Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak przygotować sklep internetowy na przedświąteczny szał zakupowy

19-10-2015, 22:22

Okres przedświąteczny, to czas intensywnego wzrostu w handlu elektronicznym, do którego sklepy internetowe powinny się odpowiednio przygotować. Co powinien zrobić każdy sklep internetowy by przygotować się na ten czas i o czym powinien pamiętać, by spełnić oczekiwania konsumentów? Na te pytania odpowiadają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej, którzy na co dzień doradzają największym sklepom internetowym.

Polacy wydają na prezenty mikołajkowe średnio 100 zł, podczas gdy koszt zakupu prezentów gwiazdkowych to kwota nawet od 201 do 500 zł. Zakupy przez internet robi już 55% internautów, a 68% regularnie odwiedza e-sklepy. Ten sposób kupowania jest wygodny i pozwala zaoszczędzić czas, jaki możemy przeznaczyć na przygotowanie domowej, świątecznej atmosfery, dlatego coraz więcej polskich konsumentów wybiera tę formę przedświątecznych zakupów.

O tym, jak tego dokonać, mówi poradnik dla sklepów „e-Commerce Polska: Jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami”, przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Poniżej kilka rad ekspertów, którzy przygotowali ten poradnik.

 

- Przygotowując sklep do okresu intensywnej sprzedaży przedświątecznej, sprzedawcy internetowi powinni zadbać o informacje zamieszczone na stronie sklepu. Pozwoli to zmniejszyć liczbę zapytań ze strony klientów – tłumaczy Anna Rak, Country Manager w Trusted Shops. - Dla wielu kupujących, kluczowy jest termin realizacji zamówienia, który w tym okresie może być nieznacznie wydłużony. Dzięki zamieszczeniu informacji o realnym czasie oczekiwania na zamówienie, przedsiębiorca uniknie wielu zapytań na ten temat. Warto również przejrzeć opisy produktów i ewentualnie już teraz uzupełnić brakujące informacje. Przedsiębiorcy nie powinni również zapominać o elementach budujących zaufanie. Znak jakości, pozytywne opinie o sklepie, czy gwarancja zwrotu pieniędzy, to tylko niektóre rozwiązania, które skutecznie niwelują wątpliwości kupujących online. Odpowiednio wcześniej należy również zapoznać się z najnowszymi trendami, aby móc zaoferować konsumentom produkty, które są aktualnie na topie – dodaje.

 

- Każdy sklep powinien planować swoje kampanie reklamowe z wyprzedzeniem. Jeśli chce się przebić przez chaos komunikacyjny w okresie przedświątecznym, musi rozsądnie przemyśleć każdy szczegół. Nie należy zapominać o detalach takich jak przekaz, możliwości korzystania z różnego rodzaju platform reklamowych, jak również o opcji rozliczania się w modelach efektywnościowych – wyjaśnia Alexandra Wesołowska, Performance Specialist w TradeTracker Poland. - Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jak przygotować swój sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed nadchodzącymi świętami, zapraszamy do naszego Poradnika. – dodaje.

 

Według Zbigniewa Nowickiego, Managing Directora w Bluerank, reklama w kanale mobile to dziś obowiązkowa pozycja w świątecznym budżecie każdego e-sklepu - Co roku, czas Gwiazdki to żniwa zakupowe dla sprzedających w sieci. Od niedawna coraz chętniej kupujemy również za pomocą urządzeń mobilnych, dzięki którym dokonujemy już 10% wszystkich transakcji w Polsce. Smartfony wykorzystujemy zamawiając produkty on-line, na przykład, kiedy zainteresuje nas reklama oglądana w czasie czekania w przedświątecznym korku. Natomiast oglądając, testując i dotykając produkty w galeriach handlowych, zwykle poszukujemy alternatywnych (najczęściej tańszych) ofert w Internecie. Jest to ważne z punktu widzenia marketerów, którzy planują świąteczny marketing i wydatki z nim związane.

 

Z kolei Michał Wojciechowicz, Account Director w SPLIO, zwraca uwagę na inny aspekt działania e-sklepów - Jednym z najskuteczniejszych sposobów zwiększania sprzedaży jest łączenie dwóch kanałów komunikacji – e-mail i SMS – oraz tworzenie scenariuszy kampanii crossowych. Wykorzystywanie wszelkich danych o naszych klientach, zarówno w targetowaniu, jak i w treściach wiadomości, oraz dopasowanie przekazu do oczekiwań konsumentów sprawi, że chętnie będą dokonywać zakupów. Takie działania przełożą się na zadowolenie klienta, któremu podsuniemy propozycje prezentów, a także na satysfakcjonujące rezultaty świątecznych kampanii.

 

- Sezon świąteczny jest często okresem, w ramach którego sklepy doświadczają największych wyzwań – logistycznych, marketingowych, sprzedażowych. Dlatego proponujemy już dziś wdrażać rozwiązania, które pozwolą zwiększać sprzedaż nie tyko w okresie największego zainteresowania kupujących, ale również w pozostałych miesiącach. W powyższej sytuacji bardzo dobrze sprawdzi się performance marketing – czyli zachęcanie w czasie rzeczywistym osób odwiedzających stronę sklepu, do artykułów, które mogą ich interesować. Właściwe dobranie segmentu klientów i działań marketingowych jest kluczem do trwałego zwiększania wyników sprzedażowych – wyjaśnia Piotr Oracz, Dyrektor ds. Ecommerce, Marketizator.

 

Witold Chomiczewski, wspólnik z Lubasz i Wspólnicy Kancelarii Radców Prawnych, wskazuje na różnice w cenach, występujących na stronie internetowej sklepu. - Błędy w cenach są często wykorzystywane przez konsumentów, którzy kupują towar zanim cena zostanie poprawiona. Problemem są również nieaktualne stany magazynowe, gdy okazuje się, że zakupionego towaru już nie ma w magazynie. Przedświąteczny peak zakupowy pogłębia te problemy. Jak się przed nimi chronić? Czy odpowiednio napisany regulamin może pomóc?


Poradnik „e-Commerce Polska: Jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami” jest bezpłatnie dostępny dla wszystkich sklepów na stronie ecommercepolska.pl. W powstanie publikacji zaangażowali się eksperci z firm: Bluerank, Lubasz i Wspólnicy- Kancelaria Radców Prawnych Sp. k., Marketizator, SPLIO, Trusted Shops, TradeTracker.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *