Przy coraz większej liczbie otaczających nas danych potrzebujemy nowych narzędzi, które pozwolą je zebrać, przeanalizować i przedstawić w przystępny sposób. Pakiet programów biurowych to dzisiaj zdecydowanie za mało, zwłaszcza dla biznesu, w którym nie tylko potrzebne są dokładne dane, ale też nowoczesne sposoby do zaprezentowania ich kontrahentom. więcej
Już 73% Polaków deklaruje, że robi zakupy w Internecie1, dlatego wiele firm w minionym roku podjęło lub przyspieszyło decyzję o rozszerzeniu swojej działalności o kanał online. Zwiększenie konkurencji wśród sklepów internetowych zaostrzyło walkę o klienta i wymagało od sprzedających skupienia się na działaniach marketingowych, m.in. na analizie danych sprzedażowych, newsletterach oraz programach lojalnościowych. więcej
2020 rok minął pod znakiem lockdownu, ograniczeń w przemieszczaniu się i dystansu społecznego. Dystrybutorzy i producenci z sektora FMCG musieli błyskawicznie dostosować się do wyzwań związanych z łańcuchami dostaw, przepisami rządowymi, a także zmianami w zachowaniach konsumentów. Sukces branży FMCG zależy od tego, jak detaliści i producenci podejdą do zmieniających się preferencji konsumentów oraz zupełnie innego niż przed pandemią krajobrazu w handlu detalicznym. więcej
Rozwiązania związane ze sztuczną inteligencją (SI) mogą przynieść duże zmiany w sektorze bankowym – twierdzą eksperci w jednym z ostatnich raportów. Zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań ma spowodować wzrost wydajności, spadek kosztów oraz pojawienie się atrakcyjnych dla klientów produktów. więcej
W 2018 r. w Polsce przewieziono transportem samochodowym ponad 1,8 mln ton ładunków, o 6,8% więcej niż rok wcześniej - tak wynika z danych GUS. W ciągu najbliższych 5 lat sektor logistyki i transportu na całym świecie będzie się zmieniał, m.in. pod wpływem digitalizacji. Jaką rolę w tym procesie odegra sztuczna inteligencja? więcej
Wielu użytkowników internetu obawia się włamania na swoje konta w mediach społecznościowych. Jednak przejęcie profilu nie stanowi jedynego zagrożenia dla naszej prywatności. Owym mediom płacimy naszymi danymi. Aby uświadomić internautom jak istotna stała się ochrona tożsamości powstał portal, który pozwala sprawdzić, jakie informacje zbierają o nas Google, Apple, Facebook, Amazon, Twitter oraz Snapchat. więcej
W FC Liverpool, który triumfował w tegorocznej edycji Ligi Mistrzów, analizą danych dotyczących gry zarówno całej drużyny, jak i poszczególnych zawodników zajmuje się 15 specjalistów. Mniejsze kluby, takie jak polski Piast Gliwice, nie mogą sobie na to pozwolić. Dobrym rozwiązaniem może okaza się dla nich skorzystanie z usług zewnętrznych firm analitycznych, które w swojej pracy wykorzystują sztuczną inteligencję. więcej
Marketing w większości organizacji stanowi wyodrębniony dział, który koncentruje się m.in. na wizerunku marki. Co więcej, budowana jest w nich strategia tworzenia trwałej relacji między firmą a klientami i konsumentami. Wszystkie te elementy skrzętnie opierane są na odpowiednich wskaźnikach marketingowych, ale czy faktycznie na koniec dnia liczy się liczba lub procent? więcej
Z 18 na 19 maja w całej Polsce miało miejsce coroczne święto kultury – Noc Muzeów. Tegoroczna edycja wydarzenia była wyjątkowa, ponieważ po raz pierwszy uczestnicy mieli możliwość śledzenia na bieżąco stanu kolejek przed dziesięcioma popularnymi lokalizacjami związanymi ze sztuką, kulturą czy historią. Sprawdzanie liczby uczestników wydarzeń na terenie poszczególnych obiektów było możliwe dzięki analizie danych ze smartfonów. więcej
Optymalizacja, monetyzacja i analityka. Pod znakiem tych pojęć ma się rozwijać w Polsce coraz więcej firm z sektora przemysłowego. Jednym z kluczowych trendów, który przyczyni się w 2019 roku do szerszej realizacji koncepcji Przemysłu 4.0 wśród polskich przedsiębiorstw będzie zbieranie, agregacja i analiza dużych zbiorów danych. więcej
Aplikacje sprawdzają lokalizację, na podstawie IP oceniają, z kim dzielimy mieszkanie, jakie są nasze sympatie polityczne i upodobania. Media społecznościowe podsłuchują. Odgadywanie ludzkich zachowań wykracza poza konsumpcję, a wkracza mocno w sferę relacji z państwem czy zdolności kredytowej. więcej
Zarobki programistów przekraczają średnią zarówno w Polsce, jak i na świecie. Rynek IT już kilka lat temu zorientował się, że specjalistów Data Science jest za mało. Wpłynęło to na powstawanie nowych kierunków studiów i intensywnych kursów zawodowych, tak zwanych bootcampów. Właśnie ruszył nabór do 10 edycji jednego z nich. więcej
Zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu analityki danych w Polsce może wzrosnąć w przyszłym roku nawet o 25-30%. Głównymi czynnikiem rozwoju „datyzacji” polskiego biznesu będzie rozwój chmury publicznej oraz zmiana świadomości przedsiębiorców, jak wynika z analiz. więcej
Zachowanie kontaktu z klientami jest jednym z kluczowych elementów prosperującego biznesu. Jednak trudno to zrobić, kiedy przedsiębiorca nie potrafi w pełni wykorzystać potencjału, jaki daje dobrze zbudowana baza kontrahentów. Jak dobrze wykorzystać analizę danych z bazy w prowadzeniu własnej firmy? więcej
27 września w Warszawie spotkają się liderzy i eksperci obszaru performance i afiliacji na rynkach CEE. Wśród prelegentów i partnerów konferencji znajdą się przedstawiciele firm nie tylko z Polski, ale także z innych rynków centralnej i wschodniej Europy. Konferencję zwieńczy gala konkursu Performance Marketing Diamonds. więcej
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie we współpracy z Sages sp. z o.o. uruchamia nowy kierunek studiów podyplomowych. Data Science i Big Data w Zarządzaniu to unikatowa propozycja, która pozwoli nie tylko zdobyć umiejętności analizy danych w oparciu o zaawansowane metody Data Science, ale też rozwinąć umiejętności ich wykorzystywania w podejmowaniu skuteczniejszych decyzji. więcej
Zastosowanie analizy dużych zbiorów danych w celach poprawy wydajności biznesowej będzie wzrastać w dynamicznym tempie pomimo szeregu wyzwań. To nadrzędny wniosek z raportu przygotowanego przez Forrestera na zlecenie firmy Atos, według którego do 2020 roku odsetek globalnych firm i organizacji nieuwzględniających w swojej strategii analizy danych wynosił będzie zaledwie 10%. więcej
Podczas MWC 2016 firma Huawei przedstawiła FusionInsight-Universe, najnowszą platformę do analizy dużej ilości danych. Rozwiązanie posiada inteligentny system przetwarzania danych, usługę BDaaS oraz narzędzia do analizy Big Data. więcej