczarowaniem.  więcej
    18-12-2011, 15:30, redakcja,
  • Kara dla Polkomtela i organizatora SMS-owej loterii


    ©istockphoto.com/mbbirdy
    Karę w wysokości 1,86 mln złotych nałożył na Polkomtela Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za hasło reklamowe wprowadzające w błąd co do ceny połączenia. Za wprowadzanie w błąd może zapłacić również Internetq Poland - organizator SMS-owej loterii, który znów informował konsumentów, że wysłanie SMS-a gwarantuje odebranie wygranej.  więcej
    14-12-2011, 13:50, Marcin Maj, Pieniądze
  • UPC i Multimedia ukarane za brak informacji o programach


    © erikreis at istockphoto.com
    O zmianie programów telewizji kablowej abonenci powinni się dowiedzieć z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Obowiązku tego nie spełniły UPC Polska oraz Multimedia Polska. Prezes UOKiK nałożył na dostawców telewizji kary finansowe liczone w setkach tysięcy złotych.  więcej
    03-11-2011, 10:59, Marcin Maj, Pieniądze
  • Reklamacja nie może zależeć od sprawdzenia przesyłki


    ©istockphoto.com/winterling
    Uzależnianie rozpatrzenia reklamacji przesyłki od sporządzenia protokołu szkody z kurierem to jedno z niedozwolonych postanowień spółki Electro.pl. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania tej niezgodnej z prawem klauzuli.  więcej
    13-10-2011, 14:18, Marcin Maj, Pieniądze
  • UE: Nowe przepisy o ochronie konsumentów online


    ©istockphoto.com/photographeer
    Większa odpowiedzialność sprzedającego za towar, 14 dni na odstąpienie od umowy, pełniejsza informacja o treściach cyfrowych - te nowe środki ochrony konsumentów wprowadzi dyrektywa dotycząca praw konsumentów, która została dziś przyjęta przez Radę UE. Rządy państw członkowskich powinny dostosować prawo do dyrektywy w ciągu 2 lat.  więcej
    10-10-2011, 15:57, Marcin Maj, Pieniądze
  • Programy lojalnościowe - czy nadal wszystkie chwyty są dozwolone?


    © arturbo at istockphoto.com
    W ostatnich miesiącach ostatecznie rozstrzygnięty został spór, czy regulaminy programów lojalnościowych stanowią wzorce umowne, które podlegają kontroli w zakresie poszanowania praw konsumentów. Na początku roku Sąd Najwyższy wydał bowiem precedensowe orzeczenie, w którym jasno wskazał, że regulaminy programów lojalnościowych stanowią wzorce umowne. Wydany wyrok oznacza w praktyce, że obecnie wszelkie postanowienia regulaminów podlegają zarówno konkretnej, jak i abstrakcyjnej kontroli sadowej, pod kątem zgodności z prawami konsumentów. Jakie ten wyrok ma skutki w praktyce?  więcej
    29-09-2011, 09:24, Kancelaria Chabasiewicz Kowalska i Partnerzy, Pieniądze
  • Vectra: 486 tys. zł kary za informacje wysłane do klientów


    ©fotolia.com/Alexey Klementiev
    Vectra naruszyła prawa odbiorców telewizji, wysyłając do nich sprzeczne z prawem materiały informacyjne dotyczące zmiany regulaminu - ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Na operatora została nałożona kara finansowa  więcej
    16-09-2011, 12:19, Marcin Maj, Pieniądze
  • Punkt serwisowy odpowiada za dane w telefonie


    © majivecka - fotolia.com
    Nieodebranie sprzętu telekomunikacyjnego w ciągu trzech miesięcy skutkuje uznaniem go za porzucony - to jedno z niedozwolonych postanowień stosowanych przez BMM Invest w Olsztynie, autoryzowany punkt serwisowy Nokii. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany praktyk po interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).  więcej
    07-09-2011, 07:04, mm, Pieniądze
  • Reklamacja po wakacjach: jak dochodzić swoich praw?


    ©istockphoto.com/cdwheatley
    Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być „blisko”, strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się bublem – to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach.  więcej
    30-08-2011, 15:55, ECK Polska,

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)