Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Agencja SEO ‒ czy warto zdecydować się na współpracę? Coraz więcej firm przekazuje w ręce specjalistów prace związane ze zwiększaniem widoczności strony www lub sklepu e-commerce. Jak przebiega taka współpraca? Czy jest dobrym rozwiązaniem? Zachęcamy do lektury!

Agencja SEO – czy to konieczne?

Czy widoczność w sieci to dziś konieczność?

Czy widoczność w internecie naprawdę jest tak ważna? Zapewniamy, że jest bardzo istotna. Agencja SEO to dziś konieczność praktycznie każdej firmy. Twoi klienci każdego dnia wpisują w wyszukiwarkę Google różnego typu zapytania, szukają rozwiązań swoich problemów, wszelkiego typu usług i produktów. Konsumenci nie przeglądają oczywiście wszystkich stron, a jedynie te, które wyświetlają się w TOP 10 wyników Google, w szczególności na TOP3. Właśnie dlatego warto jak najszybciej rozpocząć starania, wyprzedzić konkurencję i zwiększyć zyski.

Agencja SEO czy samodzielne pozycjonowanie strony? 

Czy pozycjonowanie zlecić agencji SEO, czy może samodzielnie zadbać o widoczność w wyszukiwarce? Oczywiście wiele zależy od naszej wiedzy, umiejętności oraz zasobów czasowych.

Pozycjonowanie stron i sklepów wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności z zakresu copywritingu, SEO, web dewelopingu, UX, UI i innych dziedzin. Zdając się na agencję SEO, uzyskamy wsparcie zespołu specjalistów z różnych dziedzin.

Co więcej, brak wiedzy i doświadczania może sprawić, że zamiast sobie pomóc, doprowadzimy do awarii strony, nieświadomie sięgniemy po nieuczciwe metody ‒ Black hat SEO, narazimy naszą stroną na wyłączne z indeksowania.

Zwiększanie widoczności wymaga także zasobów czasowych, regularnego wdrażania działań, optymalizacji strategii, może to kolidować z biznesem.

Następna sprawa to koszty. Wiele osób twierdzi, że pozycjonując stronę samodzielnie, uniknie kosztów. Jak jest w rzeczywistości? W procesie pozycjonowania konieczne jest korzystanie ze specjalistycznych narzędzi, do których dostęp jest płatny. Koszty to także publikacja artykułów na portalach zewnętrznych. Jeśli nie czujemy się na siłach w pisaniu treści, niezbędna będzie pomoc copywritera, a to kolejne wydatki. Może się okazać, że koszty przewyższą miesięczny abonament w agencji SEO. 

Nie zapomnijmy też o tym, że pozycjonowanie to dynamiczny proces. Aby być na bieżąco, warto uczestniczyć w konferencjach, szkoleniach, eventach, a to także generuje koszty.  

Konsultacja eksperckapoznaj swoją agencję SEO

Bardzo dobrą opcją dla osób szukających profesjonalnej agencji SEO jest konsultacja ekspercka. Takie konsultacje proponuje agencja 1stplace.pl. Konsultacja ekspercka to bezpłatna, niezobowiązująca rozmowa online. Specjalista udostępnia ekran komputera i przeprowadza ogólną analizę Twojej strony.

Specjalista pokrótce omawia najważniejsze błędy, ocenia ogólną kondycję strony. Taka rozmowa to okazja, by dopytać o nurtujące kwestie. 

Po zakończeniu konsultacji masz do wyboru dwie drogi. Możesz rozpocząć współpracę lub nie. Jeśli wyrazisz zainteresowanie, kolejnym etapem będzie rozmowa o Twoich oczekiwaniach ‒ omówienie budżetu, zakresu usług oraz przygotowanie indywidualnie dopasowanej oferty.

Pozycjonowanie stron ‒ najważniejsze działania

Jakie działania w obrębie Twojej strony i poza nią przeprowadzą specjaliści z agencji SEO? Wśród najistotniejszych prac możemy wymienić:

Audyt SEO

Audyt SEO to krok numer jeden. Audyt SEO to szczegółowa analiza strony www lub sklepu e-commerce. To mający kilkadziesiąt stron plik, zawierający informacje na temat strony oraz rekomendacje zmian. Profesjonalny audyt powinien zawierać następujące informacje:

  • Pierwsza część to zazwyczaj ogólne informacje na temat naszej strony www. Są to między innymi dane dotyczące widoczności strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, pozycje, jakie konkretne frazy zajmują w TOP10 i TOP50. Znajdziemy tutaj także informacje dotyczące poprawności doboru słów i fraz kluczowych oraz autorytetu domeny. 
  • Ważną częścią audytu jest weryfikacja treści. Weryfikowana jest jakość treści, ich unikalność, długość tekstów, nasycenie frazami kluczowymi.
  • Profil linków zewnętrznych i wewnętrznych stanowi jeden z najważniejszych czynników pozycjonowania. Podczas audytu sprawdzana jest jakość i liczba linków. 
  • Kwestie techniczne ‒ weryfikacja kwestii technicznych to kolejna część audytu. Kwestie techniczne to przede wszystkim: szybkość ładowania strony, plik robots.txt, sitemap.xml, certyfikat SSL, błędy 404, alt tagi, responsywność strony, przekierowanie www/bez www.

Content 

Gdy już audyt jest zakończony, można rozpocząć pozycjonowanie witryny. Przygotowywane są treści (liczba zzs i rodzaj treści uzależnione są od wybranego pakietu usług i konkretnej strony). Najlepiej, aby na stronie www znalazły się opisy produktów i usług, teksty brandowe, artykuły blogowe. Teksty powinny zawierać odpowiednio zoptymalizowane nagłówki, zawierać słowa kluczowe.

Link building 

Jak już wspominaliśmy powyżej, link building ma ogromne znaczenie w pozycjonowaniu stron i sklepów e-commerce. Wyróżniamy linki zewnętrzne i wewnętrzne. Linki zewnętrzne to odnośniki, które ze źródeł zewnętrznych kierują na naszą stronę. Linki zewnętrzne możemy pozyskać z takich źródeł, jak:

  • artykuły sponsorowane,
  • strony zapleczowe,
  • szeptanki, czyli wpisy na forach internetowych,
  • wpisy w katalogach firm,
  • działania w mediach społecznościowych,
  • outreach. 

Linkowanie wewnętrzne to natomiast linki w obrębie strony. Linki możemy umieścić w menu, w stopce, w treści serwisu. Dobrze przemyślana sieć linków to nawigacja zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów. 

Optymalizacja strony 

Konieczna jest także techniczna optymalizacja strony. Tutaj prowadzony jest wiele działań, są to: 

  • Optymalizacja pod metryki Core Web Vitals ‒ optymalizacja metryk LCP, FID, CLS sprawi, że strona będzie się sprawnie ładować, zyska stabilność wizualną, a czas potrzebny na uzyskanie pełnej interaktywności zostanie skrócony do minimum. 
  • Sprawdzenie poprawności wyświetlania na urządzeniach mobilnych ‒ strona powinna bez problemów wyświetlać się na urządzeniach mobilnych: telefonach i tabletach. Problemy z działaniem poskutkują zniechęcaniem użytkowników i utratą klientów. 
  • Wdrożenie certyfikatu SSL ‒ certyfikat SSL to potwierdzenie poufności przeprowadzanych transakcji.

Inne działania z zakresu pozycjonowania to optymalizacja meta danych, utworzenie przyjaznych adresów URL, atrybuty ALT.

Monitoring 

Pozycjonowanie to także analityka, śledzenie efektów przeprowadzonych działań i ich nieustanna optymalizacja, analiza konkurencji. Agencje SEO zazwyczaj co miesiąc przesyłają raport dotyczący przeprowadzonych działań.

1stplace.pl - Twoja agencja SEO 

Szukasz agencji SEO, która zadba o widoczność Twojej strony internetowej? 1stplace.pl na rynku działa od ponad 10 lat i ma na koncie zwiększanie widoczności stron www i sklepów internetowych o różnej specyfice. Nasz zespół zapewnia kompleksową pomoc na każdym etapie współpracy. Oprócz pozycjonowania zajmujemy się także kampaniami Google & FB Ads oraz budową stron i sklepów internetowych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik









Tematy pokrewne:  

tag SEOtag pozycjonowanietag audyt seotag agencja SEO