Odsetek Polaków kupujących w sieci za pomocą smartfonów i tabletów jest blisko dwukrotnie wyższy niż jeszcze rok temu. Ponad 90 proc. kupujących w sieci wykorzystuje smartfony i tablety, by ułatwić sobie proces zakupowy, np. poszukać najlepszego dla siebie produktu czy przejrzeć opinię o danym przedmiocie. więcej
SALESmanago, platforma Marketing Automation specjalizująca się w rozwiązaniach dla eCommerce i B2C, pozyskała 25 mln zł finansowania od 3TS Capital Partners. więcej
Poczta Polska chce umocnić swoja pozycję na rynku e-commerce i wystartowała z platformą usług hostingowych, kreatorem stron www i e-pakietem Office 365. więcej
Spory ze sprzedawcami będziemy mogli rozwiązywać przez internet, bez sądu, dzięki tzw. platformie ODR. Platforma ruszyła dziś, ale jest jeden problem - żaden polski organ jeszcze z niej nie korzysta. więcej
W 2015 roku do rejestru klauzul niedozwolonych wpisano 100 klauzul z zakresu handlu internetowego. Jest to o 44 wpisy mniej w porównaniu do 2014 roku. Mniejsza liczba wpisów nie powinna jednak zmylić sprzedawców internetowych. Ubiegły rok był pierwszym, w którym obowiązywały przepisy nowej ustawy o prawach konsumenta. Prawdziwym wyzwaniem dla e-sprzedawców będzie bieżący rok. więcej
Klinika E-commerce wraz ze wsparciem merytorycznym i technologicznym zespołu 2ClickShop stworzyła narzędzie dedykowane dla przedsiębiorców funkcjonujących w branży e-commerce. więcej
Chcesz sprzedawać globalnie? Szukasz rozwiązań i pomysłów, które pomogą Ci zwiększyć przychody? 27 kwietnia 2016 odwiedź Postbanhof w Berlinie, gdzie odbędą się targi E-commerce Berlin Expo. więcej
Wszyscy powinni czytać regulaminy, ale nikt tego nie robi. W rzeczywistości regulaminów nie trzeba czytać punkt po punkcie. Na początek wystarczy zadać sobie kilka pytań i przejrzeć regulamin pod kątem tych pytań. więcej
Serwis Ale-gratka nigdy nie wydawał się szczególnie uczciwy, a teraz stał się bohaterem pierwszego konsumenckiego ostrzeżenia UOKiK. Urząd nie tylko ostrzega internautów, ale też wyjaśnia, że przedsiębiorca nie ma podstaw do żądania pieniędzy za usługę. więcej
Zwolennicy e-papierosów boją się, że zakaz e-handlu tą używką ograniczy wielu osobom dostęp do niej. Chcieliby również specjalnych stref dla e-palaczy. Ministerstwo Zdrowia nie uwzględnia tych uwag będąc na stanowisku, że trzeba chronić młodzież także przed e-papierosami. więcej
Nie sztuka pozyskać klienta. Sztuka sprawić, by wrócił i zmieniał się w fana albo wręcz swego rodzaju wyznawcę marki. Jak tego dokonać? Zapytaliśmy o to kilkoro specjalistów z branży e-marketingu. więcej
Najnowsze badania przeprowadzone przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops wskazują, że kupujący online zwracają uwagę na elementy świadczące o wiarygodności sklepu takie jak: znak jakości, gwarancja zwrotu pieniędzy oraz pozytywne opinie innych konsumentów. więcej
Aż 19 spółek z Polski znalazło się w rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej „Deloitte CE Fast 50 2015”. Kolejną okazją do integracji środowiska e-commerce i zaprezentowania potencjału polskich firm będą Targi E-commerce Berlin Expo. więcej
W środę, 18 listopada odbyła się Gala wręczenia nagród w konkursie e-Commerce Polska Awards 2015. Wśród laureatów znalazły się marki, takie jak Answear czy Zalando oraz inne platformy zakupowe, jak PasujeMi.pl czy 4gift.pl. więcej
Szósta edycja Roadshow E-commerce w praktyce już za nami. Jak było? Na pewno inaczej niż zwykle. Dlaczego? W tym roku znacznie więcej uwagi poświęciliśmy marketingowi w e-commerce. W sumie prawie 350 uczestników konferencji we Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie i Krakowie miało jedyną w swoim rodzaju okazję, aby posłuchać, jak zaplanować w swoim e-sklepie prawdziwy performance… performance marketing, oczywiście więcej
Prowadząc biznes, nie można uniknąć sytuacji konfliktowych, czy to z klientami, partnerami czy dostawcami. Ponadto innowacyjność i globalizacja dają ogromne możliwości na zdobywanie nowych coraz to odleglejszych rynków. Coraz więcej przedsiębiorstw rozpoczyna lub przenosi biznes do sieci ze względu na niższe koszty i szerszy zasięg działalności. Co roku wzrasta liczba sklepów internetowych, a wraz z nimi liczba konfliktów związanych z rozpatrywaniem reklamacji lub zwrotów. więcej
14 października po raz czwarty zostały wręczone Ekomersy - wyróżnienia dla produktów, usług i osób, przyczyniających się do rozwoju polskiego rynku e-commerce. Wśród laureatów znaleźli się m.in. Izba Gospodarki Elektronicznej, Przelewy24 i GO.pl. więcej
Z dniem 25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Zgodnie z jej wytycznymi właściciele sklepów internetowych zobowiązali się do wprowadzenia nowych 21 obowiązków informacyjnych. Jak powyższe zmiany wpłynęły na funkcjonowanie e-sklepów i co się zmieniło z ich punktu widzenia? Na te pytania odpowiadają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej w poradniku “e-Commerce Polska: Przed i po 25 grudnia 2014 r. Co się zmieniło z punktu widzenia przedsiębiorcy?”, który jest już dostępny dla branży e-handlu. więcej
Okres przedświąteczny, to czas intensywnego wzrostu w handlu elektronicznym, do którego sklepy internetowe powinny się odpowiednio przygotować. Co powinien zrobić każdy sklep internetowy by przygotować się na ten czas i o czym powinien pamiętać, by spełnić oczekiwania konsumentów? Na te pytania odpowiadają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej, którzy na co dzień doradzają największym sklepom internetowym. więcej
Dwa bardzo intensywne dni, a podczas nich 2 warsztaty, 20 prelekcji, łącznie około 500 uczestników w dwóch lokalizacjach, ponad 14 godzin o e-biznesie, e-commerce, technologiach, rozwiązaniach prawnych. więcej