Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

badania

  • Co czwarty Polak poświęca więcej czasu na pracę niż życie prywatne

    Ponad 26% aktywnych zawodowo Polaków poświęca więcej czasu na pracę zawodową niż życie prywatne. Tak znaczące zachwianie równowagi pomiędzy wykonywanymi obowiązkami zawodowymi a czasem wolnym wpływa negatywnie na efektywność i motywację zatrudnionych. Na szczęście jak pokazały wyniki badania „Jak pracować i nie zwariować?” pracodawca może mieć aktywny udział w kształtowaniu work-life balance.  więcej
    05-03-2021, 14:37, _, Pieniądze
  • Sprzedawcy internetowi szukają sposobu na porzucone koszyki

    Tylko co piąty konsument kończy rozpoczęte zakupy w sieci. Pozostali, najczęściej licząc na lepszą ofertę, porzucają koszyk – wynika z ostatniego raportu firm Shoper i SMSAPI. Ich badanie dotyczące komunikacji sklepów internetowych może być dla sprzedawców wskazówką, która pomoże ograniczyć wykruszanie się klientów na ostatniej prostej.  więcej
    23-02-2021, 12:43, _, Pieniądze
  • Pracownicy tracą nawet 2,5 h dziennie w pracy na korzystanie ze smartfonów

    Produktywne osiem godzin pracy to mit. Z raportu Screen Education wynika, że pracownicy spędzają nawet 2,5 godziny dziennie w trakcie pracy, używając smartfonów do celów niezwiązanych z ich obowiązkami zawodowymi. Co więcej, już co czwarty pracownik produkcyjny i co dziesiąty biurowy przyznaje, że w miejscu pracy doszło do wypadku w wyniku rozproszenia uwagi przez smartfony.  więcej
    23-02-2021, 12:34, _, Pieniądze
  • Co i dlaczego psuje się w telefonach Polaków najczęściej? [infografika]


    picjumbo.com
    Kupując telefon komórkowy, ze wszystkich usług dodatkowych Polacy najczęściej wybierają ochronę telefonu lub wyświetlacza. Na tę opcję decyduje się prawie połowa użytkowników smartfonów. Zakup ten nie dziwi: aż 80 proc. badanych przyznaje się do zbicia swojego ekranu w telefonie. Co jeszcze psuje się Polakom w telefonach? Mówią o tym wyniki najnowszego, reprezentatywnego badania Biostat zrealizowanego na zlecenie firmy iMad w styczniu 2021 roku.  więcej
    18-02-2021, 18:29, _, Technologie
  • 91 proc. Polaków zauważyło protest mediów przeciw nowemu podatkowi a 62 proc. go popiera

    W środę 10 lutego kilkadziesiąt portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych oraz gazet solidarnie protestowało przeciwko planom wprowadzenia nowego podatku od reklam. Nadawcy zawiesili, ograniczyli lub zmienili sposób przekazywania informacji – emitowali tylko komunikaty o proteście lub czarne plansze z napisem „Media bez wyboru”. Gazety tego dnia opublikowały na okładkach całostronicowy list otwarty. Media protestują przeciwko planom nałożenia na nie nowego podatku (naliczanego od przychodów, nie zaś od zysku), co najbardziej uderzy w wolne i niezależne redakcje ograniczając odbiorcom dostęp do rzetelnej informacji.  więcej
    18-02-2021, 13:41, _, Pieniądze
  • Więcej respondentów z Polski ufa reklamom w telewizji niż w internecie


    Shutterstock.com
    Przekazy marketingowe w tradycyjnych mediach wzbudzają większe zaufanie wśród respondentów z Polski niż w mediach społecznościowych.  więcej
    12-02-2021, 12:36, Krzysztof Gontarek, Pieniądze
  • Internet w roli swata jest lepszy niż znajomi czy przypadkowe spotkanie w barze

    W Polsce mamy około 7,5 mln samotnych serc, które wciąż nie trafiły na swoją drugą połówkę. Oznacza, że co piąta osoba, którą mijamy na ulicy, walentynki spędza w pojedynkę. Jeżeli jeszcze nie masz z kim spędzić walentynek, to nie masz się czym martwić! Nie dlatego, że żyjesz w pojedynkę, ale dlatego, że masz szanse skorzystać z rady naukowców. Z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Stanforda i Uniwersytecie w Nowym Meksyku wynika, że 4 na 10 par poznało się online. Mało tego związki, które zaczęły się w internecie, są trwalsze niż te, które zapoczątkowano w bardziej klasyczny sposób.  więcej
    12-02-2021, 11:25, _, Lifestyle
  • Polskie serwisy naprawiają elektronikę użytkową szybko i skutecznie wynika z badania FIXIT


    Mitch Altman (CC BY-SA 2.0)
    Co czwarty klient serwisów elektroniki przebadany przez SW RESEARCH otrzymał naprawione urządzenie do dwóch dni, natomiast co drugi - do tygodnia. Zdecydowana większość konsumentów nie spotkała się z ponownymi problemami serwisowanego sprzętu. Wyniki dostarczają wielu ciekawych informacji na temat obsługi klienta na rynku napraw elektroniki użytkowej.  więcej
    05-02-2021, 22:23, _, Pieniądze
  • Co jest dla Polaków bardziej frustrujące - wzrost cen czy Covid-19?


    shutterstock.com
    Konieczność płacenia więcej za te same towary i usługi okazała się bardziej denerwująca niż pandemia, wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Na pytanie co było najbardziej frustrujące w minionym roku, Polacy odpowiedzieli kolejny już raz, że najbardziej irytujące były podwyżki. Nie powinno to zaskakiwać, biorąc pod uwagę, że średnioroczna inflacja w całym 2020 r. wyniosła 3,4 proc. i była najwyższa od 8 lat.  więcej
    02-02-2021, 16:44, _, Pieniądze
  • Zwracamy 1 na 10 produktów kupionych online. Najczęściej odsyłamy je paczkomatem lub kurierem


    New Africa
    Nietrafiony zakup internetowy zdarzył się większości z nas. Zwroty towarów nie są jednak nagminne. Aż 57% e-konsumentów zwraca towary rzadko, a 39% nie robi tego w ogóle. Klienci sklepów online oddają tylko 1 na 10 zakupionych produktów, najczęściej odsyłając je paczkomatem lub kurierem – wynika z badania zleconego przez CBRE.  więcej
    30-01-2021, 14:45, _, Pieniądze
  • Poznań, Warszawa i Kraków z najwyższymi spadkami natężenia ruchu w 2020 r. w Polsce wg TomTom Traffic Index

    Chociaż w rankingu najbardziej zakorkowanych polskich miast nie nastąpiły większe zmiany, istotne jest jednak to, jak bardzo pandemia wpłynęła na poziom zatłoczenia na drogach - zarówno w kraju, jak i na świecie. Niestety kilka polskich miast wciąż znajduje się w czołówce najbardziej zakorkowanych miejsc w Europie i na świecie.  więcej
    13-01-2021, 11:27, kg, Technologie
  • Pandemia zachęciła Polaków do oszczędzania na czarną godzinę


    © maipan - fotolia.com
    Niestety, nie zawsze potrafiliśmy odnaleźć się w trudnych sytuacjach, których w minionym roku nie brakowało. W miarę dobrze ułożyły się relacje z rodziną, ale aż 17 proc. respondentów badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor negatywnie oceniło swoją umiejętność radzenia sobie ze stresem, a 14 proc. mówiło tak o zdolności zarządzania własnymi finansami. Wydaje się to tym ważniejsze, że wedle wielu przewidywań nadchodzące miesiące nadal będą wystawiać na próbę nas i nasze otoczenie. Są już pierwsze wnioski, więcej osób zamierza oszczędzać.  więcej
    13-01-2021, 10:52, _, Pieniądze
  • Polacy najbardziej ufają WOŚP

    84% Polaków ufa Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – to wynik badań przeprowadzonych w grudniu 2020 roku przez Grupę IQS. Pod względem zaufania Orkiestra zajęła pierwszą lokatę pośród kilkudziesięciu instytucji i organizacji ujętych w zestawieniu. Fundacja WOŚP już od 20 lat cieszy się największym zaufaniem społecznym spośród wszystkich organizacji życia publicznego w Polsce.  więcej
    12-01-2021, 14:58, pressroom , Lifestyle
  • W czasach zarazy czytamy więcej - przed świętami długi księgarń zaczęły maleć


    Andrey_Popov / Shutterstock.com
    Więcej niż co trzeci Polak zaczął częściej czytać książki lub słuchać audiobooków w okresie pandemii. Ponad 17% twierdzi także, że kupuje ich więcej. W czasach zarazy najchętniej sięgamy po kryminały, thrillery i horrory. Wielu z nas może się także spodziewać książek pod choinką. Niemal trzy czwarte Polaków kupuje je na prezent, wynika z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów. Wzrost czytelnictwa w finansach księgarń zaczął być widoczny właśnie przed świętami. Na koniec listopada ich zadłużenie spadło z 16 mln zł do 13,7 mln zł.  więcej
    23-12-2020, 15:22, pressroom , Pieniądze
  • Ponad 60 proc. e-klientów kupuje prezenty przez smartfona

    Według raportu Deloitte sprzedaż e-commerce w okresie od listopada do stycznia może wzrosnąć nawet do 35 proc. względem poprzedniego roku. Przyspiesza szczególnie handel mobilny, bo konsumenci z galerii przenieśli się na kanapy i z poziomu smartfona kupują prezenty na święta. Dlaczego preferują sklepy online od stacjonarnych? Decydują się na dostawę do domu czy wolą BOPIS? Jakie produkty wybiorą na święta, czy skuszą ich mobilne reklamy i co zadecyduje o tym, ile finalnie wydadzą pieniędzy?  więcej
    04-12-2020, 11:39, pressroom , Pieniądze
  • Kobiety stanowią 47 proc. graczy w Polsce


    Gorodenkoff
    Wbrew popularnym stereotypom gry wideo to nie tylko domena mężczyzn. Badania pokazują, że kobiety w bardzo dużym stopniu uczestniczą w kulturze gamingowej i lubią różne gry, także kojarzone z mężczyznami gry sportowe czy strzelanki.  więcej
    03-12-2020, 18:04, pressroom , Lifestyle
  • Ponad połowa Polaków chce szybkiego dostępu do sieci 5G


    Ericsson
    52% Polaków chciałoby zacząć korzystać z sieci 5G u swojego operatora w ciągu roku od jej uruchomienia – wynika z badania "5G Made in Poland" zrealizowanego przez SW Research na zlecenie firmy Ericsson*. Z kolei co szósta osoba oczekuje dostępu do sieci 5G maksymalnie w ciągu miesiąca od momentu uruchomienia usługi.  więcej
    27-11-2020, 15:11, pressroom , Technologie
  • 42% Polaków wyda tyle samo w Black Friday i Cyber Monday mimo pandemii


    Prostock-studio
    Black Friday oraz nadchodzący po nim Cyber Monday to szczególne daty w kalendarzu każdego łowcy promocji. W tym roku przypadają odpowiednio na 27 i 30 listopada. W nowym badaniu PAYBACK Opinion Poll sprawdziliśmy, co kupują Polacy w trakcie tych dni, a także jak dużo wydają na te specjalne zakupy.  więcej
    25-11-2020, 17:09, pressroom , Pieniądze
  • 3 na 4 internautów co najmniej raz w miesiącu robi zakupy online


    Blue Media
    Epidemia koronawirusa wpływa na zmianę nawyków zakupowych. Już 76% osób korzystających z internetu wybiera się na zakupy online co najmniej raz w miesiącu, a tylko 4% deklaruje, że nie robi tego w ogóle. Klienci w sklepach wirtualnych najczęściej kupują ubrania, sprzęt RTV/AGD oraz kosmetyki i perfumy. Żywność zamawia już co dziesiąta osoba – wynika z badania zleconego przez CBRE.  więcej
    24-11-2020, 17:12, pressroom , Pieniądze
  • Jak COVID-19 wpłynął na nasze finanse?


    © weim - fotolia.com
    Polacy bardziej obawiają się skutków finansowych pandemii niż samego koronawirusa. Z badania przeprowadzanego dla platformy Kapitalni.org przez dom badawczy Maison&Partners wynika, że 57 proc. z nas obawia się COVID-19, ale jednocześnie aż 71 proc. wyraża przynajmniej jedną obawę dotyczącą swojej sytuacji finansowej. Najczęściej jest to kwestia wzrostu inflacji i zmniejszenia własnej poduszki finansowej. Ponad jedna trzecia badanych skorzystała z mechanizmów wsparcia finansowego stworzonego w związku z pandemią.  więcej
    09-11-2020, 12:06, pressroom , Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)