Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

prawa konsumentów

  • Towar kupiony w internecie też podlega reklamacji


    © istockphoto.com
    Jeżeli towar kupiony w internecie okaże się niezgodny z tym, który zamówiliśmy, możemy go zareklamować w ciągu dwóch lat od nabycia.  więcej
    31-07-2010, 16:52, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Za wadliwe działanie bankomatu odpowiada bank


    ©istockphoto.com/Dimos
    Banki nie mają prawa uwalniać się od konsekwencji, jakie mogą ze sobą nieść awarie bankomatów. Regulacje umów wyłączające tego rodzaju odpowiedzialność to niedozwolone klauzule umowne niewiążące konsumentów.  więcej
    10-07-2010, 11:08, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Zwrot towaru z e-sklepu - nie wszyscy znają szczegóły


    © istockphoto.com
    Towar kupiony w sklepie internetowym można zwrócić bez konsekwencji, jednak nawet niektórzy sprzedawcy o tym nie wiedzą. Zdarza się, że sklepy nie informują o przepisach swoich pracowników. Zwroty stanowią najczęściej kilka procent wszystkich transakcji - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Dziennik Internautów.  więcej
    11-06-2010, 11:31, Marcin Maj, Pieniądze
  • "Operator nie może odłączyć internauty bez powiadomienia"


    ©istockphoto.com/kingvald
    Operator w żadnym przypadku nie może zerwać z nami umowy bez uprzedniego poinformowania o takim zamiarze. Co więcej, umowa powinna dokładnie określać, kiedy może zostać rozwiązana - wyjaśnia Maciej Chmielowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).  więcej
    07-06-2010, 09:07, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Masz inne prawa, jeśli umowę z operatorem przyniósł kurier


    ©istockphoto.com/iLexx
    Operatorzy telefonii komórkowej sprzedający swoje usługi za pośrednictwem telesprzedaży oraz internetu zostali skontrolowani przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Okazało się, że nie zawsze informowali konsumentów w sposób należyty o warunkach, na jakich świadczone są usługi. Zamawiając usługę na odległość, mamy bowiem nieco inne prawa niż przy zawieraniu umowy w salonie.  więcej
    07-05-2010, 07:46, mm, Pieniądze
  • Kiedy można zrezygnować z zakupu dokonanego w sieci

    Czy internauci kupujący online pliki z muzyką lub programy komputerowe mogą zrezygnować z zakupionego towaru? Odpowiedzi na to i inne pytania udziela Grzegorz Pniewski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).  więcej
    13-04-2010, 16:43, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Kredyty w internecie: trudno znaleźć uczciwego pożyczkodawcę


    hidesy @ istockphoto.com
    Wirtualni pożyczkodawcy często nie podają klientom całkowitego kosztu kredytu. Pod pretekstem udzielenia pożyczki przez internet firmy wyłudzają dane osobowe. Konsument bez dodatkowych opłat może wcześniej spłacić internetową pożyczkę.  więcej
    02-12-2009, 22:42, Katarzyna Wójcik-Adamska, Pieniądze
  • Pożyczki przez internet: Parabanki nie informują klientów o kosztach


    hidesy @ istockphoto.com
    Pożyczka bez BIK, Szybki kredyt dla każdego, Gotówka przez SMS – takimi hasłami instytucje finansowe zachęcają nas do korzystania z ich internetowej oferty. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził 24 strony internetowe oferujące szybkie kredyty. Efekt kontroli to 9 postępowań wyjaśniających.  więcej
    12-11-2009, 14:24, kg, Pieniądze
  • Polskie e-sklepy też wprowadzają w błąd


    ©istockphoto.com/photographeer
    10 polskich e-sklepów sprawdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w ramach Międzynarodowych Dni Przeszukiwania Internetu, organizowanych przez Komisję Europejską. Aż 6 sklepów będzie się tłumaczyć z nieprawidłowości, a w przypadku dwóch Urząd poprosił zagraniczne urzędy o podjęcie działań.  więcej
    11-09-2009, 08:20, Marcin Maj, Pieniądze
  • Media Markt ukarany za problemy z reklamacjami

    Media Markt z Olsztyna bez merytorycznego uzasadnienia odmawiał uwzględnienia reklamacji – ustaliła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Firma będzie musiała za to zapłacić karę w wysokości prawie 750 tys. zł. W toku są kolejne postępowania przeciwko sklepom Media Markt.  więcej
    03-06-2009, 09:09, Marcin Maj, Pieniądze
  • Europejski przewodnik i propozycje wzmocnienia e-rynku


    JLogan, GFDL
    Przewodnik, w którym można znaleźć praktyczne rady na temat "cyfrowych praw" gwarantowanych konsumentom w UE, wydała wczoraj Komisja Europejska. Przy okazji zaproponowano zmiany w prawie unijnym, dotyczące m.in. uproszczenia przepisów w zakresie powielania utworów na potrzeby prywatne.  więcej
    06-05-2009, 08:11, Marcin Maj, Pieniądze
  • 5-lat polskiego konsumenta w UE


    © rolphoto - fotolia.com
    Restrykcyjne wprowadzanie na rynek produktów bezpiecznych, zwiększenie ochrony konsumentów, zmiany w udzielaniu pomocy publicznej, nowe formy ochrony konkurencji, aktywne wykorzystywanie przez konsumentów elektronicznych formularzy do sprawnego zgłaszania skarg i zapytań - tak podsumowuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) 5 lat Polski w Unii Europejskiej.  więcej
    04-05-2009, 12:13, Daniel Kotowski, Pieniądze
  • Domeny.pl złożyła odwołanie od decyzji UOKiK

    Firma Domeny.pl została ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za stosowanie w regulaminie zapisu, który pozwalał firmie na dokonywanie zmian w tym regulaminie bez informowania o tym klientów. Urząd nałożył na rejestratora karę w wysokości 5556,65 PLN i zobowiązał go do opublikowania sentencji decyzji w gazetach. Spółka odwoła się od decyzji.  więcej
    23-01-2009, 07:40, Marcin Maj, Pieniądze
  • Rękojmia dotyczy też rzeczy używanych sprzedawanych na aukcjach online - klient ma miesiąc, by zgłosić wady sprzedawcy - doradza Rzeczpospolita  więcej
    10-03-2008, 11:34, Krzysztof Gontarek, Pieniądze
  • Telewizja kablowa musi uprzedzić swoich abonentów o zmianach kanałów przed ich wprowadzeniem w sposób, który umożliwi im odstąpienie od umowy w terminie  więcej
    10-03-2008, 11:32, Krzysztof Gontarek, Pieniądze
  • Poznaj prawa e-klienta

    Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś o prawach klienta sklepu internetowego lub uzyskać poradę we własnej sprawie, dobrą okazją do tego będzie zbliżający się Dzień Konsumenta. 14 marca przedstawiciele organizacji zajmujących się ochroną konsumentów zbiorą się w jednym miejscu i będą odpowiadać na pytania.  więcej
    06-03-2008, 07:43, Marcin Maj, Pieniądze
  • Spółka Tele2 naruszyła prawa konsumentów

    Konsumenci mają prawo wiedzieć, z ilu bezpłatnych minut połączeń telefonicznych skorzystali - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński. W wyniku interwencji UOKiK Tele2 wycofało się z niedozwolonych praktyk.  więcej
    14-06-2006, 14:30, kg, Lifestyle

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)