Za nami kilkanaście miesięcy, podczas których praca zdana stała się standardem. Jak doświadczenia z tego okresu wpłynęły na zaufanie pracodawców do pracowników? Najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie Ricoh pokazują, że 39% pracodawców uznaje, że podczas pracy zdalnej obowiązki służbowe nie są wykonywane równie efektywnie i sumiennie jak w biurze. Z drugiej strony 35% pracodawców deklaruje pełne zaufanie do zaangażowania swoich pracowników podczas pracy zdalnej.
Ograniczona wiara w zaangażowanie w pracę podczas home office jest jednym z najczęstszych powodów, dla których część firm nie wprowadzi elastycznego modelu pracy po ustaniu pandemii. Co interesujące, zaledwie 19% przyznało, że podczas pandemii i konieczności funkcjonowania w modelu zdalnym zauważyło spadek efektywności pracy. Ponad połowa (57%) uznaje, że wprowadzanie nowych technologii, które pozwolą na efektywną pracę zdalną, będzie miało duże znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy, a tym samym zatrzymania czołowych pracowników i przyciągnięcia najlepszych specjalistów na rynku.
Dla wielu pracowników całkowity powrót do pracy stacjonarnej jest problematyczny. 42% pracodawców przyznało, że członkowie ich zespołów obawiają się powrotu do biura i przebywania w dużych skupiskach ludzi. Zarządzający powinni wziąć pod uwagę te obawy.
“Firmy muszą zaakceptować nowe potrzeby pracowników i przygotować się do nowego stylu pracy. Hybrydowy model nie może być utożsamiany z pracą w trybie zdalnym, a firmy, ze względu na komfort swoich pracowników, nie powinny się na niego zamykać. Biura pozostaną nadal ważnym elementem środowiska pracy – jako przestrzeń budowania społecznych interakcji i kreatywnej współpracy. Kluczowe dla zbudowania zaangażowanego zespołu jest wzajemne zaufanie – powiedział David Mills, CEO, Ricoh Europe.
Badanie zrealizowano wśród 1500 osób zajmujących stanowiska decyzyjne w europejskich firmach.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Giga promocje w DINO. Atrakcyjne oferty zwiększają liczbę lojalnych klientów