Flipboard to efektowna aplikacja dla iPada, która prezentuje treści z serwisów informacyjnych i społecznościowych w formie spersonalizowanego magazynu. Firma Google może stworzyć podobny produkt. Z przecieków wynika, że może on nosić nazwę Propeller. więcej
Ich liczba w Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku się potroiła. eMarketer oczekuje dalszego szybkiego przyrostu. Czy jednak nie powtórzą one scenariusza netbooków? więcej
Zite to udany, spersonalizowany czytnik wiadomości dla iPada, ale prezentowane w nim teksty nie zachowują oryginalnego formatu. Nie podoba się to wydawcom, którzy już wysłali do firmy stojącej za Zite pismo wzywające do wstrzymania naruszeń. Co będzie dalej - pozew czy próba współpracy? więcej
Od 17 marca w Kanadzie, od wczoraj na całym świecie. New York Times uruchomił system opłat za dostęp do wydania elektronicznego. Jest on jednak znacznie mniej restrykcyjny niż w przypadku koncernu Ruperta Murdocha. więcej
W tym tygodniu obchodzony jest Międzynarodowy Tydzień Książki Elektronicznej. "Polski rynek e-booków wciąż raczkuje, to na razie margines rynku książki. Przełomu można się spodziewać po wprowadzeniu taniego czytnika e-booków" - uważa Łukasz Gołębiewski z Biblioteki Analiz. więcej
Cyfrowe książki nie niszczą się podczas wypożyczania i teoretycznie nie ma problemu z ich jednoczesnym udostępnieniem wielu czytelnikom. Wkrótce jednak sytuacja będzie wyglądała o wiele gorzej. więcej
Bezprzewodowy internet, łatwe w użyciu aplikacje to szansa dla mediów. Muszą one dostosować swoją ofertę i formę przekazu do nowych oczekiwań czytelników, widzów i słuchaczy, a jednocześnie użytkowników komórek, tabletów i komputerów. więcej
Dynamiczny wzrost zainteresowania tymi urządzeniami to zasługa przede wszystkim dwóch firm - Apple'a i Amazonu. Ich produkty - iPad oraz Kindle - uruchomiły kolejną rewolucję w świecie gadżetów. więcej
Teraz książki się e-czyta! – z takim hasłem Empik, jeden z największych sprzedawców książek na polskim rynku, wkroczył na rynek e-booków. Wprowadził do sprzedaży własny e-czytnik o nazwie Oyo. Branża oczekiwała, że gigant da mocny impuls do rozwoju całego rynku. więcej
Elektroniczne książki są coraz popularniejsze. Wzrastającemu zapotrzebowaniu na e-booki towarzyszy popyt na urządzenia umożliwiające ich czytanie. Czytniki e-booków są jedną z najprężniej rosnących gałęzi rynku RTV. więcej
172 instytucje z krajów europejskich usunęły ze swoich stron "reklamy" zastrzeżonych czytników PDF. To efekt akcji przeprowadzonej przez Free Software Foundation Europe (FSFE). Warto przy okazji zauważyć, że "reklamowanie" przez instytucje publiczne rozwiązań określonych firm to problem znacznie szerszy. więcej
Wprowadzenie przez Empik czytnika e-booków może dać początek rewolucji na rynku: wzrośnie czytelnictwo, ale zbankrutują liczne księgarnie oraz hurtownie. więcej
Sklep internetowy empik.com rozpoczął sprzedaż e-booków i zapowiada premierę własnego czytnika książek elektronicznych OYO. Nie bardzo tylko wiadomo, jak Empik chce zachęcić do kupowania e-booków, skoro niektóre z nich są droższe od wersji papierowej. więcej