Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Odniesienie sukcesu w e-commerce to zadanie wymagające skoordynowanych działań na wielu płaszczyznach. Pozyskiwanie nowych klientów wymaga wiele wysiłku, zwłaszcza w początkowych etapach działalności sklepu. Głównym zadaniem przedsiębiorcy jest zwiększenie widoczności marki poprzez skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego, a także wdrożenie odpowiednich strategii marketingowych.

Odniesienie sukcesu w e-commerce to zadanie wymagające skoordynowanych działań na wielu płaszczyznach. Pozyskiwanie nowych klientów wymaga wiele wysiłku, zwłaszcza w początkowych etapach działalności sklepu. Głównym zadaniem przedsiębiorcy jest zwiększenie widoczności marki poprzez skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego, a także wdrożenie odpowiednich strategii marketingowych.

5 sposobów na promowanie sklepu internetowego

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization) jest najlepszym sposobem na zaistnienie w świadomości użytkowników i zyskanie nowych klientów. Polega ono na zoptymalizowaniu swojej strony w taki sposób, aby po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarkę użytkownik zobaczył naszą stronę na jak najwyższej pozycji. Pozycjonowanie sklepu internetowego w zależności od popularności branży jest zadaniem mniej lub bardziej problematycznym. Firmy, które mają na rynku sporą konkurencję, będą musiały zadbać nie tylko o dopasowanie się do algorytmów Google, ale również rywalizować z innymi przedsiębiorcami.

Daj sobie czas

Pozycjonowanie strony internetowych jest najskuteczniejszym sposobem generowania leadów, jednak jest procesem długotrwałym i wymagającym podejmowania wielu aktywności, od optymalizacji kodu strony do zamieszczania na niej zoptymalizowanych pod kątem SEO treści. Osoby początkujące mogą mieć spore trudności z uzyskaniem wysokiej pozycji w wyszukiwarce, przez co korzystniejsze będzie dla nich skorzystanie z usług profesjonalnych firm zajmujących się SEO.

Reklama na Facebooku i Google Ads

Reklama w wyszukiwarce oraz social mediach jest najszybszym sposobem na dotarcie do nowych klientów. Niestety, w wielu wypadkach sposób ten jest dość kosztowny, a jego efekty mogą być krótkotrwałe. Nie oznacza to, jednak że nie warto inwestować w reklamę. Są one nieocenione zwłaszcza w początkowych etapach działalności, kiedy dopiero budujemy swoją markę lub w przypadkach wprowadzania na rynek nowej usługi czy produktu.

Reklama Google Ads pozwala na wyświetlenie naszej strony na samej górze w wynikach wyszukiwania, jeszcze przed wynikami organicznymi. Jest to szczególnie korzystne dla nowych stron, które nie zdążyły jeszcze wprowadzić strategii optymalizacyjnych. Reklama na Facebooku pozwala nam na zapoznanie z naszą marką określonej grupy odbiorców i dotarcia do nich.

Stworzenie wizytówki w Google

We współczesnym świecie większość klientów zaznajamia się z firmą za pośrednictwem internetu. Tylko niektóre specyficzne branże mogą pozwolić sobie na ograniczoną widoczność w sieci. W większości przypadków brak odpowiednich mediów internetowych zmniejsza wiarygodność przedsiębiorcy. Kluczowe jest prawidłowe dodanie wizytówki w wyszukiwarce Google i dodanie podstawowych informacji o firmie. Dzięki temu klient w szybki i łatwy sposób zdobędzie informacje o firmie i sposobie jej funkcjonowania. Takie działanie zwiększa wiarygodność firmy oraz prawdopodobieństwo powrotu klienta na stronę.

Ciekawy newsletter

Dobrze zaprojektowany newsletter pomaga w utrzymaniu dotychczasowych klientów i nie pozwala zapomnieć o naszej marce. Najważniejsza podczas pisania tego typu wiadomości jest odpowiednie dobranie treści, tak aby znalazły się one w kręgu zainteresowania naszej grupy odbiorców. Równie ważne jest także ustalenie odpowiedniej częstości wysyłania newslettera. Zbyt częste i nachalne wysyłanie e-maili może zniechęcić klienta do kontaktu z naszą firmą, co może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

Aktualne i ciekawe posty w social mediach

Posty umieszczane na naszym fanpage działają podobnie jak newsletter. Umożliwiają utrzymanie kontaktu z naszymi klientami, a tym samym pozwalają budować pozytywny wizerunek marki. Z tego powodu należy przykładać szczególną uwagę do ich treści. Wiele marek zniszczyło część swojej reputacji poprzez kontrowersyjne treści, które nie podobały się grupie docelowej wiadomości. Dużo bezpieczniej jest pisać na tematy neutralne, nieośmieszające żadnej narodowości, wyznania czy ideologii. Oczywiście jeżeli zależy nam na sympatii ogółu użytkowników internetu. Branże specyficzne mogą pozwolić sobie na więcej luzu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag sklepy internetowetag nolstag Google Adstag AWPtag Amin12