Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dynamiczny wzrost zainteresowania tymi urządzeniami to zasługa przede wszystkim dwóch firm - Apple'a i Amazonu. Ich produkty - iPad oraz Kindle - uruchomiły kolejną rewolucję w świecie gadżetów.

Firma IDC opublikowała swoje szacunki dotyczące sprzedaży tabletów i czytników e-publikacji w trzecim kwartale 2010 roku. Na obu rynkach widać wyraźnie dwóch liderów.

TABLETY

Trzeci kwartał 2010 roku był pierwszym pełnym okresem, gdy w sprzedaży był iPad, czyli tablet Apple'a. IDC szacuje, że w ciągu tych trzech miesięcy sprzedano łącznie 4,8 mln tabletów, o 45,1 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Na iPada przypada 87,4 proc. globalnego rynku, czyli 4,2 mln sztuk.

Firma spodziewa się znaczącego przyspieszenia w pierwszym kwartale br. Niedawno miała miejsce premiera Galaxy Taba - tabletu Samsunga, niedługo światło dzienne ujrzeć mają m.in. Xoom Motoroli oraz BlackBerry z Research In Motion.

Cały rok 2010 powinien przynieść sprzedaż na poziomie około 17 mln sztuk, na ten rok z kolei IDC prognozuje 44,6 mln tabletów. Na Stany Zjednoczone przypaść ma 40 proc. Przyszły rok ma z kolei przynieść sprzedaż na poziomie 70,8 mln sztuk. Jako główne czynniki wzrostu firma wymienia nowe tablety od kolejnych firm (pracujące przede wszystkim na Androidzie), wynikającą z tego konkurencję (spadek cen), a także rosnący popyt ze strony klientów indywidualnych i firm.

E-CZYTNIKI

Sonda
Posiadasz tablet lub e-czytnik?
  • tablet
  • e-czytnik
  • oba urządzenia
  • żadnego
wyniki  komentarze

2,7 mln urządzeń sprzedało się w trzecim kwartale 2010 roku. W ciągu trzech miesięcy sprzedaż wzrosła o 40 proc. Cały zeszły rok powinien zamknąć się w liczbie 10,8 mln urządzeń, z czego na Stany Zjednoczone przypadnie 72,4 proc. W bieżącym i kolejnym roku sprzedaż powinna wynieść 14,7 oraz 16,6 mln sztuk.

IDC uważa, że będzie to przede wszystkim wynikiem rosnącej konkurencji między firmami (pojawią się nowe modele), wprowadzenia kolorowych wyświetlaczy, a także poszerzenia oferty o nowe produkty oraz języki.

Zdecydowanym liderem jest Amazon - sprzedaż Kindle'a wyniosła 1,14 mln sztuk, co dało firmie udział w światowym rynku na poziomie 41,5 proc. Dalej jest Pandigital (Novel dostępny przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych) z 0,44 mln czytników (16,1 proc.) oraz Barnes and Noble (Nook dostępny jedynie w USA) - 0,42 mln (15,4 proc.).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IDC