Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Vectra: 486 tys. zł kary za informacje wysłane do klientów

16-09-2011, 12:19

Vectra naruszyła prawa odbiorców telewizji, wysyłając do nich sprzeczne z prawem materiały informacyjne dotyczące zmiany regulaminu - ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Na operatora została nałożona kara finansowa

Zgodnie z prawem o propozycji zmian regulaminu przedsiębiorca telekomunikacyjny powinien powiadomić konsumentów z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Co więcej, muszą oni się dowiedzieć o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy, jeśli nie zgodzą się na zaproponowane zmiany.

Czytaj: Punkt serwisowy odpowiada za dane w telefonie

UOKiK ustalił, że spółka Vectra informowała o nowym regulaminie już po jego wejściu w życie. Ponadto umowy nie mogli wypowiedzieć ci abonenci, którzy zawarli kontrakt na promocyjnych warunkach, tymczasem prawo do odstąpienia od umowy przy zmianie regulaminu przysługuje wszystkim abonentom.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Vectra karę 486254 zł. Decyzja nie jest ostateczna. Firma może odwołać się do sądu.

Vectra nie po raz pierwszy znalazła się na celowniku UOKiK. W ubiegłym roku UOKiK znalazł klauzule niedozwolone w regulaminie Vectry. Wówczas wątpliwości Urzędu wzbudziły: dodatkowa opłata za ponowne uruchomienie odłączonej usługi oraz ograniczanie odpowiedzialności operatora za przerwy w świadczeniu usług.

Czytaj: UPC Polska może rozpocząć walkę na rynku telekomunikacyjnym


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UOKiK