Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Strona sklepu Standardgsm.com zablokowana przez UOKiK

04-12-2015, 08:20

Rzadko się zdarza, aby Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zablokował stronę sklepu. Tak było w przypadku sklepu Standardgsm.com, co do którego nazbierało się zbyt wiele wątpliwości.

robot sprzątający

reklama


Standardgsm.com zablokowany

Strona sklepu Standardgsm.com została zablokowana na wniosek Urzędu Odchorny Konkurencji i Konsumentów. Takie rzeczy nie zdarzają się zbyt często. Jakub Wątor z Wyborczej.biz dowiedział się, że w tym roku UOKiK doprowadził do zablokowania 14 stron (takich jak np. piramidy finansowe).

Urzędowi nie spodobało się to, że sklep nie informował klientów o tym, że cena nie uwzględnia cła i podatków. Trudno też było określić kto tak naprawdę sprzedaje produkty. Urząd wystąpił do firmy hostingowej o zablokowanie strony. Rozważa też zawiadomienie prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa.

Uwaga: Zablokowanie strony internetowej nie wpływa na obowiązywanie zawartych z nim umów. UOKiK wie, że klienci, którzy zapłacili za towar, ale go nie otrzymali, byli odsyłani przez sprzedawcę do Urzędu w celu otrzymania dalszych wyjaśnień. Standardgsm.com podawał jako adres kontaktowy adres jednego z departamentów w Urzędzie - ddk@uokik.gov.pl. UOKiK nigdy nie pośredniczy w transakcjach między konsumentem a przedsiębiorcą.

Sprzedawca powinien wywiązać się ze wszystkich transakcji. Jeżeli konsument wpłacił pieniądze i nadal nie otrzymał towaru, powinien zawiadomić odpowiednie instytucje – policję lub prokuraturę. 

O czym warto pamiętać robiąc e-zakupy

Osoby robiące zakupy w sklepach internetowych zawsze powinny pamiętać o pewnych zasadach, które pozwolą uniknąć problemów. 

  1. Nie patrz tylko na cenę i towar. Przejrzyj regulamin, sprawdź czy możesz określić kto tak naprawdę prowadzi sprzedaż. Jeśli na stronie sklepu nie ma adresu, albo sklep oferuje podejrzanie tanie rzeczy bez opcji wysłania za pobraniem, powinno to wzbudzić twoją czujność (zob. Sklep nie ma adresu? Nie wysyła za pobraniem? Nie ufaj mu!).
  2. Upewnij się, czy sklep nie jest tzw. serwisem pobieraczkowym. Może Ci się wydawać, że rejestrujesz się w celu zrobienia zakupów, a w istocie regulamin przewiduje zawarcie umowy na usługę (zob. Uwaga na 3czekolady.pl! Nie kupisz słodyczy, tylko usługę za 149 zł miesięcznie).
  3. Zawsze warto przejrzeć internet w poszukiwaniu opinii na temat sklepu. 

Oczywiście wszystkie te środki ostrożności zabierają trochę czasu. Warto jednak pamiętać, że możesz stracić czas, pieniądze i nerwy, jeśli sklep okaże się nieuczciwy. E-handel jest coraz bardziej powszechny, ale warto stosować zasadę ograniczonego zaufania szczególnie do tych sklepów, których jeszcze nie znamy.  

Czytaj także: E-sklep anuluje zamówienie, konsument żąda realizacji. Co na to prawnik?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *