Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Cyfrowa przyszłość dziennikarstwa: tekst, dźwięk i obraz w jednym

GazetaPrawna.pl 28-02-2011, 10:11

Bezprzewodowy internet, łatwe w użyciu aplikacje to szansa dla mediów. Muszą one dostosować swoją ofertę i formę przekazu do nowych oczekiwań czytelników, widzów i słuchaczy, a jednocześnie użytkowników komórek, tabletów i komputerów.

robot sprzątający

reklama


Evan Ratliff, Nicholas Thompson i Jefferson Rabb pracowali ponad rok nad projektem, który może wytyczyć nowy kierunek dla wydawców i nadawców telewizyjnych, poszukujących sposobów zarabiania w cyfrowym świecie. Reporter „New Yorkera” i „Wired” Evan Ratliff doszedł do wniosku, że sam tekst, bez względu na to, jak ciekawą historię opowiada, to dziś za mało.

Nicholas Thompson, wydawca w „New Yorkerze”, przyznał mu rację i dodał – by przykuć uwagę czytelnika, historia musi być sprzedana za pomocą wielu elementów: tekstu, dźwięku i obrazu. I tak powstał The Atavist, pierwszy cyfrowy butik wydawniczy. Co więcej, Atavist dostępny jest w formie aplikacji na iPhone’a, iPadza i iPoda, a także na czytniki Kindle i Nook. Bo za sprawą internetu i nowoczesnych technologii, smartfonów i tabletów granice między tradycyjnymi mediami się zacierają. Czytelnicy chcą wszystkich form w jednym urządzeniu.

– Tradycyjny internet to strumień informacji, w którym użytkownicy przeskakują ze strony na stronę. The Atavist to coś zupełnie innego. Jego celem jest zaangażowanie czytelnika na dłużej, a tablety i smartfony dają na to szansę. Wideo, mapy, zdjęcia wzbudzają i utrzymują zainteresowanie czytelnika – mówi „DGP” Evan Ratliff.

Historię autorstwa Ratliffa o głośnym skoku na bank i kradzieży 150 mln dol., pełną zdjęć, map, materiałów wideo i oczywiście tekstu, kupić można za 2,39 euro. Obecnie zajmuje ona drugie miejsce wśród książek kupowanych na Kindle’a.

– To aplikacja, która ratuje przyszłość dziennikarstwa, idealne połączenie zalet cyfrowych i tradycyjnych mediów – zachwyca się John Pavlus, autor biznesowego magazynu „Fast Company”. A serwis Capital New York podkreśla, że projekt da branży medialnej klucz dostępu do następnych pokoleń konsumentów.

Więcej szczegółów w serwisie Forsal.pl w artykule pt. Cyfrowa przyszłość dziennikarstwa: tekst, dźwięk i obraz w jednym

Michał Fura

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *