ACTA została podpisana, a tymczasem trwają prace nad bardzo podobnym porozumieniem pn. Trans Pacific Partnership (TPP). Uczestniczące w negocjacjach kraje podobno zobowiązały się do nieujawniania żadnych dokumentów dotyczących negocjacji. Trudno nie odnieść wrażenia, że niedemokratyczne procedury wypracowane przy ACTA będą miały szersze zastosowanie. więcej
Mimo że w Polsce działają tysiące polityków, a setki z nich zasiadają w parlamencie, na ekranach telewizorów codziennie widzimy te same twarze. Analitycy agencji PRESS‑SERVICE Monitoring Mediów sprawdzili, kto najczęściej wypowiada się dla najważniejszych dzienników informacyjnych i w jakiej skali. Prezentujemy klasyfikację najczęściej słuchanych i oglądanych polityków. więcej
Brytyjscy deputowani są już pewni, że mogą używać smartfonów, tabletów i serwisów społecznościowych w czasie pracy, ale formalne przyjęcie wniosku w tej sprawie zaczęło się od sprzeciwu starszych kolegów. więcej
Informacje o cząstkowych wynikach wyborów najlepiej śledzić u źródła, czyli na stronie Państwowej Komisji Wyborczej. Osoby zainteresowane sondażami mogą w internecie znaleźć komunikaty TNS OBOP. więcej
Wyniki częstotliwości występowania nazw partii w prasie mocno różnią się od przedwyborczych sondaży - wynika z badań agencji informacyjnej PRESS SERVICE Monitoring Mediów. Prawo i Sprawiedliwość pojawia się w artykułach znacznie częściej od Platformy Obywatelskiej. Partię rządzącą wyprzedza również Sojusz Lewicy Demokratycznej. więcej
Politycy nie rozumieją potencjału, jaki już istnieje w przemyśle informatycznym (niemal 3% PKB), a także jego wpływu na gospodarkę i konkurencyjność kraju. Marzą oni o kreowaniu informatyki na polską specjalność, ale nie przekłada się to na propozycje programowe - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji. więcej
Minister Spraw Zagranicznych jest jednym z niewielu polskich polityków, którzy w dużym stopniu postawili na nowoczesne formy kampanii. Czy to mu się opłaca? Jego profil na Twitterze nie ma oszołamiającej rzeszy obserwatorów, ale istotne jest coś innego - jakość tych obserwatorów. więcej
Donald Tusk, Jarosław Kaczyński, Janusz Palikot - to pierwsza trójka najczęściej występujących w prasie liderów polskich partii politycznych. Ofensywa medialna tego ostatniego jest na tyle ostra, że wyprzedza nawet przedstawicieli partii parlamentarnych - wynika z przedwyborczej edycji badania „Scena Polityczna”. więcej
Tylko co piąty internauta, głosując, kieruje się swoimi korzyściami. Połowa internautów głosuje po to, aby nie dopuścić do władzy ugrupowania uznawanego za szkodliwe dla kraju. To oznacza, że nie ma znaczenia, co partie nam zaproponują. więcej
OnetBiznes rozpoczął cykl czatów gospodarczych z udziałem przedstawicieli siedmiu partii politycznych. Do wyborów użytkownicy Onetu mogą zadać pytania ekspertom z ugrupowań: PiS, PJN, SLD, Ruch Palikota, PSL, PPP oraz PO. więcej
Czy wierzy Pani/Pan w społeczeństwo informacyjne? To jedno z pytań, jakie internauci powinni zadać kandydatom na posłów i senatorów. Społeczeństwo informacyjne staje się bowiem faktem, ma swoje specyficzne potrzeby, a nie wszyscy politycy mają je na uwadze. Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi pytaniami, które zdaniem DI warto zadać wybranym przez Was kandydatom do Parlamentu - wbrew pozorom mogą one zaskoczyć każdego. więcej
Kancelaria Prezydenta udostępniła aplikację umożliwiającą zadanie pytania lub przedstawienie opinii. Najpopularniejsze z nich zostaną przedstawione podczas spotkania pn. „Siećpospolita”, które odbędzie się we wtorek, 27 września. W dyskusji weźmie udział Prezydent RP Bronisław Komorowski. więcej
Ponad 13 tysięcy publikacji na temat polskich partii politycznych ukazało się w prasie w sierpniu. To znak, że kampania wyborcza rozkręciła się na dobre. Liczba tekstów osiągnęła pułap o jedną trzecią wyższy aniżeli przeciętnie podają nam dziennikarze w okresie pomiędzy wyborami - wynika z danych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. więcej
Tym, którzy nie postanowili jeszcze, na kogo oddadzą swój głos w najbliższych wyborach, w podjęciu decyzji może pomóc Sejmometr - prężnie działający serwis Fundacji ePaństwo, wzbogacony ostatnio o zakładkę Wybory. więcej
20-09-2011, 13:03, Anna Wasilewska-Śpioch, Pieniądze
Narzędzie do monitorowania mediów (głównie) społecznościowych pod kątem opinii na temat liderów partii jest już dostępne w internecie. Komentarze są analizowane i segregowane na pozytywne, negatywne i neutralne. więcej
Gdyby wybory odbywały się na Facebooku, wygrałby Ruch Poparcia Palikota, choć najliczniejszą grupę zaangażowanych wyborców w serwisie społecznościowym ma Kongres Nowej Prawicy. Największe partie wciąż mają problem z kampanią w internecie i walką o młody elektorat. więcej
50% partii politycznych prowadzi działania e-mail marketingowe, ale tylko dwie wysyłają regularnie newslettery. Tylko cztery mniejsze partie odpowiadają na pytania przesłane do nich pocztą elektroniczną - wynika z badania przeprowadzonego przez Centrum im. Adama Smitha oraz GetResponse. więcej
Strony internetowe partii politycznych raczej nie są zgodne ze standardami. To oznacza, że niektórzy internauci mogą mieć problem z dostępem do ich zasobów. Widać, politycy i partie rozumieją znaczenie internetu, co nie znaczy, że potrafią odpowiednio się w nim zaprezentować. więcej
W przedwyborczym okresie szefowie partii politycznych mają coraz więcej powodów do zdenerwowania. W prasie z miesiąca na miesiąc więcej miejsca zajmują tematy polityczne, a jednocześnie częściej krytykuje się liderów ugrupowań. W lipcu wskaźnik publikacji negatywnych osiągnął niespotykany w poprzednich miesiącach poziom – wynika z badania „Scena Polityczna” przeprowadzonego przez PRESS SERVICE Monitoring Mediów. więcej