Wyniki badania #finanseprzyszlosci pokazują, że Polacy poważnie myślą o załatwianiu spraw urzędowych za pośrednictwem elektronicznych kanałów bankowych. Blisko 90% z nich uważa, że za 10 lat będzie można w ten sposób załatwić większość spraw.
reklama
Bez wątpienia udział banków w rozwoju tak zwanej e-administracji jest znaczący. Już 45% z ponad 1,5 mln Profili Zaufanych stanowiących furtkę do e-urzędów założono za pośrednictwem elektronicznych systemów bankowych, jak informuje Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium. Jednocześnie stale klienci są edukowani z zakresu formalności, których można dokonywać bez potrzeby wizyty w urzędzie. Jak wynika z raportu, świadomość już dostępnych rozwiązań, nie jest jeszcze w pełni powszechna.
Jakie sprawy urzędowe według Polaków można załatwić zdalnie w elektronicznych kanałach bankowych?
Banki doskonale zdają sobie sprawę z konieczności wzbogacania swojej oferty o usługi pozabankowe. Cyfryzacja tradycyjnych produktów w zasadzie już się odbyła i w najbliższym czasie będziemy świadkami jeszcze szybszego procesu wzbogacania oferty banków o usługi spoza obszaru podstawowej działalności. Jak pokazuje badanie Deloitte „EMEA Digital Banking Maturity 2018” przyszłość nowoczesnych banków wiąże się z jeszcze intensywniejszym rozwojem własnych produktów i platform, jak również szerokim udostępnianiem usług pozabankowych.
Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.
Źródło: Bank Millennium
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|