Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Za wadliwe działanie bankomatu odpowiada bank

GazetaPrawna.pl 10-07-2010, 11:08

Banki nie mają prawa uwalniać się od konsekwencji, jakie mogą ze sobą nieść awarie bankomatów. Regulacje umów wyłączające tego rodzaju odpowiedzialność to niedozwolone klauzule umowne niewiążące konsumentów.

robot sprzątający

reklama


Umieszczenie w rejestrze niedozwolonych klauzul umownych prowadzonym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapisu znoszącego odpowiedzialność banku za wadliwe działanie bankomatów i innych urządzeń akceptujących karty to efekt wyroku sądu w sprawie przeciwko Bankowi Millennium.

Zaskarżony punkt umowy wskazywał, że „Bank nie odpowiada za straty spowodowane okolicznościami niezależnymi od Banku takimi jak (...) wadliwe działanie bankomatów i innych urządzeń akceptujących karty”.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie miał wątpliwości, że przywołane postanowienie jest sprzeczne z dobrymi obyczajami i rażąco narusza interesy konsumentów, a ponadto wyłącza odpowiedzialność banku względem konsumenta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.

Sąd podkreślił, że brzmienie zaskarżonej klauzuli może błędnie sugerować posiadaczowi rachunku, że wadliwe działanie bankomatów i innych urządzeń akceptujących karty jest zawsze okolicznością niezależną od banku. Tymczasem nie jest to prawda. Awarie urządzeń bankowych bądź błędy w ich działaniu mogą być zawinione przez sam bank, który musi w tym zakresie ponosić odpowiedzialność z mocy prawa.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Za wadliwe działanie bankomatu odpowiada bank

Damian Michalak

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *