Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

e-zakupy

  • Jak i ile płacimy za zagraniczne e-zakupy?


    Rido / Shutterstock
    Kupując produkty przez internet w zagranicznym e-sklepie zastanawiamy się, jak dokonywać płatności w sposób bezpieczny. Co w sytuacji gdy posiadamy konto w złotówkach, a sprzedawca operuje inną walutą i po jakiej cenie można zwrócić towar?  więcej
    10-04-2018, 17:02, Nika, Lifestyle
  • Wielka moc e-zakupów


    Andrey Voskressenskiy / Shutterstock
    42% Polaków robi świąteczne zakupy w dyskontach czekając na paragon w długich kolejkach. Jak przygotować się do Wielkanocy nie tracąc czasu i płacąc później?  więcej
    26-03-2018, 12:39, Nika, Pieniądze
  • Pierwsza wolna niedziela w e-handlu


    wavebreakmedia / shutterstock
    W minioną niedzielę nieznacznie wzrosła liczba transakcji w e-sklepach, za to nieco obniżyła się ich średnia wartość w porównaniu do poprzednich niedziel. Dlaczego tak się stało?  więcej
    12-03-2018, 17:02, Nika, Pieniądze
  • Rozczarowanie na e-zakupach. I co wtedy?


    Photo Mix
    Upatrzona w niemieckim sklepie konsola do gier, która miał być prezentem urodzinowym, nie dotarła na czas. Perfumy z Francji nie przypominają z wyglądu tych wystawionych na stronie. A w sprowadzonym z Włoch rowerze szwankują przerzutki. Jak powinien zareagować klient z Polski, gdy internetowe zakupy w jednym z państw UE skończyły się fiaskiem?  więcej
    08-09-2017, 13:50, Bartosz Grejner, Pieniądze
  • Kupujemy przez smartfony i słuchamy "influencerów". E-zakupy Polaków


    Shutterstock
    Ponad połowa Polaków kupuje online przynajmniej raz w miesiącu - podaje raport PwC "Total Retail 2017”. Przyjrzyjmy się, jak ewoluują nasze przyzwyczajenia e-zakupowe.  więcej
    06-07-2017, 09:01, Mateusz Łukianiuk, Pieniądze
  • Paczka od sprzedawcy była pusta? Sąd może uznać, że to problem kupującego - wyrok


    Shutterstock.com
    Czy jeśli zakupiony sprzęt do nas nie dotrze to sprzedawca zawsze za to odpowie? Nie. W pewnych przypadkach sąd może uznać, że kupujący zrobił błąd nie sprawdzając zawartości przesyłki. Świadczy o wyrok wrocławskiego sądu rejonowego.  więcej
    30-11-2016, 15:30, Marcin Maj, Pieniądze
  • Palenie e-papierosów od dziś zabronione w miejscach publicznych. Sprzedaż przez internet również


    master1305
    Używanie, sprzedaż i reklamowanie e-papierosów zostało uregulowane. Przepisy wchodzą w życie dzisiaj i wiele zmieniają zarówno dla użytkowników jak i sprzedawców tzw. papierosów elektronicznych.  więcej
    08-09-2016, 08:33, Marcin Maj, Pieniądze
  • Strona sklepu Standardgsm.com zablokowana przez UOKiK


    Rido / Shutterstock
    Rzadko się zdarza, aby Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zablokował stronę sklepu. Tak było w przypadku sklepu Standardgsm.com, co do którego nazbierało się zbyt wiele wątpliwości.  więcej
    04-12-2015, 08:20, Marcin Maj, Pieniądze
  • E-sklep anuluje zamówienie, konsument żąda realizacji. Co na to prawnik?


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Poświęcacie czas na zamówienie czegoś online, czekacie, a potem sklep anuluje zamówienie. Czy sklep może ot tak wycofać się z umowy? Od kiedy umowa jest zawarta? Te pytania trafiają do nas coraz częściej. Odpowiedzi udzieli prawniczka, dr Daria Gęsicka.  więcej
    01-12-2015, 11:04, Daria Gęsicka, Pieniądze
  • 5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim zaczniesz sprzedawać w sieci


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Obsługa e-sklepu wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu wymagań prawnych, których niespełnienie może doprowadzić do konsekwencji prawnych, kar finansowych a nawet upadłości firmy. O czym musimy pamiętać otwierając internetowy sklep?  więcej
    20-10-2015, 21:05, pressroom ,
  • Opinie: Przed i po 25 grudnia – co się zmieniło z punktu widzenia przedsiębiorcy?


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Z dniem 25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Zgodnie z jej wytycznymi właściciele sklepów internetowych zobowiązali się do wprowadzenia nowych 21 obowiązków informacyjnych. Jak powyższe zmiany wpłynęły na funkcjonowanie e-sklepów i co się zmieniło z ich punktu widzenia? Na te pytania odpowiadają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej w poradniku “e-Commerce Polska: Przed i po 25 grudnia 2014 r. Co się zmieniło z punktu widzenia przedsiębiorcy?”, który jest już dostępny dla branży e-handlu.  więcej
    20-10-2015, 12:39, pressroom , Pieniądze
  • Jak przygotować sklep internetowy na przedświąteczny szał zakupowy


    soliman design / shutterstock
    Okres przedświąteczny, to czas intensywnego wzrostu w handlu elektronicznym, do którego sklepy internetowe powinny się odpowiednio przygotować. Co powinien zrobić każdy sklep internetowy by przygotować się na ten czas i o czym powinien pamiętać, by spełnić oczekiwania konsumentów? Na te pytania odpowiadają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej, którzy na co dzień doradzają największym sklepom internetowym.  więcej
    19-10-2015, 22:22, pressroom ,
  • Poczta Polska: ponad połowa e-sklepów w Polsce wysyła miesięcznie kilkaset przesyłek


    Pod lupą
    Większość sklepów internetowych w Polsce to mikroprzedsiębiorstwa. Zatrudniają od dwóch do dziewięciu pracowników. Miesięcznie wysyłają kilkaset przesyłek z e-zakupami. Niemal wszystkie e-sklepy prognozują dynamiczny wzrost rynku e-commerce w Polsce. To wnioski z badania przeprowadzonego we wrześniu 2015 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.  więcej
    19-10-2015, 16:09, pressroom , Pieniądze
  • Ty też planujesz wydać od 500 do 1000 zł na organizację świąt? PayU zbadał bożonarodzeniowy budżet Polaków


    LDprod / Shutterstock
    Polacy są coraz bardziej wymagającymi konsumentami i będą szukać produktów do przygotowania świąt i prezentów w różnych kanałach sprzedaży - wynika z badania „Wydatki świąteczne internautów w Polsce” przeprowadzonego przez PayU. Kłóci się to trochę z ustaleniami firmy Deloitte, o których informowaliśmy w ubiegłym tygodniu.  więcej
    04-12-2014, 14:43, Anna Wasilewska-Śpioch, Pieniądze
  • Prezentowy zawrót głowy - Groupon zbadał świąteczne zwyczaje mieszkańców 11 państw, w tym Polski


    racorn / shutterstock
    Święta w Polsce (teoretycznie) nie mają komercyjnego charakteru. Prezenty są na ostatnim miejscu pod względem świątecznych priorytetów - jako najważniejsze wskazało je tylko 2,6% badanych. Bardziej niż dobra materialne cenimy spędzanie czasu z rodziną i przyjaciółmi. Mimo to prezenty przysparzają nam wielu trosk, w końcu aż 86% Polaków planuje je dawać i dostawać, a nikt nie spodziewa się zostać jedynie obdarowanym.  więcej
    04-12-2014, 11:51, Anna Wasilewska-Śpioch, Pieniądze
  • Jak bez szwanku przetrwać Dzień Darmowej Dostawy - infografika


    Andrey Voskressenskiy / Shutterstock
    Jeżeli przymierzasz się do świątecznych zakupów w sieci, to Dzień Darmowej Dostawy wydaje się dobrą okazją, by zapoczątkować realizację tego planu. We wtorek 2 grudnia można kupować online w 2550 sklepach, nie ponosząc kosztów przesyłki.  więcej
    02-12-2014, 11:03, Anna Wasilewska-Śpioch, Porady
  • Świąteczny phishing - sposoby ataku i obrony


    Sebastian Gauert / Shutterstock
    Coraz więcej Polaków, idąc z duchem czasu, przymierza się do świątecznych zakupów przez internet. Na wysokie zarobki mogą w tym okresie liczyć niestety nie tylko przedsiębiorcy, ale również cyberprzestępcy. Przeprowadzenie kampanii phishingowej nie wymaga rozległej wiedzy informatycznej, a masowo rozsyłane, z pozoru atrakcyjne oferty mogą skusić wielu użytkowników.  więcej
    25-11-2014, 14:18, Anna Wasilewska-Śpioch, Porady
  • Dekalog, którego warto przestrzegać, robiąc zakupy w sieci


    soliman design / shutterstock
    Gorączkowe poszukiwania prezentów w centrach handlowych bez wątpienia lepiej jest zastąpić spokojnym przeglądaniem ofert na ekranie komputera. Taki właśnie zamiar ma 40% naszych rodaków, którzy wzięli udział w dorocznym badaniu Deloitte na temat świątecznych zwyczajów konsumenckich w Europie i RPA.  więcej
    24-11-2014, 11:21, Anna Wasilewska-Śpioch,
  • Czy odbiór osobisty bardziej sprzyja bezpiecznym e-zakupom niż wysyłka towaru?


    Asier Romero / Shutterstock
    Prawie wszyscy kupujący online odebrali kiedyś nabyte w sieci produkty od kuriera, a czterech na pięciu skorzystało z usług pocztowych. Odbiór osobisty postrzegany jest jako mało wygodny, mimo to 41% badanych przynajmniej raz wybrało taką opcję – wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014”. Być może przeważyła chęć zweryfikowania na miejscu jakości zakupionych produktów, co tak naprawdę nie zawsze było konieczne.  więcej
    24-11-2014, 09:54, Anna Wasilewska-Śpioch, Porady
  • Jak bezpiecznie zacząć zakupy online na Gwiazdkę


    Maxx-Studio / Shutterstock
    Z roku na rok rośnie liczba osób, które decydują się na zakup świątecznych prezentów w sieci. Możliwość uniknięcia kolejek w centrach handlowych stanowi dla nich nie mniejszą motywację niż bogaty asortyment czy łatwość porównywania ofert. By bezpiecznie i bez komplikacji kupować w internecie, warto przestrzegać kilku reguł.  więcej
    24-11-2014, 09:41, Anna Wasilewska-Śpioch, Porady

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)