Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

  • PTC i PTK Centertel chcą razem korzystać z radiowych sieci dostępowych


    www.sxc.hu
    List intencyjny w tej sprawie przedstawiciele obu operatorów podpisali w piątek. Liczą na osiągnięcie znacznych korzyści finansowych, a także na poprawę jakości świadczonych usług.  więcej
    19-12-2010, 13:14, mc, Pieniądze
  • Konsument nie ma łatwo na rynku usług bankowych


    ©istockphoto.com/Dimos
    Konsumenci na rynku usług bankowych nie czują się pewnie. Aż 40% deklaruje słabą wiedzę na temat przysługujących im praw. Był to jeden z tematów konferencji pt. Konsumenci na rynku usług bankowych, która odbyła się wczoraj w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.  więcej
    02-12-2010, 14:01, redakcja, Pieniądze
  • Kontrola ofert banków ujawniła 45 nieprawidłowości


    © - istockphoto.com
    Banki często utrudniają reklamacje, nakładają na klienta nieuzasadnione koszty i unikają odpowiedzialności - stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sprawdził umowy, regulaminy oraz tabele opłat i prowizji stosowane przez 12 banków. Wszystkie skontrolowane instytucje stosowały niekorzystne postanowienia.  więcej
    29-11-2010, 14:06, redakcja, Pieniądze
  • Poczta twierdzi, że jest terminowa


    Alina Zienowicz / na lic. CC
    Według wewnętrznych danych Poczty terminowość doręczeń paczek jest lepsza niż nakazuje prawo. Kilka lat temu sytuacja wyglądała jednak zgoła inaczej - mimo to Poczta Polska planuje złożyć odwołanie od wczorajszego wyroku SOKiK-u.  więcej
    19-11-2010, 08:08, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Poczta Polska zapłaci 6,6 mln zł za nieterminowe przesyłki


    Alina Zienowicz / na lic. CC
    Poczta Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nie dostarczając terminowo przesyłek - uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, potwierdzając wcześniejszą decyzję Prezes UOKiK. Utrzymana została również nałożona na przedsiębiorcę kara finansowa w wysokości 6,6 mln zł.  więcej
    18-11-2010, 19:53, aws, Pieniądze
  • Pusty SMS? Ta reklama to oszustwo


    © majivecka - fotolia.com
    Nieetyczna, wprowadzająca odbiorców w błąd - tak Komisja Etyki Reklamy oceniła reklamę loterii "Pusty SMS", która przekonuje, że jeden darmowy SMS wystarczy, by mieć szansę na wygraną nawet pół miliona złotych. Eksperci uznali, że to tylko początek wyłudzania kolejnych SMS-ów po 4 zł każdy. Loteriom ma się przyjrzeć UOKiK.  więcej
    08-11-2010, 17:55, Dziennik.pl, Pieniądze
  • Naciąganie na Premium SMS - nowe postępowania UOKiK

    Strony oferujące usługi płatne SMS-em i wprowadzające w błąd co do ceny to problem, na który Dziennik Internautów zwraca uwagę od dwóch lat. Walki z tym procederem podjął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tymczasem Urząd Komunikacji Elektronicznej angażuje się w informowanie obywateli o tym, w jaki sposób nie dać się nabrać.  więcej
    03-11-2010, 13:14, Marcin Maj, Technologie
  • 2,5 mld zł kary za zmowę telekomunikacyjną?


    © bbossom at istockphoto.com
    Karę w takiej wysokości (do 10 procent przychodów) może nałożyć UOKiK, jeśli stwierdzi, że operatorzy telefonii komórkowej porozumieli się w sprawie ich postępowania wobec spółki, która wygrała przetarg na operatora telewizji mobilnej.  więcej
    24-09-2010, 18:12, Michał Chudziński, Pieniądze
  • ZAIKS zmieni antykonkurencyjną praktykę

    Stowarzyszenie ZAiKS utrudniało autorom rozwiązanie umowy, przeciągając procedurę w czasie. Mogło to stanowić problem także dla zagranicznych przedsiębiorców, którzy chcieli podjąć się zarządzania prawami autorskimi polskich autorów.  więcej
    07-09-2010, 13:13, mm, Pieniądze
  • Canal+ Cyfrowy: wysoka kara za sposób informowania


    © Marlee - istockphoto.com
    Karę w wysokości 3,6 mln zł nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na Canal+ Cyfrowy. Powodem był sposób informowania klientów o zmianach cen abonamentu. Informacja w gazetce rozsyłanej do klientów to za mało.  więcej
    20-08-2010, 08:11, mm, Pieniądze
  • UOKiK zbada, czy fuzja Empiku z Merlinem nie grozi monopolem


    © yuri arcurs - fotolia.com
    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął analizę wniosku dotyczącego połączenia Empiku i Merlina, informuje "Parkiet". Może to potrwać nawet kilka miesięcy. To pierwsza tak dogłębna analiza rynku sprzedaży książek, filmów i muzyki.  więcej
    09-08-2010, 11:46, Forsal.pl, Pieniądze
  • Reklama online łamie prawo


    © arturbo at istockphoto.com
    Głośne banery bezprawnie ingerują w sferę prywatności internautów. Spam i okienka, które ciężko wyłączyć, to najpopularniejsze formy nielegalnej reklamy. Za taką promocję grozi kara do 10 proc. rocznego przychodu danej firmy.  więcej
    07-08-2010, 11:26, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Konsumenci w sieci łatwiej znajdą pomoc


    © istockphoto.com
    Przyjazność sklepu internetowego będzie można łatwiej sprawdzić w sieci i łatwiej zdobędziemy informacje np. o klauzulach niedozwolonych. Strony firm oferujących towary i usługi w sieci będą badane interwencyjnie oraz w ramach szerszych akcji - wynika z przyjętej przez rząd Polityki Konsumenckiej na lata 2010-2013.  więcej
    29-07-2010, 09:53, Marcin Maj, Pieniądze
  • UOKiK: Operatorzy utrudniali kontrolę w sprawie możliwej zmowy


    © istockphoto.com
    Od ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada, czy operatorzy komórkowi nie byli w zmowie, zmuszającej operatora telewizji mobilnej INFO-TV-FM do obniżenia cen. Dziś urząd poinformował, że dwaj operatorzy sprawiali trudności w czasie kontroli, jakie miały miejsce w grudniu 2009 r.  więcej
    28-06-2010, 12:35, Marcin Maj, Pieniądze
  • Kurier nie może ograniczać swojej odpowiedzialności


    ©istockphoto.com/winterling
    Kurier nie może ograniczać swojej odpowiedzialności i powinien jasno określić, czy świadczy usługę pocztową czy przewozową - przestrzega Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w ciągu ostatniego roku wydał 22 decyzje dotyczące firm kurierskich i nałożył ponad 300 tys. zł kar.  więcej
    11-06-2010, 07:55, Marcin Maj, Pieniądze
  • Domeny.pl przegrała apelację - stosowała klauzulę niedozwoloną


    © arturbo at istockphoto.com
    Firma Domeny.pl stosowała niedozwoloną klauzulę zastrzegając sobie prawo do zmian w regulaminie - potwierdził Sąd Apelacyjny, który w całości odrzucił apelację firmy ukaranej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) jeszcze pod koniec 2008 roku. Apelacja dotyczyła wyroku Sądu Okręgowego z czerwca 2009, który oddalił odwołanie w sprawie decyzji UOKiK.  więcej
    14-05-2010, 08:58, Marcin Maj, Pieniądze
  • Podsumowanie tygodnia 3-7 maja 2010

    W wydaniu audio: W tym tygodniu o: prawach klientów zawierających umowy na odległość, wyroku ETS w sprawie cen neostrady, wnioskach o prawo jazdy składanych przez internet, megaustawie, antypirackiej akcji producenta AutoMapa, nowej Operze, IE9, spadku popularności IE, milionie sprzedanych iPadów i wykruszającej się konkurencji, nowościach Google.
    07-05-2010, 15:22, Marcin Maj,
  • Masz inne prawa, jeśli umowę z operatorem przyniósł kurier


    ©istockphoto.com/iLexx
    Operatorzy telefonii komórkowej sprzedający swoje usługi za pośrednictwem telesprzedaży oraz internetu zostali skontrolowani przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Okazało się, że nie zawsze informowali konsumentów w sposób należyty o warunkach, na jakich świadczone są usługi. Zamawiając usługę na odległość, mamy bowiem nieco inne prawa niż przy zawieraniu umowy w salonie.  więcej
    07-05-2010, 07:46, mm, Pieniądze
  • Reklama nie może odbiegać od oferty operatora telefonicznego


    © arturbo at istockphoto.com
    Emitowanie reklam o całkowicie darmowych rozmowach telefonicznych, podczas gdy operator przewidział ich miesięczny limit, jest zakazanym czynem nieuczciwej konkurencji - uznał SOKiK.  więcej
    18-04-2010, 10:18, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • (akt.) Pobieraczek ukarany za nieuczciwe praktyki!

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydała właśnie decyzję, w której zakwestionowała praktyki serwisu Pobieraczek. Prowadząca go firma zapłaci karę. Decyzja nakazuje też przedsiębiorcy zmianę praktyki niezgodnej z prawem, ale każdy, kto czuje się oszukany, będzie musiał dochodzić swoich praw indywidualnie. AKTUALIZACJA: Właściciele Pobieraczka chcą zaskarżyć decyzję UOKiK.  więcej
    07-04-2010, 14:04, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)