Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

e-usługi

  • E-usługi w administracji publicznej - co o nich wiemy?

    Wszystko się zmienia, nawet te obszary, o których zawsze się mówiło, że funkcjonują jakby w poprzedniej epoce. Tak właśnie określało się działanie administracji publicznej, przez co załatwienie jakiejkolwiek sprawy w urzędzie przyprawiało o ból głowy. Dzisiaj na szczęście - za sprawą e-usług w administracji publicznej - te problemy coraz bardziej odchodzą do przeszłości.  więcej
    22-02-2019, 14:07, Artykuł partnera, Pieniądze
  • Kowalski w e-urzędzie przy wsparciu fintechu


    Stephen Finn / Shutterstock
    Wyniki badania #finanseprzyszlosci pokazują, że Polacy poważnie myślą o załatwianiu spraw urzędowych za pośrednictwem elektronicznych kanałów bankowych. Blisko 90% z nich uważa, że za 10 lat będzie można w ten sposób załatwić większość spraw.  więcej
    23-05-2018, 19:24, Nika, Pieniądze
  • Polacy oczekują cyfrowego urzędu


    Goodluz / Shutterstock
    Czterech na pięciu interesantów, by skorzystać z usług administracji publicznej, musi udać się do urzędu osobiście. Z badanie Blue Media ‚‚E-administracja oczami Polaków’’ wynika, że 46 proc. Polaków najchętniej załatwiłoby sprawy takie jak rejestracja samochodu czy opłacenie podatku przez internet. W dobie powszechnej cyfryzacji perspektywa stania w kolejkach, by dokonać opłat lub złożyć wniosek, wydaje się coraz większej liczbie Polaków absurdalna.  więcej
    22-09-2017, 13:16, _, Technologie
  • Bliżej ograniczenia geoblockingu w UE. Blokady zostaną, ale będzie "roaming treści"


    Gil C / Shutterstock.com
    Przebywając tymczasowo w innym kraju UE będziemy mieli dostęp do tych samych treści, za które zapłaciliśmy będąc w kraju. To częściowo rozwiązuje problem geoblockingu, choć zostaje spory niedosyt.  więcej
    08-02-2017, 10:35, Marcin Maj, Pieniądze
  • Nie wystarczy, że "ktoś z firmy" zamówił usługę online. Trzeba udowodnić, że był to ktoś upoważniony - wyrok


    Shutterstock.com
    W sieci nie brakuje serwisów, z którymi przedsiębiorcy niechcący mogą zawrzeć kosztowne umowy online. Zazwyczaj proces zawierania umów jest uproszczony, ale może się to obrócić przeciwko usługodawcy. Nie wystarczy udowodnić, że "ktoś z firmy" logował się na stronie, o czym mówi wyrok SO w Bydgoszczy.  więcej
    12-01-2017, 14:41, Marcin Maj, Pieniądze
  • Unijne regulacje o e-prywatności zagrożą szyfrowanej komunikacji?


    Sam Azgor (lic. CC)
    Dostawcy usług takich jak Skype czy Whatsapp mogą być objęci nowymi przepisami o prywatności w łączności elektronicznej. Paradoksalnie rodzi to obawy o zachowanie poufności przekazów.  więcej
    16-08-2016, 09:31, Marcin Maj, Pieniądze
  • Niekompletne nagranie rozmowy to kiepski dowód zawarcia umowy na e-usługę - wyrok


    Paul Matthew Photography / Shutterstock
    W Polsce nie brakuje usług katalogów firm, których klienci nie mieli pojęcia o zawarciu z nimi umowy. Kiedy już przychodzi do rozprawy sądowej, te katalogi potrafią przedstawiać sądom niekompletne nagrania rozmów albo wydruki, które nic nie znaczą.  więcej
    04-08-2016, 13:59, Marcin Maj, Pieniądze
  • Wypełniony formularz zamówienia to nie dowód zawarcia umowy. Wyrok w sprawie Anonsera


    Nejron Photo / Shutterstock.com
    Przedsiębiorcy czasem mają problem z serwisami, które niby są darmowe, po czym wystawiają fakturę i przekonują o zawarciu jakiejś umowy (np. na ogłoszenie). Kolejny wyrok w sprawie takiego serwisu - Anonsera - potwierdził, że taki e-usługodawca powinien mieć lepsze dowody zawarcia umowy i sąd nie będzie mu wierzył po przedstawieniu byle wydruku.  więcej
    02-06-2016, 10:16, Marcin Maj, Pieniądze
  • Europejskie treści obowiązkowo w Netfliksie i łatwiejszy transgraniczny e-handel? Oto dalsze reformy rynku cyfrowego w UE


    symbiot / Shuttestock.com
    Nadchodzą zmiany w unijnych przepisach dotyczących m.in. platform VoD oraz e-handlu. Teoretycznie powinny nam one ułatwić kupowanie za granicą, ale będą też nowe obowiązki dla platform jak np. konieczność oferowania europejskich treści i systemów zapewniających bezpieczeństwo dzieci.  więcej
    25-05-2016, 13:35, Marcin Maj, Pieniądze
  • Jak wygląda rynek e-usług w różnych krajach - podsumowanie


    suphakit73 / Shutterstock
    Rozwój nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz internetu umożliwia szybszą i sprawniejszą wymianę danych w społeczeństwie. Nowoczesna informatyzacja ma na celu wzrost efektywności, jakości pracy, przejrzystości oraz ograniczenie kosztów związanych z funkcjonowaniem.  więcej
    15-04-2016, 07:54, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • Jak wygląda system e-usług w Danii

    Naród duński jest otwarty na nowoczesne technologie teleinformacyjne, a duński sektor publiczny to jeden ze światowych liderów w przyjmowaniu oraz wdrażaniu nowoczesnych technologii  e-usług. Świadczy o tym chociażby pozycja w rankingu opartego na Wskaźniku Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (Network Readiness Index).  więcej
    12-04-2016, 08:21, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • Jak wygląda system e-usług w Norwegii

    Obecnie podstawowym dokumentem strategicznym w zakresie e-government w Norwegii jest program Digitizing Public Sector Services, przyjęty w kwietniu 2012 roku. Program jest częścią szerszej agendy cyfrowej dla Norwegii.  więcej
    31-03-2016, 15:36, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • Jak wygląda system e-usług w Korei Południowej

    Korea Południowa jest obecnie najbardziej zaawansowanym na świecie państwem pod względem wykorzystania technologii informatycznych w administracji publicznej – wyprzedza pod tym względem takie kraje, jak Stany Zjednoczone czy Kanadę. Zajmuje pierwszą pozycję w rankingu indeksu EGDI (E-Government Development Index) oceniającym poziom rozwoju e-adminstracji przez ONZ.  więcej
    30-03-2016, 09:21, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • Jak wygląda system e-usług w Hiszpanii

    Rozwój hiszpańskiego systemu elektronicznego rozpoczął się w 2003 r., kiedy wprowadzono strategię Plan de Choque para El impulso de la Administación electrónica en España, której celem było budowanie systemu e-government w Hiszpanii oraz ułatwienie zainteresowanym dostępu do jednostek administracji publicznej.  więcej
    23-03-2016, 08:07, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • Jak wygląda system e-usług w Holandii

    Historia rozwoju informatyzacji sektora publicznego w Holandii sięga lat pięćdziesiątych XX wieku, wtedy to pojawiły się pierwsze komputery ułatwiające pracę. Były niezwykle kosztownym instrumentem do przetwarzania danych, to jednak zaczęły się coraz częściej pojawiać w urzędach administracji centralnej, później lokalnej w celu wykonywania pojedynczych zadań.  więcej
    08-03-2016, 12:22, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • Jak wygląda system e-usług we Francji

    Francuska administracja publiczna dysponuje ponad 10 000 stron internetowych. Można je rozpoznać po, obecnym w nagłówku strony, charakterystycznym, trójkolorowym logo z Marianną oraz w adresie internetowym - po rozszerzeniu url: gouv.fr.  więcej
    04-03-2016, 11:26, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • Jak wygląda system e-usług w USA

    Dostęp do informacji publicznej w Stanach Zjednoczonych określa dokument Freedom of Information Act, który wszedł w życie w 1966 r. Jest on ustawą o wolności i prawie do informacji, na której podstawie zezwala się na całkowite lub częściowe ujawnienie niepublikowanych informacji i dokumentów, kontrolowanych przez rząd Stanów Zjednoczonych. Na jego podstawie wszystkie centralne instytucje są zobowiązane do udostępniania informacji publicznych.  więcej
    02-03-2016, 19:24, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • Jak wygląda system e-usług w Wielkiej Brytanii

    Strategia „The Transformational Government – Enabled by Technology “ zapoczątkowała rozwój e-administracji w Wielkiej Brytanii. Najważniejsze wyzwania, aby stworzyć nowoczesne państwa oparte na nowych technologiach i cyfryzacji to: stabilna i rozwijająca się gospodarka, usługi dla obywateli oraz szeroko rozumiana sprawiedliwość społeczna. Efekty zmian były natychmiastowe,  powstały nowe usługi, portale sprzyjające komunikacji państwa z obywatelem.  więcej
    22-02-2016, 15:21, Łukasz Kryśkiewicz, Pieniądze
  • Instruktorzy jazdy będą rozliczani z błędów kursantów w ograniczonym zakresie


    Shutterstock.com
    W internecie będziemy mogli sprawdzać instruktorów jazdy i dowiemy się ile szkód i kolizji spowodowały osoby przez nich przeszkolone. Ministerstwo Cyfryzacji powiedziało nam, że dane o szkodach będą zbierane z pewnym ograniczeniem czasowym.  więcej
    16-02-2016, 09:48, Marcin Maj, Pieniądze
  • Rozliczać instruktorów jazdy z błędów dawnych kursantów? Oto jest pytanie


    Minerva Studio / Shutterstock.com
    W internecie będziemy mogli sprawdzać instruktorów jazdy i być może dowiemy się ile szkód i kolizji spowodowały osoby przez nich przeszkolone. Pytanie tylko, czy można kogoś rozliczać z błędów dawnych uczniów?  więcej
    04-02-2016, 12:04, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)