Politycy nie rozumieją potencjału, jaki już istnieje w przemyśle informatycznym (niemal 3% PKB), a także jego wpływu na gospodarkę i konkurencyjność kraju. Marzą oni o kreowaniu informatyki na polską specjalność, ale nie przekłada się to na propozycje programowe - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji. więcej
Symetria i Dziennik Internautów organizują badanie użyteczności serwisów wyborczych najpopularniejszych partii w Polsce. Sprawdź, ile czasu zajmie Ci znalezienie podstawowych informacji dotyczących wyborów. więcej
Donald Tusk, Jarosław Kaczyński, Janusz Palikot - to pierwsza trójka najczęściej występujących w prasie liderów polskich partii politycznych. Ofensywa medialna tego ostatniego jest na tyle ostra, że wyprzedza nawet przedstawicieli partii parlamentarnych - wynika z przedwyborczej edycji badania „Scena Polityczna”. więcej
Tylko co piąty internauta, głosując, kieruje się swoimi korzyściami. Połowa internautów głosuje po to, aby nie dopuścić do władzy ugrupowania uznawanego za szkodliwe dla kraju. To oznacza, że nie ma znaczenia, co partie nam zaproponują. więcej
Czy wierzy Pani/Pan w społeczeństwo informacyjne? To jedno z pytań, jakie internauci powinni zadać kandydatom na posłów i senatorów. Społeczeństwo informacyjne staje się bowiem faktem, ma swoje specyficzne potrzeby, a nie wszyscy politycy mają je na uwadze. Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi pytaniami, które zdaniem DI warto zadać wybranym przez Was kandydatom do Parlamentu - wbrew pozorom mogą one zaskoczyć każdego. więcej
33% Polaków oddałoby swój głos z wykorzystaniem internetu, gdyby była taka możliwość. - wynika z tegorocznego badania D-Link Technology Trend: Wybory w Internecie. Badanie pokazuje jednak, że internauci nie śledzą bardzo uważnie poczynań polityków w sieci. Zazwyczaj po prostu unikamy ich stron lub blogów. więcej
Posłów nie trzeba krytykować, tylko edukować - uważają organizatorzy akcji Płyta dla Posła, którzy chcą dać w prezencie parlamentarzystom audiobooka poświęconego ekonomii. W chwili obecnej projekt jest na etapie poszukiwania sponsorów. więcej
Tym, którzy nie postanowili jeszcze, na kogo oddadzą swój głos w najbliższych wyborach, w podjęciu decyzji może pomóc Sejmometr - prężnie działający serwis Fundacji ePaństwo, wzbogacony ostatnio o zakładkę Wybory. więcej
20-09-2011, 13:03, Anna Wasilewska-Śpioch, Pieniądze
10 proc. mandatów w berlińskim parlamencie krajowym dla niemieckiej Partii Piratów. Odniosła ona spektakularny sukces u naszych zachodnich sąsiadów, zdobywając blisko 9 proc. głosów. więcej
Wybierając swojego kandydata w wyborach, często patrzymy na jego przeszłość polityczną, ale czy naprawdę znamy jego poglądy? Aby to sprawdzić można skorzystać z serwisu prowadzonego przez Stowarzyszenie 61, które we współpracy z różnymi organizacjami pozarządowymi przygotowało dla kandydatów na parlamentarzystów kwestionariusz doświadczenia i poglądów. więcej
Gdyby wybory odbywały się na Facebooku, wygrałby Ruch Poparcia Palikota, choć najliczniejszą grupę zaangażowanych wyborców w serwisie społecznościowym ma Kongres Nowej Prawicy. Największe partie wciąż mają problem z kampanią w internecie i walką o młody elektorat. więcej
50% partii politycznych prowadzi działania e-mail marketingowe, ale tylko dwie wysyłają regularnie newslettery. Tylko cztery mniejsze partie odpowiadają na pytania przesłane do nich pocztą elektroniczną - wynika z badania przeprowadzonego przez Centrum im. Adama Smitha oraz GetResponse. więcej
Dziennik Internautów postanowił spytać partie polityczne o te elementy ich programu, które mają znaczenie dla internautów i szerzej pojętego społeczeństwa informacyjnego. SLD była pierwszą partią, która chciała odpowiedzieć na pytania redakcji. Politycy tej partii opracowali Program ZMIANA - Polska Cyfrowa 2011-2015, który przedstawia strategiczne założenia i plan działania związany z infrastrukturą i gospodarką elektroniczną w Polsce. więcej
Strony internetowe partii politycznych raczej nie są zgodne ze standardami. To oznacza, że niektórzy internauci mogą mieć problem z dostępem do ich zasobów. Widać, politycy i partie rozumieją znaczenie internetu, co nie znaczy, że potrafią odpowiednio się w nim zaprezentować. więcej
Kampania w mediach zaczyna być już dostrzegalna. Prasa zachowuje się w coraz większym stopniu typowo dla okresu przedwyborczego. W czerwcu po raz drugi z rzędu zwiększyła się liczba publikacji o partiach politycznych i ich liderach – wynika z badania „Scena Polityczna” wydanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. więcej
Kampania wyborcza w amerykańskim stylu czy bezpieczne standardy ubrane w słowa? Niektóre partie już dziś pokazują „pazury”, co widać z telewizyjnych spotów i billboardów. Wzorując się na Amerykanach, należy pamiętać, że o zwycięstwie Baracka Obamy najpewniej zadecydowało wykorzystanie social media oraz oparcie kampanii na narzędziach internetowych. A na co postawią polscy politycy? więcej
Głosowanie przez internet znacząco poprawiłoby frekwencję, ale brak politycznej woli, by wprowadzić taką możliwość - uważa Polska Partia Internetowa. Internauci nie są sterowani, to elektorat, którego politycy się boją - argumentowali w czwartek jej członkowie. więcej
Ponad 24% Estończyków oddało głos w wyborach parlamentarnych za pośrednictwem komputera i internetu - wynika z danych Estońskiej Komisji Wyborczej. Dla zwolenników e-votingu będzie to kolejny argument, ale trzeba mieć na uwadze, że mało który kraj jest tak dobrze, jak Estonia, przygotowany na e-administracyjne wyzwania. więcej
O dopuszczenie głosowania we wszystkich wyborach także przez internet zaapelowała działająca formalnie od prawie trzech miesięcy Polska Partia Internetowa (PPI). więcej