Karę w wysokości 1,86 mln złotych nałożył na Polkomtela Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za hasło reklamowe wprowadzające w błąd co do ceny połączenia. Za wprowadzanie w błąd może zapłacić również Internetq Poland - organizator SMS-owej loterii, który znów informował konsumentów, że wysłanie SMS-a gwarantuje odebranie wygranej.
reklama
UOKiK poinformował dziś o nałożeniu kar na dwóch przedsiębiorców działających na rynku telekomunikacyjnym.
Pierwszym ukaranym jest Polkomtel, który w reklamie informował, że cena połączenia wynosi 29 groszy za minutę do wszystkich. Hasło pojawiło się w kampanii Rarka w MixPlusie. UOKiK ustalił, że atrakcyjna cena obowiązywała jedynie po spełnieniu określonych warunków, o których nie wspominały reklamy: aktywowania dodatkowo płatnego pakietu i jego pełnego wykorzystania. Niewykorzystanie lub przekroczenie limitu podwyższało koszt połączeń.
W opinii Urzędu konsument nie miał pełnych informacji o ofercie Polkomtela. Gdyby znał rzeczywiste warunki promocji, mógłby podjąć inną decyzję – nie zawierać umowy. Prezes UOKiK uznała, że Polkomtel wprowadził konsumentów w błąd, i nałożyła karę finansową w wysokości ok. 1,86 mln zł. Spółka musi także publikować całą decyzję na swojej stronie internetowej przez sześć miesięcy oraz jej sentencję w dzienniku ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna – Polkomtel może się odwołać do sądu.
Drugi ukarany to Internetq Poland - organizator loterii SMS-owych, który dał się już poznać od nie najlepszej strony przy okazji loterii "Pusty SMS". Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły SMS-y, które otrzymywali konsumenci w ramach kolejnej loterii. Informowały one o wygraniu samochodu i wynikało z nich, że warunkiem przyznania nagrody było tylko wysłanie wiadomości SMS. Przykładowa wiadomość do konsumenta mogła wyglądać tak:
Dzial Nagrod prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Prosze wyslac BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy.
W rzeczywistości odesłanie SMS-a gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu.
Niezgodne z prawem jest wywoływanie wrażenia, że konsument bezwarunkowo wygra nagrodę np. po wysłaniu SMS-a, wykonaniu telefonu, wysłaniu listu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach. Prezes UOKiK stwierdziła, że spółka Internetq Poland naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę ponad 338 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|