Amerykański wywiad chce stworzyć komputer kwantowy do łamania szyfrów. Nie wiadomo, co byłoby gorsze - używanie tak zaawansowanej maszyny do inwigilacji czy trzymanie jej w sekrecie? więcej
W czasach piractwa artyści tworzą więcej muzyki, nie mniej - twierdzi badacz z Tulane University. Jego zdaniem nawet gdyby piractwo szkodziło przychodom, będzie pobudzać artystów do pracy. więcej
W tym roku naukowcy wytworzyli nowy zmysł u szczurów, a niedługo później połączyli elektronicznie ludzkie mózgi. Były też nowe osiągnięcia kosmiczne i propozycja stworzenia czegoś w stylu poczty pneumatycznej do przewozu ludzi. Przypomnijmy to sobie raz jeszcze. więcej
Wszyscy wiemy, że Policja lub inne służby mogą zwrócić się np. do Google albo Facebooka o informacje na nasz temat. Niestety brakuje regulacji w tym zakresie, co prowadzi do patologii, jaką jest np. wykorzystywanie postępowania karnego do wyciągania danych. Są też inne problemy. więcej
W sobotę na Księżycu miękko wylądował chiński łazik Yutu, znany też jako Jadeitowy Królik. Jest to element misji Chang'e 3. Lądownik zrobił już łazikowi zdjęcie, a Yutu mu się odpłacił. więcej
Czy Polacy naruszają prawa autorskie w sieci, bo nie znają przepisów? Ależ nie! Polacy uważają prawo autorskie za ostrzejsze, niż jest w istocie. Jednocześnie nie wierzą, że da się takie prawo w pełni realizować - mówi raport Centrum Cyfrowe Projekt: Polska. więcej
Firma Boston Dynamics tworząca chodzące roboty, kojarzące się z maszynami AT-AT z Gwiezdnych Wojen, została przejęta przez Google. Nie oznacza to jednak, że szybko zobaczymy produkt Google będący robotem. więcej
Czasem wpisujesz coś na Facebooku i ostatecznie rezygnujesz przed wciśnięciem klawisza Enter. Czy Facebook wie, co wpisałeś? Nawet jeśli nie wie, z pewnością się tym interesuje i w przyszłości może wiedzieć. więcej
Na Marsie było duże słodkowodne jezioro, a jego ślady znalazła sonda Curiosity - uważają naukowcy z NASA. Istnienie takich jezior mogło stwarzać warunki do istnienia życia przez miliony lat. więcej
Biustonosz, która ma chronić kobiety przed przejadaniem pod wpływem emocji, został opracowany przez badaczy Microsoftu. To tylko projekt badawczy, ale nie byłoby dziwne, gdyby ludzie naprawdę chcieli coś takiego kupić. więcej
Zainfekowane komputery mogłyby się ze sobą komunikować nawet po odłączeniu od sieci. Wystarczyłoby, że miałyby głośniki i mikrofony, by sekretnie przesyłać informacje. więcej
Brak zabezpieczeń antypirackich powoduje wzrost sprzedaży muzyki - potwierdziła badaczka z University of Toronto. Dotyczy to zwłaszcza muzyki mniej znanej, co prowadzi do ciekawych wniosków. więcej
Brak zabezpieczeń antypirackich powoduje wzrost sprzedaży muzyki - potwierdziła badaczka z University of Toronto. Dotyczy to zwłaszcza muzyki mniej znanej, co prowadzi do ciekawych wniosków. więcej
Jak sprawić, by robot zachował w wodzie dużą zdolność manewrowania bez mącenia wody? Naukowcy znów sięgnęli po rozwiązania matki natury i stworzyli robotycznego żółwia. więcej
Ludzie w wieku od 16 do 24 lat preferują książki drukowane. Nie mogą oni również uwierzyć w to, że cena e-booka zbliżona do ceny zwykłej książki jest rozsądnym pomysłem - wynika z badań agencji Voxburner. więcej
Robot przenoszący nóż może dźgnąć człowieka. Jak temu zapobiec? Naukowcy z Cornell University opracowali metodę "szkolenia robotów", która ma rozwiązać problem. więcej
Tłumacz języka migowego wykorzystujący ruchowy kontroler Kinect został zaprezentowany przez badaczy Microsoftu. Warto zobaczyć go w akcji, by przekonać się, jak bardzo nowe technologie mogą ułatwić życie osobom niepełnosprawnym. więcej
Asystent głosowy Siri uważany jest za flagowy produkt Apple, ale niemal połowa jego użytkowników ma zastrzeżenia do jego faktycznej wartości i dokładności rozpoznawania mowy. więcej
Utrudnienia w kupowaniu filmów mogą napędzać piractwo. Mówi się o tym od dawna, ale badacze George Mason University poparli ten pogląd, zestawiając odpowiednie dane. więcej
Ekrany dotykowe z wrażeniem wypukłej powierzchni to nie nowość, ale badacze Disneya stworzyli coś więcej - możliwość dodawania wrażeń dotykowych do dynamicznych treści wizualnych. więcej